WindowMangers wisselen in X en VNC

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben aan het spelen met verschillende WM's om te kijken welke mij behoeften een beetje ligt.

Nu hoorde ik in een ander topic dat er app's zijn waarmee je onder X kan wisselen van WM zonder uit te hoeven loggen, rc.conf aan te passen, en X weer starten.

Nu heb ik wat gezocht, maar ik weet niet precies welke keywords ik het beste kan gebruiken en daarom heb ik geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Daarnaast vraag ik mij af of het mogelijk is om het zelfde te doen met een Xvnc sessie. Nu verander ik de WM door in het bestand /root/.vnc/xstartup de bewustte WM in te vullen. Maar ook dan moet ik telkens VNC stoppen en daarna opnieuw opstarten. (ik gebruik vnc, omdat ik dan mijn testbak niet verder hoef aan te sluiten, alleen op stroom en netwerk).

Wat ik min of meer zoek is een login scherm dat o.a. door FC3 met Gnome wordt gebruikt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik denk dat je iets zoekt als Kdm (KDE display manager) of de gnome variant daarvan Gdm. Ik heb kde en gnome geïnstalleerd en kan tijdens het inloggen aangeven of ik kde of gnome wil gebruiken.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
ok, hiermee kan ik kiezen welke WM ik krijg bij het starten van X, maar is er ook software waarbij je kan wisselen zonder eerst uit te hoeven loggen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Cyphax

Moderator LNX
Hmm als ik kijk naar bijvoorbeeld Windowmaker of fvwm95, die hebben standaard menu opties om een andere WM te starten, dus wellicht is een shortcut naar de executable van een andere WM al zat. Ik wil wel even kijken hoe zo'n shortcut eruit ziet maar dat kan thuis pas.
In ieder geval kan je dus wel van WM switchen zonder X opnieuw op te starten. Ik blijf dan wel van login managers af trouwens.

Saved by the buoyancy of citrus

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je bijvoorbeeld in fluxbox zit en opeens icewm wilt kun je zoiets doen:
code:
1
killall fluxbox && icewm

Misschien moet je nog het een en ander toevoegen, maar dit is het idee.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.