Toon posts:

CPU temperature in Speedfan, Everest & PC Probe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU temperatuur in Speedfan & Everest is op mijn Asus P4s533MX veel lager dan met PC Probe, nl 26 graden wanneer PC Probe 35 aangeeft bijvoorbeeld.

Wat is nu de werkelijke waarde? Gaat PC Probe uit van een bepaalde offset voor mijn moederboard? Of is er een berekening omdat de sensor onder de mijn CPU zit en niet er in? Is 35graden dan de geschatte waarden in de CPU?

Het scheelt nogal, en ik kan er verder niet veel over vinden...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

vergelijk het gewoon met de hardware monitor in je bios. Lijkt me sterk dat die er óók naast zit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Die geeft hetzelfde als PC Probe, dus de stand is 2-2 :P

Ik vraag me af of Asus soms wat verrekend om de temperatuur in de processor weer te geven, en de alternatieve programma's misschien direct de temperatuur van de sensor laat zien, iemand die hier ideeen over heeft?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Volgens mij zitten er meerdere sensoren in de PC :
Mobo, CPU, Socket.
Misschien dat die andere 2 programma's de Socket temp. laten zien i.p.v. de CPU temp ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Asus P4s533mx zit niet meer, wel zit er nog een Asus V9570LE (5700LE) videokaart in waarvan ik geen temperatuur krijg, als er met Coolbits aan geen extra blad bijkomt in de avanced settings zit daar geen sensor in neem ik aan?

Ik dacht nog heel even dat die het was, maar hij zit aan mijn IT8712F dus dat is niet het geval neem ik aan?

Ik wil graag fanspeed gebruiken ipv PC Probe, omdat ik met fanspeed de temperatuur in mijn system tray kan zien, als iemand iets anders kent dat dat ook kan hou ik me aanbevolen.... Voorlopig heb ik er maar een offset van 10 graden bijgezet...