[Asus A8V Deluxe] Geen 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Yo

Een vriend van mij heeft een Creative SBS 560 5.1 setje gekocht. Heb deze aangesloten op een Asus A8V Deluxe maar ik krijg totaal geen 5.1 geluid. De rear speakers en subwoofer werken wel maar de front en center speakers weer niet. Op de site van Asus staat het volgende bij "Al Audio".
Realtek ALC850, 8-channel CODEC
Audio Sensing and Enumeration Technology
Three Universal Audio Jack (UAJ)
Coaxial/Optical S/PDIF out ports on back I/O
Echter geeft apparaat beheer aan en het configuratie scherm dat het een Realtek AC97 onboard kaart is. Heb de nieuwste Realtek drivers geprobeerd + software en ook de drivers die Asus aanbeveeld voor dit moederbord + software maar dit maakt geen verschil uit. (Ook niet na een aantal keer rebooten.)

Op de achterkant van het moederbord zitten 6 aansluitingen. 2 rijen van 3. De bovenste rij heeft één aansluiting die oranje is, eentje die grijs is en ten slotte een die zwart is. De onderste rij is rose, groen en blauw. Echter komt er alleen geluid uit de blauwe uitgang. Niet uit de groene dus. De bovenste 3 geven helemaal geen geluid. Ik heb alle instellingen in Windows (XP Professional) goed staan voor zover ik weet. Bij mijn eigen Creative Inspire 4400 4.1 setje sluit ik het gewoon aan op de groene en blauwe. Groene is front en blauwe is rear voor zover ik weet maar nogmaals; Alleen de rear uitgang geeft geluid. Het ligt niet aan de boxen aangezien die gewoon werken als ik rear en front omdraai. Maar waar hoort de center in? Ik krijg bij DVD's en muziek geen geluid uit de center in de oranje aansluiting. Ook niet in de roze. Maar aangezien er ook nog een koptelefoon gebruikt moet worden, waar moet die dan in als die roze eventueel voor de center is?

Wat nu?

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2005 16:40 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig ook _goed_ in je configuratiescherm gekeken:
Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Luidsprekerinstellingen -> Geavanceerd.
en dan de optie 5.1 :)

heb je dan de AV FAQ; Veelgestelde vragen doorgenomen?

[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 31-01-2005 16:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
outerspace schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:39:
Heb je toevallig ook _goed_ in je configuratiescherm gekeken:
Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Luidsprekerinstellingen -> Geavanceerd.
en dan de optie 5.1 :)
Jep. Heb alles geprobeerd.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb het hier gewoon werkende gekregen met de bijgeleverde drivers van het moederbord. Ik heb ook een Creative 5.1 set, en alles werkt hier prima.
Aangezien ik niet zo'n onboardsound liefhebber ben, heb ik al wel weer mijn Creative 5.1 Live! kaart erin gedaan, werkt stuk beter, en betere kwaliteit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Opgelost.

Front audio zit in de grijze aansluiting. De center in de oranje.
Microfoon in de rose. Koptelefoon in de groene en rear in de blauwe. Werkt perfect.
Geluid klopt ook. Zit niks omgedraaid ofzo.

Gelukt met de standaard drivers en met dat RealTek Sound Manager progsel. Veel prutsen 8)7

Verwijderd

Je had het dus niet goed aangesloten, dat had je vast ook wel uit de handleiding van de Asus kunnen halen.

Voortaan zou je dat ook wel kunnen meenemen wanneer je "alles" probeerd. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.