Toon posts:

Casio EX-Z40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik de Casio EX-Z40
Ik zit alleen met het volgende probleem, vrijwel alle fotos zijn erg bewogen terwijl ik de camera toch goed stil houdt. Mensen die bewegen zijn vrijwel niet vast te leggen zoals te zien is in dit voorbeeld.

Ik heb al geprobeerd met de Iso waarden het op te lossen maar zonder succes.
Alle instellingen staan op het hoogst. 2304x1728 en quality "Fine".

De functie "Automatic 4 to 1/2000 sec. shutter speeds" is wel op de camera aanwezig maar ik kan daar niks over terugvinden binnen het menu.

Iemand een mogelijke oplossing?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

De sluitertijd van die foto is 1/13, als je geen statief of een vaste hand (of een image stabilizer in je cam :p ) hebt kan je geen scherpe foto's maken. Je hebt hierbij ook niet geflitst zeker? Je moet echt de sluitertijd lager zetten wil je normaal foto's uit de hand kunnen schieten, echter omdat dit binnen is zal je met flitsen niet echt het mooiste resultaat krijgen. Een klein goedkoop statiefje misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik, alleen kan ik nergens vinden hoe ik de sluitertijd anders kan instellen en mijn handleiding geeft daar ook weinig duidelijkheid over. Flitsen ben ik inderdaad een beetje tegen omdat dit vaak de hele foto verpest.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Jouw Casio kan dat volgens mij helemaal niet. Zodra je binnen staat, schroef je dus gewoon handmatig de ISO naar 200, druk je het sluiterknopje half in, en kijkt welke sluitertijd hij geeft. Als je niet ingezoomd hebt, moet je onder de 1/30s blijven, dan heb je kans van slagen. Is de sluitertijd hoger dan 1/30 (zoals jouw 1/13 hier), schroef de ISO dan op naar 400.

Flitsen is soms de enige oplossing voor je probleem.

Voor wat deze termen betekenen, kun je naar sites als megapixel.net of imaging-resource.com om tutorials eens door te spitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 31-01-2005 16:59 ]

Alors.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Bij de kijkshop hebben ze voor 20 euro een prima statief, heb m zelf ook voor m'n canon powershot S1. Deze heeft dan wel een image stabilizer dus zelfs uit de hand kan je met hoge sluitertijden nog goed foto's maken maar een statief is soms toch wel erg handig. En hij is best compact, maar uitgeklapt is er prima mee te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel hier kan ik erg veel mee _/-\o_ heb het even geprobeerd en de fotos zijn al beduidend beter

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:01:
Bij de kijkshop hebben ze voor 20 euro een prima statief, heb m zelf ook voor m'n canon powershot S1. Deze heeft dan wel een image stabilizer dus zelfs uit de hand kan je met hoge sluitertijden nog goed foto's maken maar een statief is soms toch wel erg handig. En hij is best compact, maar uitgeklapt is er prima mee te werken.
Ik zal eens op zoek gaan zo'n statief lijkt me inderdaad wel een goed plan.
Pagina: 1