Hallo,
Ik ben op het moment al dagen bezig om MRTG icm Net-snmp te laten draaien. Ik kom nu een fout tegen waar ik niet uit kan komen! Ik weet dat er al 100(en) topics zijn over MRTG/Net-snmp, maar mijn probleem kon ik daar niet mee verhelpen.
Op het moment dat ik een configuratie bestand voor MRTG wil maken krijg ik (wat ik ook probeer) deze volgende (fout?) melding.
Ik run de cfgmaker met deze code :
en als output krijg ik:
Het bestand /etc/mrtg/mrtg.cfg.new is nu gewoon leeg, en bevat geen configuratie voor mijn systeem...
Nu heb ik overal gezocht (google, hier, altavista, forums enz) voor de foutmelding:
--snpo: Skipping ifName scanning because public@mijnip: does not seem to support it
Er zijn wel mensen met dir probleem, maar een oplossing heb ik nergens gevonden. Misschien heeft hier iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing gevonden?
Geinstalleerd is:
Fedora core2
MRTG
net-snmp
net-snmp-devel
net-snmp-utils
Verder heb ik de onderste 4 pakketten meerder malen geherinstalleerd.
Net-snmp draait verder voor zover ik denk goed aangezien ik wel output krijg met bijvoorbeeld het commando
Ik ben op het moment al dagen bezig om MRTG icm Net-snmp te laten draaien. Ik kom nu een fout tegen waar ik niet uit kan komen! Ik weet dat er al 100(en) topics zijn over MRTG/Net-snmp, maar mijn probleem kon ik daar niet mee verhelpen.
Op het moment dat ik een configuratie bestand voor MRTG wil maken krijg ik (wat ik ook probeer) deze volgende (fout?) melding.
Ik run de cfgmaker met deze code :
code:
1
2
3
4
5
| cfgmaker --output=/etc/mrtg/mrtg.cfg.new \ -ifref=ip \ --global 'Workdir: /var/www/mrtg/data' \ --global 'Options[_]: growright,bits,unknaszero' \ public@(mijnip) |
en als output krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| --base: Get Device Info on public@mijnip: --base: Vendor Id: --base: Populating confcache --snpo: Skipping ifName scanning because public@mijnip: does not seem to support it --base: Get Interface Info --base: Walking ifIndex --base: Walking ifType --base: Walking ifAdminStatus --base: Walking ifOperStatus --base: Walking ifSpeed --base: Writing /etc/mrtg/mrtg.cfg.new |
Het bestand /etc/mrtg/mrtg.cfg.new is nu gewoon leeg, en bevat geen configuratie voor mijn systeem...
Nu heb ik overal gezocht (google, hier, altavista, forums enz) voor de foutmelding:
--snpo: Skipping ifName scanning because public@mijnip: does not seem to support it
Er zijn wel mensen met dir probleem, maar een oplossing heb ik nergens gevonden. Misschien heeft hier iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing gevonden?
Geinstalleerd is:
Fedora core2
MRTG
net-snmp
net-snmp-devel
net-snmp-utils
Verder heb ik de onderste 4 pakketten meerder malen geherinstalleerd.
Net-snmp draait verder voor zover ik denk goed aangezien ik wel output krijg met bijvoorbeeld het commando
code:
1
| snmpwalk -v 1 127.0.0.1 -c public system |
[ Voor 3% gewijzigd door LoBbY_1 op 31-01-2005 15:37 . Reden: typo ]
Een echte golver is nooit uitgeput