[MySQL] MySQL accenten worden niet goed verwerkt!

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik maak momenteel gebruik van MySQL, weer eens iets anders dan NexusDB en SQL Server. Alleen nu ben ik zo'n zot iemand die graag de applicaties bouwt vanuit een lokale webserver op mijn computer, alleen als de applicatie klaar is moet dit vervolgens worden geupload naar de externe webserver. Alleen als ik op mijn lokale computer een sql dump maak, en vervolgens importeer dan worden alle accenten in de data vervangen door gekke tekens zoals ?ëÄ, wel vaak accenten alleen de verkeerde! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik maak zelf lokaal gebruikt van MySQL 4.1.8-nt en op de server wordt er gebruikt gemaakt van MySQL 4.0.23a. Nu zag ik dat er vanaf versie 4.1.x unicode wordt ondersteunt in MySQL zou dat misschien het probleem kunnen zijn, zoja hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb geprobeerd om een andere "charset" te kiezen, maar dit was ook geen success! Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik het graag, want met de hand al die teksten aanpassen, is nou niet mijn lievelingswerk :)

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 31-01-2005 15:22 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Je kan natuurlijk in je testomgeving dezelfde versie gaan draaien als in je productieomgeving..

of zeg ik nou iets geks? :P

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:55:
Je kan natuurlijk in je testomgeving dezelfde versie gaan draaien als in je productieomgeving..

of zeg ik nou iets geks? :P
Inderdaad, vooral omdat er aardig wat verschillen zitten tussen de 4.0 en 4.1 branch van mysql.
Overigens word vanaf 4.1.2 `utf8' als standaard charset gebruikt, terwijl dit in voorgaande versies `latin1' was.
`mysqldump --default-character-set=latin1' gebruiken dus

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Het is inderdaad charset gerelateerd waarschijnlijk. SHOW CREATE TABLE and mysqldump laten beide welke charset een bepaalde tabel heeft, en als het niet overeenkomt heb je dus een probleem :)

Character set support bevat vrij handige info over charsets, en vooral over 4.0 vs 4.1.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:37

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Hmm, nou maar ik heb v4.1.x weer nodig voor een andere project, juist voor de unicode :)
Ik zal eens in de documentatie kijken hoe ik een charset wijziging doorvoer :) Bedankt.