Toon posts:

Cod stottert sinds een poosje

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik speel al heel lang cod mp, maar sinds een tijdje begint het spel te stotteren.

Het is een soort lag, maar dan met een goede ping.

Het lijkt op gestotter dat je krijgt als je " sync every frame" in het spel uit zet.

Ik heb dit gewoon aan staan en ik heb ook het spel al een keer opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.

Bij de ene server heb ik dit trouwes meer als op de andere

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Mijn pc:
Amd 64 3000+ @ 2ghz
512 mb DDR 400
Geforce FX5900XT
120 gb hdd

Verwijderd

Je rate goed ingesteld?

Probeer de volgende commando's eens (in de console invoeren, tijdens het spelen online)

/rate 25000
/snaps 40
/cl_maxpackets 50

Probeer het dan eens, je kunt cl_maxpackets anders ook nog verhogen .. kijk gewoon even wat het beste is. Als je nog meer wilt weten, kun je me altijd even toevoegen op msn:

timversnel (at) gmail (dot) com

Succes!

All_Star

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie,

Ik heb het uitgeprobeert en het helpt wel, maar ik tog heb ik nog niet echt het gevoel dat tie perfect loopt. Ik heb dit geprobeert:

/maxrate 25000
/cl_maxpackets (maximaal op) 100
/snaps 40

Moet je dit iedere keer invoeren als je online wil spelen?

En ik heb ook is een keer een commando gehoord waarbij je de fps kan verhogen, kan dit ook helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fps ligt rond de 20/30 met max 60 maar dat is bijna nooit zo alleen als ik naar een muur kijk, of als ik in een kamertje sta. Ik had hier eerder nooit last van. Dus zijn het misschien fps drops?

Mijn systeem:
AMD 64 3000+ @ 2 Ghz
512 MB DDR 400 (elixir)
MSI K8T neo moederbord
120 gb sata maxtor hdd
300 watt voeding
Chaintech Geforce FX 5900XT 128 mb
Logitech draadloos toetsenbord en muis EX100
Acer TFT monitor 16ms (1280x1024) (75 hz)

Ik heb de volgende commands al geprobeert. Dit hielp wel iets, maar niet erg veel. Was ook niet nodig denk ik want eerst liep het spel wel gewoon goed.

/rate 25000
/cl_maxpackets 100
/snaps 40
/com_maxfps (0) (125) (400)

Dit heb ik verder ook nog geprobeert:

Sync every frame in het spel uit gezet, maar ook dan ligt de fps nog steeds rond de 30, dus helpt niet.

Geheugen verhoogt naar 1 gb, door het DDR 333 geheugen van mijn broertje erbij te zetten, maar ook dat hielp niet.

Ik heb mijn hdd geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd, wat niet helpt.

Toen heb ik mijn oude toetsenbord en muis gebruikt met draad, ik heb het idee dat it wel iets helpt. Iets minder schokkerig, maar kan ik me ook verbeelden.

Ik heb een oude monitor aangesloten ipv tft monitor, maar hielp ook niet.

Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd, van 61.71 (als ik het goed heb) van chaintech site naar 66.93 van nvidia site. Helpt ook niet.

Ik heb videokaart geruild met mijn broertje. Een Asus Geforce 4 Ti 4400 128 mb. Maar dit mocht ook niet helpen (fps blijft rond de 30 hangen). Mijn kaart loopt volgens mij wel gewoon goed in de pc van mijn broertje. (moet ik nog ff beter testen) Maar daar zal het dan waarschijnlijk ook niet aan liggen.

Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen eigenlijk. Ik heb ook alle patches van cod en cod:uo geinstalleerd.

Heeft iemand een idee? Ik kan zo niet lekker gamen!! :(

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan een lage fps ook aan je moederbord, processor, hard disk of voeding liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 21:48 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

Heb je enkel een probleem in Call of Duty, of ook in andere spellen of 3Dmark? Je zegt dat het niet snel 'voelt', maar wat is voelen? stottert het? Hoe verklaar je
Bij de ene server heb ik dit trouwes meer als op de andere
als het volgens jouw niet van de ping afhangt?

Wat voor 300W voeding heb je en wat zijn je Amperes en voltages? Voor een AMD Athlon64 met redelijk snelle 3d kaart is een a-merk 300W toch zeker wel aan te raden, liever 350W of meer. Laat staan een hokkie tokke qualiteits voedingen zoals Q-tec en Sweex bagger...

Als laatste, draai je dit spel op de native resolutie van je TFT (1280 x 1024) en zo ja, denk je niet dat dat misschien iets teveel gevraagd is van je systeem/videokaart?

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat de fps op 60 begint, en als ik dan rond kijk of ga lopen dan loopt deze gelijk naar 30 of soms nog lager. Verder is de ping wel altijd goed.

Met niet snel voelen bedoel ik dat het het spel niet meer vloeient loopt, zoals het eerst wel deed.

Mijn videokaart in het systeem van mijn broertje blijft wel gewoon rond de 60 fps en daalt niet tot 30 of lager. Dus mijn videokaart is gewoon goed, volgens mij. Maar 30 fps is toch niet de standaart fps om het spel goed te laten lopen zoals het hoort? Ook als ik de resolutie naar 800x600 verander en de details e.d. naar normaal zet, dan heb ik nog een fps van 30. Soms zakt de fps zelfs naar 15 tot 18 en dan is het echt niet leuk meer om te spelen.

Ik heb een 300 watt voeding, en ik weet dat dit geen A merk is (waarschijnlijk een sweex), maar totdat ik dit probleem kreeg heeft hij het altijd gewoon goed gedaan. Ook 3dmark liep gewoon goed, ik had de laatste keer dat ik 3d mark 03 heb gedraait ongeveer 5200 punten, maar ik zal het zo nog een keer proberen, ook zal ik ff kijken of ik nog een spel kan testen.

Het kan zijn dat ik het op de ene server meer heb als op de andere door het aantal spelers, maar echt veel verschil zit er niet tussen.

Edit: Ik heb 3dmark gerund en de scores vallen volgens mij wel laag uit. Normaal heb ik bijvoorbeeld bij 3dmark 03 een score van rond de 5100 punten

Kunnen jullie hier misschien uithalen of er wat er fout is?

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~ad.baat/3dmark/details.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~ad.baat/3dmark/details05.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dnek dat ik het probleem heb opgelost, alleen de oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden,

Ik heb nu windows nog een keer opnieuw geinstalleerd, en alleen de videokaart driver en de moederbord drivers.

Toen heb ik cod en cod:uo ginstalleerd en patch 1.5 voor uo en nu blijft de fps netjes rond de 60.

Hij loopt weer soepel. :) Ik weet nu alleen nog niet wat ervoor heeft gezorgt dat ik die fps drops kreeg.

Ik heb het idee dat dit komt door de software van mijn draadloze toetsenbord en muis van logitech.

Ik zal na ieder programma of driver die ik installeer even testen of de fps weer gaat flippen, als ik weet wat het is zal ik het wel ff posten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het is niet helemaal opgelost.

Nadat ik windows dus nog een keer heb geformateerd is de fps wel beter, maar als ik door rook of struiken loop dat zakt tie toch gelijk weer terug naar 30 fps.

Volgens mij is dit nog steeds niet goed. Ook met lagere resolutie en lagere instellingen blijft dit.

Op de map brecourt is de fps vaak laag, omdat hier veel struiken en heggen zijn. Hij schiet dan snel van 60 naar 30 en weer terug. Toch haal ik makkelijk een fps van 125 als ik sync every frame uit zet.

Ik zal nog een keer de 3d marks draaien en kijken of de score van 03 weer rond de 5100 zal zitten.

Verwijderd

Je klinkt als iemand die weet wat ie doet, maar toch het vraagje:

Hen je de zelfde instellingen als hiervoor???

FSAA+AF etc etc

Ook de instellingen in COD zelf onder advanced??

Ik zelf heb in dit geval een eerdere driver van de SB2 geinstalleerd samen met de omega driver voor mijn ATI. Sinds dien loopt ie weer lekker. Liep toen voor geen meter als er veel verschillende geluiden waren. Van EAX 3 naar 2 en bovenstaande deden de truuk.

Suc6

Verwijderd

Hahaha .. ik heb dus PRECIES hetzelfde probleem gehad .. met v-sync aan FPS drops .. dus echt naar 30, idd ook in Brecourt .... Met v-sync uit nergens last van ... Heb nu ook met v-sync aan geen problemen meer, maar heb intussen ook een nieuwe pc .. Het blijft vreemd iig

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:14:
Ik dnek dat ik het probleem heb opgelost, alleen de oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden,

Ik heb nu windows nog een keer opnieuw geinstalleerd, en alleen de videokaart driver en de moederbord drivers.

Toen heb ik cod en cod:uo ginstalleerd en patch 1.5 voor uo en nu blijft de fps netjes rond de 60.

Hij loopt weer soepel. :) Ik weet nu alleen nog niet wat ervoor heeft gezorgt dat ik die fps drops kreeg.

Ik heb het idee dat dit komt door de software van mijn draadloze toetsenbord en muis van logitech.

Ik zal na ieder programma of driver die ik installeer even testen of de fps weer gaat flippen, als ik weet wat het is zal ik het wel ff posten
je moet hem op 125 zetten
max_fps 125
en zet je vsync uit
bij 125 kun je veel verder springen en sneller reageren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen tijd gehad om 3dmark nog een keer te draaien, doe ik dit weekend.

Ik zal dan ook winsows nog een keer installeren, met niks anders dan de drivers.

De vorige keer dat ik 3dmark trouwes had gedraait, toen had ik wel erg lage fps en score, zoals jullie hierboven kunnen zien. In vergelijking met een vergelijkbaar systeem had ik de helft van de score bij 3dmark 05.

In de details stond dit bij 3dmark 05:

AGP Rates (Current/Available) 0x / 4x, 8x

volgens mij klopt dit ook niet echt. Moet tog op 8x staan en niet op 0x?

Dan heb ik misschien nog een dom vraagje aan jullie:

Waar kan ik FSAA+AF en vsync vinden?

vsync is dit sync every frame in cod? of is dit instelling van videokaart in windows?

Want als ik sync every frame uit zeten maxfps op 125, dan heb ik wel hogere piek fps, maar nog heb ik dan drops naar 30 bij struiken en rook. Ook vind ik het spel dan niet erg soepel lopen.

Dan nog iets, kan het ook aan de bios liggen, ik heb wel een keer een bios update gedaan, maar dat is volgens mij al vrij lang geleden.

All_star heb jij dit probleem niet op kunnen lossen en daarom een andere pc gekocht? Want ik hoop eigenlijk niet dat ik een andere moet kopen om het op te lossen. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 15:22 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Shadows op low zetten, scheelt veel fps.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan misschien wel helpen, maar daar los ik de oorzaak van het probleem niet mee op.
M'n PC moet met hoge instellingen gewoon goed kunnen spelen. Als hij dat kan en heeft gedaan, dan heb ik geen zin om met lage instellingen te gaan spelen, trouwes dat heb ik geprobeert en werkte niet. De fps dropt nog tot 30 bij struiken en rook.

Op de pc van mijn broertje is dit niet het geval, ik heb het bij hem ook getest en de fps blijft ook bij het lopen naast struiken gewoon op 60. Op hoge uitzondering dropt deze wel eens naar 30.

Dit is een AMD 2400+
512 mb DDR
40 gb hdd
Asus Ti 4400 128 mb.

Als het bij hem goed loopt, dan zou het bij mij ook goed moeten lopen. De vraag is alleen, hoe ik dit weer voor mekaar kan krijgen. :|

Hier nog ff link naar 3mark 05 met 588 punten (ik hoop dat tie het doet)

Heeft het met de agp rate temaken? Ik kan het volgens mij ook niet veranderen in de bios. Maar ik zal er nog is naar kijken als ik thuis ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 15:46 ]

Verwijderd

com_maxfps moet op 120 om 125 fps te krijgen .. lol

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op een clean system 3dmark 03 en 3dmark 05 gedraait. De scores zijn nu wel op het niveau wat het zou moeten zijn.

Score 3dmark 03: 5249

Score 3dmark 05: 1011

Ik ga nu cod weer installeren en ik zla kijken of de fps lag terug komt. Op dit moment lijkt het erop dat het systeem gewoon presteert.

Edit:

Ik heb cod + cod patch 1.4 + cod:uo + cod patch 1.5 geinstalleerd en hij heeft weer fps drops naar 30.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 21:41 ]

• Zephyer
  • Laatst online: 01-12 08:59
Al een keer een andere videokaart erin geprikt (lenen van iemand) :?

Ik ben niet bekend met jou videokaart... *sorry*

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al een keer gedaan, maar helpt niet.

Dat was een asus ti4400 128 mb :|

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

hoe lopen andere spellen..? als je die erop hebt staan tenminste..??

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Over dat FPS drop probleem ... Ik heb een keer in mn driver settings v-sync uit gezet, en in CoD aan, of andersom .... weet ik niet meer precies |:( Toen was alles goed... Probleem is, dat was met mn oude pc (P4 2,6 Ghz, 1GB ram, Radeon 9700). Heb nu al een tijdje een nieuwe, kan de settings dus niet even opzoeken. Anyway, ga even in je driver settings klooien ...

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal het proberen, al heb ik er een zwaar hoofd in, ik denk steeds meer dat de enige oplossing een nieuwe pc wordt :(

• Zephyer
  • Laatst online: 01-12 08:59
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:57:
Oke ik zal het proberen, al heb ik er een zwaar hoofd in, ik denk steeds meer dat de enige oplossing een nieuwe pc wordt :(
IMHO moeten je specs meer dan voldoende zijn...
Amd 64 3000+ @ 2ghz
512 mb DDR 400
Ik speelde CoD (en UO) op een 900 mhz met een 4x AGP 128mb kaart op 1024*... O-)
Voor jou zou er dus niets aan de hand moeten zijn... :|

Nog ff wat vragen... :)
  • Ik neem aan dat je CoD hebt geupdate naar de meest recente updates :)
  • Heb je CoD : UO of enkel CoD
  • Heb je mods geinstalleerd
  • Wellicht domme opmerking.. maar heb je je internet connectie op DSL gezet :? B)
  • Op wat voor resolutie speel je :?
  • Zoals eerder gevraagd en zo te zien nog geen antwoord op gezien,
    hebben andere spellen van hetzelfde caliber hetzelfde probleem ?

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geinstalleerd wat je hebt neergezet. Cod + Cod:uo, alle patches, geen mods, ik speel op 1280*1024, internet connectie op DSL.

Ik heb nog geen andere spellen geprobeerd. Ik heb alleen nfsu2, maar hoe kan ik hierin de fps zien?

Dan nog een vraagje,

Hebben jullie ook een fps van 30 als je middenin de struiken gaat staan en in rook? Dit met sync everyframe in cod aan en standaard driver-instellingen. (Dus dat je fps op 60 begrenst is door cod)

Ik moet ook nog even in mijn driver-instellingen gaan lopen klooien, heb hier nog geen tijd voor gehad.
Pagina: 1