Toon posts:

Probleem met Outlook Express versus Internet explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met Outlook Express. als ik in op een webpagina op een e-mail link klik dan word ik niet verbonden met mijn Outlook express. Er gebeurt gewoon niets.
Er is in Internet Explorer/internet opties/ programma's/ geen enkele optie om een E-mail programma te kiezen net zoals bij de nieuws server. De velden zijn leeg.

In Outlook Express bij Extra/Opties/algemeen, staat "Dit is niet het standaard e-mail programma" maar ik kan het hier ook niet aanzetten. Als ik dat doe lijkt het te gaan maar na afsluiten en opnieuw openen staat er weer hetzelfde.

De link tussen beide programma's wil dus niet.

Systeem Windows XP SP2, alles bijgewerkt en schoon. Geen spy en virussen.

Sinds kort (een maand) ADSL Go van KPN. Ik weet niet zeker of het sinds die aansluiting is omdat verder feilloos werkte en ik er bij nu pas achterkom.

Iemand?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm; erg vaag. Kun je via de verkenner het bestandstype voor een email niet vinden om IE te forceren een dergelijke link naar OE door te sturen? Ik weet ook niet waar deze koppelink precies wordt opgeslagen; en heb geen idee hoe deze te herstellen indien de applicatie deze mogelijkheid niet bied? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:00:
Hmmm; erg vaag. Kun je via de verkenner het bestandstype voor een email niet vinden om IE te forceren een dergelijke link naar OE door te sturen? Ik weet ook niet waar deze koppelink precies wordt opgeslagen; en heb geen idee hoe deze te herstellen indien de applicatie deze mogelijkheid niet bied? :)
In Verkenner/mapoties/bestandstype/URL:MailTo-Protocol staat bij extenties "geen".
Zoals ook bij alle andere URL en bij "internet snelkoppeling" is dat normaal? Lijkt mij niet.

Als ik in URl: MailTo-protocol/bewerken/ kijk bij "toepassingen die voor de aktie worden gestart" dan staat er: rundll32.exe url.dll,MailToProtocolHandler %l.
Wat is hier fout aan of klopt dit? :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip van instellingen in de map opties.
Ik heb nu bij "Url-mailto-protocol"de instellingen gewijzigd in

"C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe" /mailurl:%1

Nu werkt het wel. Alleen blijft het vreemd dat ik Outlook express niet kan instellen als standaard e-mail programma in opties. Ik heb het al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet.

Vraag: kan ik Internet explorer en outlook express opnieuw installeren en waar haal ik het vandaan? Ik heb het al geprobeert maar krijg slechts een installatie bestandje van 400 kb en dat wil niet installeren of iets mee binnenhalen. Ben nu even de boodschap vergeten. Staat er nergens een compleet instalatie bestand op internet. Of is het vanaf de SP 2 disk te doen met een opdracht of zo.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

IE en OE kun je verwijderen/instaleren met de Windows setup. Hier heb je de cd voor nodig

[ Voor 30% gewijzigd door Herby op 01-02-2005 13:57 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik. Kan in "software toevoegen/verwijderen" ook.
Dan is die nog niet echt weg, dus herinstalleren is eigenlijk hetzelfde, terugzetten wat er al stond.
Nee, ik bedoel echt opnieuw installeren zoals het bij Win 98 ging.

Ik heb wel weer hierdoor in Outlook Express alsmail standaard apparaat, maar News nog niet.

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Start Outlook Express eens op met de parameter /reg, dan zou hij zich moeten instellen als default client :

From the Run line (if the Outlook Express and Internet Options methods do not register Outlook Express as the default e-mail program, use this method):
1. Click Start.
2. Click Run.
3. Type the following line, including the quotation marks, where drive is the letter of the drive in which Outlook Express is installed, and then click OK:
"drive:\program files\outlook express\msimn.exe" /reg

Edit : Er zijn ook nog deze manieren :

• In Outlook Express:1. In Outlook Express, click Tools, and then click Options.
2. On the General tab, the Default Messaging Programs section states Outlook Express is NOT the default mail handler; click Make Default, and then click OK.
3. Try to send mail from a link or another program.

• In Internet Options:1. Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
2. Double-click the Internet Options icon, and then click the Programs tab.
3. Under Internet Programs, click the E-mail list, and then click Outlook Express.
4. Click Apply, and then click OK.
5. Try to send mail from a link or another program.

[ Voor 43% gewijzigd door Ecto2002 op 01-02-2005 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Alles in orde :)

Bedankt!
Pagina: 1