Toon posts:

IDE controllers kapot door Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een Maxtor DiamondMax Plus 9 ATA 133 IDE 7200 RPM 8MB buffer gekocht. Ik heb deze in een oude pc geschroefd(een pentium 200 pro met 128 mb ram) Deze bleef netje 2 weken draaien met windows XP. Op een gegeven moment krreg ik blauwe schermen, corrupt profiel e.d., dus ik dacht ik installeer windows opnieuw. Zo gezegd maar niet zo gedaan. Ik kon niets meer installeren. Harde schijf formateren ging nog maar bij het kopieren van bestanden krijg ik meldingen dat bestanden niet gekopieerd kunnen worden. Met geen mogelijkheid meer te installeren dus. Ik dacht dat m`n pentium 200 pro het begeven had. Ik heb toen een pentium 500 met 256 mb op de kop getikt. Weer windows geinstalleerd en het draaide weer prima, maar na 2 weken hetzelfde probleem als met m`n pentium 200 pro. Toen heb ik een promise ide-controllerkaartje op de kop getikt. Installeren ging weer perfect maar na 1,5 week weer hetzelfde probleem. Het lijkt er dus op dat het aan de harddisk ligt, want verder is alles al een keertje vervangen. Heeft iemand dit wel eens gehad? Kan dit aan de schijf liggen? Of wordt ik gewoon gek?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

..en doen ANDERE schijven het in die PC's óók niet meer?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Harde schijf gecontroleerd op fouten?

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
Nee andere schijven doen het ook niet meer nadat de problemen onstaan. Ik zal nog eens kijken met Hiren's bootdisk wat voor problemen/foutmeldingen ik eruit kan halen. Maar het rare is dat ik met een nieuwe ide-controller geen problemen heb. Tenminste de eerste 2 weken niet. Ik durf die schijf ook niet in mijn athlon 64 te hangen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 17:01 ]

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Tadiedadie...tadiedadie...welcome to the Twilight Zone...

- Doen ook CD-spelers het niet meer op die IDE-controllers?
- Doet het IDE-kanaal waar de schijf NIET aan hing, het nog wel?

Verwijderd

Topicstarter
Tja de cd-rom doet het nog wel. De pc is een een compaq desktop. Oud compact bakje met zo`n platte cd-rom speler, waarbij de voeding in de kabel zit, dus geen standaard ide-kabel. Mobo heeft ook maar 1 ide kanaal voor de harddisk. De pentium 200 pro had er wel 2 maar die werkte allebei niet meer. Maar met de cd-rom ik geen problemen mee want als ik de harde schijf aan een nieuwe ide-controller hang kan ik windows zonder problemen installeren.

De promise fasttrack 100 tx2 pro controller die ik heb heeft 2 ide-kanalen en ik heb op beide kanalen nu problemen.

Ik heb echt al vanalles geprobeerd en het enige wat ik kan bedenken is dat die harde schijf de boel verziekt. Kan dit?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dit probleem dan voor niemand herkenbaar?

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Even :? graven...na 22 jaar gepruts met computers heb ik dit niet eerder meegemaakt... (8>
Dus herkenbaar? Nee, niet echt!

Sterker nog: als ik een gokje zou moeten wagen dan zou ik zeggen dat het niet eens aan de harddisk ligt!

Kabeltje niet jofel?
Verkeerd aangesloten gehad?
Geprobeerd te "hotpluggen"?

[ Voor 46% gewijzigd door JHMvP op 01-02-2005 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al een keer andere kabels gebruikt, andere voeding. Kortom een compleet andere pc. Het enige wat hetzelfde is gebleven is de harddisk. Ik zorg ervoor dat de spanning van m'n pc af is als ik er iets bijhang. Ik vind het ook ongeloofwaardig maar na 3 x m'n ide-controller verkloot te hebben kan ik eigenlijk niets anders meer verzinnen.

Ik kan de schijf wel terugbrengen, maar dan kunnen ze natuurlijk niets vinden. En ik heb geen zin om nog een controller naar z'n grootje te helpen. Maw, ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 11:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:23:
Ik heb ook al een keer andere kabels gebruikt, andere voeding. Kortom een compleet andere pc. Het enige wat hetzelfde is gebleven is de harddisk. Ik zorg ervoor dat de spanning van m'n pc af is als ik er iets bijhang. Ik vind het ook ongeloofwaardig maar na 3 x m'n ide-controller verkloot te hebben kan ik eigenlijk niets anders meer verzinnen.

Ik kan de schijf wel terugbrengen, maar dan kunnen ze natuurlijk niets vinden. En ik heb geen zin om nog een controller naar z'n grootje te helpen. Maw, ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.
Ik zal hem maar gewoon terugbrengen. Zolang de Maxtor harddisk gevonden wordt in de bios zou ik toch maar even de Maxtor Powermax prgoramma gebruiken om de hd te testen. Je verhaal voorleggen in de winkel moet vodoende zijn om een andere mee te kunnen krijgen. Althans bij ons in de winkel zou je een nieuwe meekrijgen :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Waarschijnlijk is inderdaad gewoon je Maxtor schijf kapot.
Als er bijvoorbeeld door een defect een te hoog uitgangsignaal op komt te staan dan ishet heel goed mogelijk dat je controllers eraan gaan.
Omdat de schijf zelf niets met dat uitgangssignaal doet klopt het dan inderdaad dat ie gewoon lijkt te werken.
Schade bij een spanning die net iets te hoog is kan inderdaad pas na een tijdje fataal zijn.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1