Ik maak momenteel gebruik van MySQL, weer eens iets anders dan NexusDB en SQL Server. Alleen nu ben ik zo'n zot iemand die graag de applicaties bouwt vanuit een lokale webserver op mijn computer, alleen als de applicatie klaar is moet dit vervolgens worden geupload naar de externe webserver. Alleen als ik op mijn lokale computer een sql dump maak, en vervolgens importeer dan worden alle accenten in de data vervangen door gekke tekens zoals ?ëÄ, wel vaak accenten alleen de verkeerde! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik maak zelf lokaal gebruikt van MySQL 4.1.8-nt en op de server wordt er gebruikt gemaakt van MySQL 4.0.23a. Nu zag ik dat er vanaf versie 4.1.x unicode wordt ondersteunt in MySQL zou dat misschien het probleem kunnen zijn, zoja hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb geprobeerd om een andere "charset" te kiezen, maar dit was ook geen success! Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag, want met de hand al die teksten aanpassen, is nou niet mijn lievelingswerk
Ik maak zelf lokaal gebruikt van MySQL 4.1.8-nt en op de server wordt er gebruikt gemaakt van MySQL 4.0.23a. Nu zag ik dat er vanaf versie 4.1.x unicode wordt ondersteunt in MySQL zou dat misschien het probleem kunnen zijn, zoja hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb geprobeerd om een andere "charset" te kiezen, maar dit was ook geen success! Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag, want met de hand al die teksten aanpassen, is nou niet mijn lievelingswerk
[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 31-01-2005 15:22 ]