Toon posts:

OpenOffice of Word?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de universiteit moet ik vrijdag een digitaal tentamen maken, afgelopen vrijdag hebben wel al een repetitie gehad en je moest een Word formulier downloaden en daar vragen op beantwoorden, daarvoor heb ik de tekstverwerker van OpenOffice gebruikt en het ging allemaal prima.

Nu zag ik op de facultaire nieuws site het volgende:

"Omwille van de geautomatiseerde verwerking van de tentamens wordt gebruik gemaakt van een Word-formulier. Dit formulier is alleen te gebruiken in Microsoft Word. In andere programma's - zelfs als die het bestand wel kunnen openen - werkt dit formulier niet naar behoren. Het bestand kan dan door ons niet verwerkt worden. MS Write, Wordpad, Works of OpenOffice zijn dan ook NIET geschikt om het tentamen mee te doen."

Is het werkelijk waar dat er iets misgaat als je het in OpenOffice opent en opslaat? Of is dit bullshit? Dit is erg belangrijk voor mij omdat ik anders ergens snel Microsoft Word op de kop moet gaan tikken.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:26

Cyphax

Moderator LNX/AI
Als het zelfs in Works niet zou werken zal het wel niet gelogen zijn... als er Word-specifieke features gebruikt zijn...
Ik zou het risico niet nemen maar er wel een klacht over indienen.
Waarschijnlijk kun je op de uni voor weinig geld wel een exemplaartje van Office op de kop tikken.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 31-01-2005 15:05 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Wij weten ook welke tooling er gebruikt gaat worden om de tentamens te controleren? ;)

Ze zullen het niet voor niets zeggen toch? Waag je de gok?

Afhankelijk van je uni: http://surfspot.nl/ :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 15:06 ]

Verwijderd

Als het VBscript oid dergelijkst gebruikt dan zul je zoals je zelf zegt snel en MS Office op de kop moeten gaan tikken (of dus op de universiteit).

Verwijderd

Topicstarter
Ze gebruiken inderdaad een fraudedetectie systeem, ik denk dat ik dan maar op zoek moet naar een goedkope Word. :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit zou meer iets zijn voor Software Algemeen maar zal daar waarschijnlijk weinig zin hebben aangezien wij geen idee kunnen hebben of en waarom dit in openoffice zal werken. Als zo duidelijk wordt aangegeven dat het niet werkt; dan zal het ook wel niet werken ;) Ik sluit je topic dus.

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:26

Cyphax

Moderator LNX/AI
Spider.007 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:18:
Dit zou meer iets zijn voor Software Algemeen maar zal daar waarschijnlijk weinig zin hebben aangezien wij geen idee kunnen hebben of en waarom dit in openoffice zal werken. Als zo duidelijk wordt aangegeven dat het niet werkt; dan zal het ook wel niet werken ;) Ik sluit je topic dus.

WOS > SA
En het vervolgens vergeten te sluiten :P

Saved by the buoyancy of citrus

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:05:
Als het VBscript oid dergelijkst gebruikt dan zul je zoals je zelf zegt snel en MS Office op de kop moeten gaan tikken (of dus op de universiteit).
Dit zal VBA (Visual Basic for Applications) zijn...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zo dus :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.