Toon posts:

Videomemory testtool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag kijken of de geheugenchips op mijn GF4 ti4200 allemaal wel ok zijn, ik kan op internet echter niet echt een juist tooltje vinden en ben in de faq niet echt expliciet iets als dit tegengekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 18:57 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Je moet gewoon booten en in Windows een aantal resoluties testen.
Daarna ga je 3DMark2001 draaien en kijken of het beeld er goed uit ziet ;)

Je kunt voor de zekerheid 3DMark2001 in een loop zetten en de PC dan 24 uur laten draaien, weet je vrijwel zeker dat de kaart goed getest is :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:56:
Je moet gewoon booten en in Windows een aantal resoluties testen.
Daarna ga je 3DMark2001 draaien en kijken of het beeld er goed uit ziet ;)

Je kunt voor de zekerheid 3DMark2001 in een loop zetten en de PC dan 24 uur laten draaien, weet je vrijwel zeker dat de kaart goed getest is :)
Nee dit programma test je videokaart alleen op prestaties, niet op errors...
Het gaat mij niet om benchmarks en prestaties en zo ik wil echt fysiek mijn videogeheugen testen, gewoon adres-voor-adres ofzoiets, zoiets moet toch bestaan???

Anyone?
Of iemand die weet op welk forum ik dan wél moet zijn?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Als je in 3D mark geen rare dingen ziet kan je er vanuit gaan dat je kaart goed is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 20:51
Ik weet het niet zeker maar het lijkt me sterk dat er zo'n tooltje bestaan. Volgens mij is het wel erg lastig om zoiets te fabriceren, tenzij de fabrikant hiermee komt. Je zou dan volgens mij de grafische kaart buiten de drivers(deze ondersteunen waarschijnlijk geen dirrecte geheugentoegang) om moeten benaderen en proben te schrijfen/lezen naar/van het geheugen.

Ik heb nog nooit gehoord van zo'n soort tooltje en het lijkt me dat alleen de fabrikant van de kaart deze zou kunnen maken.

Dit schud ik nu ook even uit de mouw dus ik weet niet of het helemaal klop maar vondt het zelf vrij logish.

Als je de kaart wilt testen zijn er ook nog tooltjes die op artifacts testen, is wel niet precies wat je bedoeld maar je kunt de kaart er wel mee testen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.