Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[N6600] Geen SMS meer ontvangen wegens volle SIM

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb deze vraag al in het N6600 topic gezet, maar gezien er niet zoveel activiteit is de laatste tijd en ik toch 'in need' ben probeer ik het zo ff.

Het zit zo; Ik kan geen smsjes meer ontvangen, mijn sim zit vol volgens mij 6600.
Nu vind ik dat in eerste instantie al raar, want de berichten worden toch op de telefoon zelf of MMC opgeslagen ?
Als ik in 'Berichten' naar 'Opties -> SIM Berichten' ga dan zie ik dat er geen berichten zijn. (Raar dus.)
Ook heb ik de sim in een ander toestel gehad, zonder resultaat. (Er staan geen berichten op.)

Verder kan ik bij de instellingen voor berichten aangeven of ik berichten op MMC of het toestel wil opslaan. Bij beide opties heb ik de berichten verwijderd, zonder resultaat wederom.

Ligt dit nu aan de telefoon of mijn sim ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ik heb geen 6600 maar dit is wat er meestal gebeurt:

SMSjes worden op je SIM en/of je mobieltje opgeslagen. Bij veel telefoons eerst op je SIM, zit die vol dan worden ze daarna op je telefoon opgeslagen.

Als je inbox voor SMS leeg lijkt te zijn, maar je telefoon klaagt nog steeds dat er geen ruimte is, dan is meestal:

- je outbox/sent messages zit overvol; veel telefoons bewaren automagisch een kopietje van alles wat je verstuurt
- je telefoongeheugen zit helemaal vol; meestal wordt het geheugen gedeeld tussen telefoonboek, foto's, audio opnamen, SMS, MMS, etc.

Er zit op vrijwel elke telefoon een optie om te controleren hoe vol het geheugen zit. Probeer dat eens.

Succes!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:41:
Ik heb deze vraag al in het N6600 topic gezet, maar gezien er niet zoveel activiteit is de laatste tijd en ik toch 'in need' ben probeer ik het zo ff.

Het zit zo; Ik kan geen smsjes meer ontvangen, mijn sim zit vol volgens mij 6600.
Nu vind ik dat in eerste instantie al raar, want de berichten worden toch op de telefoon zelf of MMC opgeslagen ?
Als ik in 'Berichten' naar 'Opties -> SIM Berichten' ga dan zie ik dat er geen berichten zijn. (Raar dus.)
Ook heb ik de sim in een ander toestel gehad, zonder resultaat. (Er staan geen berichten op.)

Verder kan ik bij de instellingen voor berichten aangeven of ik berichten op MMC of het toestel wil opslaan. Bij beide opties heb ik de berichten verwijderd, zonder resultaat wederom.

Ligt dit nu aan de telefoon of mijn sim ?
Je moet instellen dat je de smssen opslaat op de geheugenkaart, probleem opgelost

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Deze opties had ik al in mn achterhoofd zitten en geprobeerd...
Alle in- en outboxen zijn leeg, en de berichten kunnen alleen maar op de telefoon zelf, of MMC worden opgeslagen.
Ik heb dus bij beide instellingen alle berichten verwijderd.
Daarnaast heb ik nog 2 mb op de telefoon zelf vrij, en dik 20 op de MMC.

Ik heb net m'n SIM in een ander toestel gehad en daarop kreeg ik wel enkele SMS berichten binnen. Deze heb ik gewist, (2 stuks) maar het probleem doet zich nog steeds op m'n 6600 voor.

Zo eens even een hard-reset proberen, jammer van de foto's dan...maar wellicht helpt het.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Oke, voor de database;

Ik heb eerst even mijn contacts gesynced met iSync in OS X, maar dat kan net zo goed in Windows neem ik aan.

Daarna een backup gemaakt van het telefoongeheugen op de MMC, en toen de boel een reset gegeven met code *#73703 (Pas op -> Alles op je toestel is weg!)

Toen weer de adressen gesynced met blauwbek, en here we go again :7
Toch vind ik het vreemd, want m'n sim was toch echt leeg. Ook zat het niet vast in de instellingen, misschien toch een bugje in FW 5.27 ??

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 19:43

slaay

Natuurbeleven.com

Mijn vriendin heeft hier met een Siemens A50 ook vaker last van.

Dus het ligt waarschijnlijk niet aan je toestel.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik had dit probleem al 2x op mijn 7610. Zowel met de oude als ook met de nieuwste firmware. Alleen een hard-reset heeft geholpen. Ik denk zelfs dat het komt door het een of ander programma dat ik geinstalleerd heb, weet alleen niet welke.

[ Voor 13% gewijzigd door Maite op 02-02-2005 23:16 ]

Pagina: 1