Toon posts:

FastTrak S150 TX2plus RAID niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe server met daarin een Asus P4P800-MX moederbord. Daarin een Promise FastTrak S150 TX2plus RAID controller met daaraan twee WD SATA-schijven van 80GB elk.

Bij het opstarten van de server zou, naast de bios van het moederbord, ook de bios van de RAID zichtbaar moeten worden, maar dat gebeurt niet. Harde schijven worden dus ook niet herkend. Ik heb alle settings van het moederbord al nagelopen, maar ik zie nergens waar ik die controller aan zou kunnen zetten.

Tips? Thanks!

Ardjay

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je een ander kaartje van Promise er toevallig in zitten? Probeer het eens met alleen deze controller dan. Probeer e.v.t. ook nog een ander PCI slot, om er zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt.

Als het kaartje ook niet wordt herkend in Windows, kan je nog kijken of het kaartje wel werkt in een ander systeem. Is dit niet het geval, denk ik dat je gewoon een rot exemplaar hebt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Die promisekaartjes kunnen niet goed tegen IRQ-conflicten, dat wordt dus in de handleiding kijken welke pci-sloten geen IRQ delen en die gebruiken voor de promisekaart.