[VPC] Rhino op de Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van Rhino3D op een mac via Virtual PC? Ik heb gezocht naar ervaringen maar er valt bar weinig te vinden op dit gebied.

Ik zit te denken over een overstap naar een iBook maar aangezien dit één van de belangrijkste programma's is die ik gebruik ben ik bang dat dat niet doorgaat als het niet werkt.

Rhinoceros 3D:
http://www.rhino3d.com/

En nee, er is geen macintosh versie :Y)

>> Bastiaan

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

VPC is eigenlijk een vrij zinloze applicatie, voor Windows althans.
Het draait er op, maar daar is ook alles mee gezegd. Een zwaar modelling programma zal niet lukken. Er zijn wel 3d progs voor OS X, maar ik denk dat je bij Rhino wilt blijven sticken of niet ?

Zoek iig even op het forum hier en elders, dan zie je wel dat VPC niet echt een optie is.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

VPC, is een handige applicatie, maar niet voor zware programma's ik ken jou Rhino 3d, niet maar als ik het begrijp is het een 3d programma? om modellen enz mee te maken denk ik.

Dat vraagt veel van je computer, VPC is een emulator die zeker niet snel is.

Maar er zijn zeer mooie 3d programmas op de mac, ik denk dat je daar beter na kan kijken.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:14

Kvn

Ik vind Rhino juist een heerlijk licht programma voor 3d'en :) Ik denk dat het wel gaat werken, op de P2 450 van mn schoonbroer draaide het ook perfect, en ZO heel traag is VPC niet :)

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ken je iemand met een Apple ? Of wellicht kan een forumlid hier even uitproberen met een demoversie van Rhino. (Ik heb geen VPC7)

Als het op een 450 mhz draait zal het onder VPC ook nog redelijk kunnen draaien idd, al zal je iBookje met renderen ws. nog wel redelijke kluif eraan krijgen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Topicstarter
Rhino is op het eerste gezicht inderdaad een heel licht programmaatje maar wanneer je modellen wat zwaarder worden gaan ze al snel veel van de computer eisen. En van wat ik hoor zal VPC dat niet gaan trekken, wat ik al verwacht had.

Ik weet dat de grotere pakketten als 3DS, Maya, LW, C4D wel mac versies hebben maar goed, die zijn ten eerste veel duurder dan Rhino, ten tweede zal ik er weer helemaal opnieuw mee moeten werken en dan heb ik het nog niet eens over de beperkte NURBS mogelijkheden die deze pakketten wellicht hebben.

Nou ja, ik denk toch dat ik maar een mooi PC laptopje koop. En met het geld dat ik dan over hou kan ik lekker een weekje of drie op vakantie ;)

>> Bastiaan

Verwijderd

Misschien is Modo van Luxology een alternatief?

Het is bij mijn weten het beste stand-alone modelling pakket dat er is. De NURBS-behandeling overtreft mijnsinziens zelfs deze van Rhino.
Uiteraard ook mac-ondersteuning :>.

En enorm prijzig is het ook niet :).

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 19:10

chem

Reist de wereld rond

Of http://www.pixels.net/ - was altijd wel een goed product.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Rhinoceros werkt geloof ik standaard niet met OpenGL rendering, dus dat wordt allemaal softwarematig getekend.

Het zal wss wel gaan werken onder VPC, maar echt snel lijkt het me niet :)

Voor sommige pakketten zit je nu eenmaal helaas aan een hardware architectuur gebonden. Je zou wel even bij Rhinoceros kunnen gaan zeuren dat je het toch wel erg jammer vindt, wie weet helpt het ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

Maximus

There is no substitute

Wat moet er geprobeert worden ? Ik heb VPC7 met een windows 2000 install dus zeg maar wat er moet gebeuren :)

PhD i.o.

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Topicstarter
Nou, je zou voor mij even de demo van http://www.rhino3d.com uit kunnen testen, maar het is natuurlijk moeilijk voor jou om te zeggen hoe snel hij loopt als je geen ervaring met het programma hebt.

In ieder geval, ik wil dingen uittesten zoals:

-het bewerken en weergeven(realtime gerenderd) van complexe 3D NURBS modellen (sommige handelingen duren op mijn P4 2.4 al een paar minuten, dat mag echt niet langer worden, zeker als ik €2000+ uitgeef aan een nieuw systeem)
-het renderen van modellen via de standaard render software en flamingo (http://www.flamingo3d.com) Dit duurt ook al snel een kwartier bij simpele modellen en veel langer bij ingewikkelde, al is dit wel een overkombaar probleem, aangezien ik er niet bij hoef blijven te zitten. Wel lastig als mijn hoofd computer de hele dag bezig is natuurlijk...

Maar goed, je hoeft het niet te proberen hoor, als jij het hele programma niet kent schiet dat natuurlijk niet op en gaan we alleen maar langs elkaar heen zitten praten.

Die andere programma's zien er op zich goed uit maar ik kan ze ten eerste niet uitproberen aangezien ik geen Mac heb en ten tweede is het het mij niet waard een heel nieuw software pakket te gaan leren als ik er ook een kan gebruiken waar ik al jaren ervaring mee heb.

Nou ja, ik koop wel gewoon een pc laptop, kan ik er nog mooi zo'n mini Mac bij kopen van het geld dat ik over hou. En wie weet raak ik daardoor zo verslaafd aan MacOS dat ik over een jaartje of 3 toch maar een Powerbook G6 koop ;)

>> Bastiaan

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Als ik je laatste reactie zo lees is het van, mhoa waarom zou ik me er toch in verdiepen, laat maar neem wel weer een PC.
Verkeerde instelling zo kom je natuurlijk nooit ergens, als je niet openstaat voor iets nieuws.
wordt het idd wel erg lastig, er zijn zoveel mooie 3d programmas voor de Mac, waarom probeer je niet eens wat? als ik je reactie zo goed begrijp ben je even wat software sites van 3d software voor de mac langs gelopen, en toen ben je gestopt.

Persoonlijk vind ik dat er zeer mooie 3d software voor de mac is, ga eens bij een dealer kijken wat je er van vind enz. maar om nou gewoon te zeggen een PC en dan nog eens een Mini... doe het dan in 1 keer goed. lijkt mij dan :P

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

Maximus

There is no substitute

DaSchop, wil het best voor je proberen ik heb een versie van het programma maar ik heb er echt nog nooit mee gewerkt en snap er dus waarschijnlijk ook de ballen van. :)

PhD i.o.

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Topicstarter
Qorne schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 01:51:
Als ik je laatste reactie zo lees is het van, mhoa waarom zou ik me er toch in verdiepen, laat maar neem wel weer een PC.
Verkeerde instelling zo kom je natuurlijk nooit ergens, als je niet openstaat voor iets nieuws.
wordt het idd wel erg lastig, er zijn zoveel mooie 3d programmas voor de Mac, waarom probeer je niet eens wat? als ik je reactie zo goed begrijp ben je even wat software sites van 3d software voor de mac langs gelopen, en toen ben je gestopt.

Persoonlijk vind ik dat er zeer mooie 3d software voor de mac is, ga eens bij een dealer kijken wat je er van vind enz. maar om nou gewoon te zeggen een PC en dan nog eens een Mini... doe het dan in 1 keer goed. lijkt mij dan :P
Dat zie je toch verkeerd, ik heb mij er wel degelijk in verdiept. Ik weet dat er zeer goede 3D pakketten bestaan voor de Mac maar het gaat mij erom of ik mijn eigen vertrouwde programma kan gebruiken. Ik werk er al jaren mee en al mijn oude modellen zijn alleen te openen in Rhino.

Mijn originele vraag was ook of ik Rhino kon draaien op een Mac, wat dus niet goed blijkt te kunnen. En dan houdt het eigenlijk op voor mij. En denk niet dat ik bevooroordeeld met tov PCs, ik wil al jaren een Mac en geloof mij, ik heb al erg vaak geprobeerd het bij mijzelf te verantwoorden. Maar ik loop jammergenoeg altijd weer tegen dit soort obstakels aan...

Hoe zou ik trouwens even wat 3D programma's kunnen "proberen"? Geven ze tegenwoordig laptops voor een weekje in bruikleen bij Apple of zo? :9

Als iemand nou even een manier zou vinden om OSX en XP als dualboot op een powerbook te zetten... :Y)

Een vriend van me gelooft trouwens nog steeds niet dat je geen Windows op een Mac kan draaien. "waarom zou iemand dan een Apple kopen?!" 8)7

>> Bastiaan

Pagina: 1