Mac OS/X Versus (DEBIAN)Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Goedenavond allemaal,

Ik zit met een klein probleempje, er is mij gevraagd te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om onze huidige interne file/web/mysql/samba/nfs server te vervangen door een Mac G5 OS/X server. Voor zover ik kan zien, is alle software die er gebruikt wordt op de huidige Debian server ook beschikbaar onder OS/X vanwege de BSD basis. Dit is natuurlijk allemaal leuk lief en aardig, het probleem doet zich echter voor dat de G5 Bi/Big Endian is en de i386 architectuur waar al onze externe servers op draaien Little Endian is.

Nu vraag ik mij dus af, welke problemen zijn er te verwachten als de interne test omgeving wordt omgezet in een OS/X machine terwijl de externe machines Linux blijven draaien? Mijn gevoel vertelt mij dat dit problemen gaat opleveren, maar ik kan niet omschrijven welke problemen dit zijn. Voornamelijk omdat bijna alles wat we maken niet direct zelf pointer operaties uitvoert.

Ik weet dat het handig is, om zoveel mogelijk server omgevingen(dus de test- en productie servers) hetzelfde te laten zijn, opdat je zo grondig mogelijk kan testen, iets waar ik zelf voor ben maar zonder een goed gefundeerde heldere reden of een overzicht van duidelijke problemen die zich in de toekomst voor kunnen doen, door de grote verschillen tussen OS/X en Linux, is het moeilijk om een bepaalde beslissing wel of niet te nemen, ik hoop dat jullie wat licht op deze duistere zaak kunnen werpen '_

Pascal

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48
Alles wat ik zie staan heeft met files te maken... Ik denk eigenlijk niet dat je er problemen mee zou moeten verwachten, je kunt toch ook met een apple internetten :? ? Al die services lijken mij gestandardiseerd, hoe dat intern met endianity zit lijkt me er eigenlijk niet zoveel toe doen daarbij :) .

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Dat is idd ook een beetje mijn verwachting, maar ik weet het niet zeker... Bovendien zijn mijn collega's er sterk van overtuigd dat het wel problemen gaat opleveren, al kunnen ze er weinig argumenten voor geven en is het gebaseerd op een gevoel. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar argumenten waarom het wel of geen problemen zou opleveren.

Pascal

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1 topic lijkt me wel genoeg hierover: [rml][ php]Little versus Big Endian problems[/rml]

Dit topic is gesloten.