Toon posts:

CPU warmte beveiliging omhoog zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 64 3400+ 2400 standaart en ik heb hem nu overgelokt op 2519 temperatuur wordt stressed niet warmer dan 65 graden maar dan gooit komt de pc al stil te staan bij bijv. Doom 3 :'( . Bij het opstarten zegt ie dan dat de cpu te warm was, terwijl hij makkelijk 65 graden moet aankunnen :? . Weet iemand hoe ik die beveiliging kan uitzetten?
Ook heb ik nog een vraag over het geheugen ik heb er nu 1 van 512 3200 inzitten en 1 van 256 2100 ik heb ze nu lopen op 140 Mhz weet iemand of ik ze apart kan aansturen en de 3200 gewoon op 200Mhz kan laten lopen?
Andere pc specs: mobo: Asus K8V-X Jetway 9800pro core:420 mem: 660 (geen artifacts :*) )...

Thnx voor mensen die me kunnen helpen

Verwijderd

Het staat in het boekje van je mainboard.

Graag gedaan :)

Verwijderd

Dat je cpu te warm word, en dat hij dan uitslaat kan je in je bios uitschakelen. Dat van je geheugen gaat (waarschijnlijk) niet lukken, omdat hij ze alle 2 op het laagste van de 2 laat lopen. Appart aansturen gaat (voor zover ik weet) niet.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals killer al zegt. Dat met je geheugen zal niet lukken. Het is flink bevordelijk voor je prestaties om die eruit te laten, of er een geheugen reep van de zelfde snelheid bij te kopen.
Over je proc. Ik neem aan dat je een athlon 64 3400 hebt??
( er is geen socket A athlon 3400 namelijk :P )
Dan is het wel flink warm voor die processor. Is je koeling wel voldoende? casefans? niet teveel koelpasta? zit je koeler er goed op? :)

[ Voor 1% gewijzigd door Satch op 31-01-2005 17:50 . Reden: huge typo ]

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Dat is wel erg warm voor een A64, en ook een nog een Winchester ook! De CPU moet het kunnen hebben maar het is een bijzonder hoge temp.

Verwijderd

Dat is érg heet voor een A64, ik zal die koeling nog maar eens GOED nakijken. Overigens weet ik bijna 100% zeker dat het géén winnie is, dit is nml een 754 proc, ik dacht dat de winnie's tot nu toe alleen maar op 939 waren.

Geheugen asyncrhoon aansturen zal niet lukken, ik raad je ook aan om die DIMM van 256MB d'r uit te mikken. Verkoop het ding.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

kan je 1 ding vertellen en dat is dat die 2100 module er tussenuit moet, is echt zonde van je performance !

Verwijderd

sjakietrekhakie schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:03:
Dat is wel erg warm voor een A64, en ook een nog een Winchester ook! De CPU moet het kunnen hebben maar het is een bijzonder hoge temp.
3400+ is geen Winchester,

alleen de S939 van de 3000+,3200+ en de 3500+ zijn winchesters.

Verwijderd

Hoewel het bij de 3500+ een geval van soms wel/soms niet is. Mijne is bijvoorbeeld een NewCastle (iets te snel gekocht, was d'r ook veel geld aan kwijt, maar ik had hem wel eerder dan jullie allemaal).

Verwijderd

Topicstarter
Okee heel erg bedankt iedereen :)
Pagina: 1