Ik ben vorig weekend met mijn vriendin naar een dag ter ere van de stedenband tussen Voorschoten en Kita (Mali) geweest. Zij had mij gevraagd om hiervan foto's te maken.
Ik had voor de verandering een Canon G3 bij me en omdat alles binnen was heb ik alles geschoten op 200 iso raw. Achteraf viel de ruis me nog aardig mee, alhoewel het zeker geen ideale omstandigheden zijn voor een digicompactcam. Ik heb tijdens de dag gefotografeerd op stand Tv, met een sluitertijd van 1/60 seconde. Verder heb ik vrijwel alle foto's moeten flitsen en heb ik geprobeerd nog wat van de oorspronkelijke sfeer in de foto's te houden door telkens de sterkte van de flitser af te stellen.
Ik heb eigenlijk niet bijster veel ervaring met het fotograferen van mensen en dit soort situaties, dus de kunst was een beetje om het iets meer te laten lijken dan simpele snapshots. Het resultaat is gemengd en hieronder post ik een aantal foto's die ikzelf bij de beste vond horen.
Graag lees ik natuurlijk commentaar en tips
1 De dagvoorzitter

2 Een ambassadeur

3 Toespraken

4 Toehoorders

5 Kraampjes met spullen

6 Uitstalling van spullen

7

8 Bezigheden voor kinderen

9 Bananenbier

10 En een band met een verzameling Djembé's

11

12

13

14

15
Ik had voor de verandering een Canon G3 bij me en omdat alles binnen was heb ik alles geschoten op 200 iso raw. Achteraf viel de ruis me nog aardig mee, alhoewel het zeker geen ideale omstandigheden zijn voor een digicompactcam. Ik heb tijdens de dag gefotografeerd op stand Tv, met een sluitertijd van 1/60 seconde. Verder heb ik vrijwel alle foto's moeten flitsen en heb ik geprobeerd nog wat van de oorspronkelijke sfeer in de foto's te houden door telkens de sterkte van de flitser af te stellen.
Ik heb eigenlijk niet bijster veel ervaring met het fotograferen van mensen en dit soort situaties, dus de kunst was een beetje om het iets meer te laten lijken dan simpele snapshots. Het resultaat is gemengd en hieronder post ik een aantal foto's die ikzelf bij de beste vond horen.
Graag lees ik natuurlijk commentaar en tips
1 De dagvoorzitter

2 Een ambassadeur

3 Toespraken

4 Toehoorders

5 Kraampjes met spullen

6 Uitstalling van spullen

7

8 Bezigheden voor kinderen

9 Bananenbier

10 En een band met een verzameling Djembé's

11

12

13

14

15

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.