Toon posts:

[XP] Laptop -> beamer: wel beeld, geen filmpje?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Heb een probleem met een HP laptop welke via video-out is aangesloten op een beamer. Aangezien de hardware werkt, en Windows ook zo-goed-als, topic in dit forum geplaatst.

Ik kan het beeld dat ik op de laptop zie ook op de beamer tonen: hardware werkt dus prima. Presentatie geven via bv. Powerpoint gaat vlekkeloos.

Maar, heb een DVD waarop een filmpje staat. Deze wil ik via Intervideo WinDVD afspelen op de beamer. Het programma WinDVD is zichtbaar op de beamer, maar de film zelf wordt niet getoond! Ik zie de film wel op de laptop, maar niet op het beamer scherm. D.m.v. fn+f5 kan ik wisselen tussen of laptop scherm, of beamer scherm: dan is de film wel zichtbaar. Maar het lukt me niet om zowel op de laptop, of als het beamer scherm de film te tonen. Het heeft 1x gewerkt, maar heb geen idee hoe dat ineens zo kwam.... :-(

Wie heeft hier ervaring mee of een oplossing voor?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 17:22
Misschien heeft dat WinDVD speciale opties zodat je op de beamer alleen het beeld ziet en op de pc alleen de controls? Waarom probeer je niet even wat andere software?

Verwijderd

Probleer ook eens nieuwere of andere drivers voor je videokaart.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 22:45
Dat komt omdat je overlay maar op 1 scherm tegelijk getoond wordt, en standaard is dat op je lcd.
Doe je scherm een dicht als je een filmpje afspeelt, van het moment dat hij overschakelt naar een enkel (extern) scherm, zal je filmpje er wel doorkomen. :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Overlay settings checken in je config van je videokaart :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Wat ik was vergeten te vermelden: .wmv filmpjes in Media player doen precies hetzelfde: die zie je ook niet! Wel de media player zelf, maar daarbinnen blijft het zwart.

Macrovision: het is een zelf gemaakte DVD dus (waarsch.) zonder beveiliging.

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:12:
Overlay settings checken in je config van je videokaart :)
Waar zitten die ook weer? Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd... en dan?

Verwijderd

Ik verhuur dagelijks beamers en deze vraag krijg ik vaak te horen.

OPLOSSING is meestal: laptop kan maar op 1 scherm video displayen. ff latopbeeld disabelen en dan heb je beeld op de beamer. gaat meestal met de funtie toets in combi met de F5 of F8 toets (afhankelijk van laptop merk).

gl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:20:

OPLOSSING is meestal: laptop kan maar op 1 scherm video displayen. ff latopbeeld disabelen en dan heb je beeld op de beamer. gaat meestal met de funtie toets in combi met de F5 of F8 toets (afhankelijk van laptop merk).

gl
Ik houd het even op de functiecombinatie FN + F5 (betreft een HP NX9010). Bedankt voor alle reacties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:20:

gl
Precies,

Overlay dus....veel video in overlay kan niet op secundair scherm weergegeven worden. Door het signaal alléén op de TV out te laten gaan vermijd je dergelijke probelemen. Hetgaat namelijk niet voor elke video bestand op

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 07:26
de beamer als primary display gebruiken, anders gaat het niet werken vrees ik

Verwijderd

Topicstarter
mmkeee, da's duidelijk mensen. bedankt!!!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
De laatste windows mediaplayer gebruiken dan moet je het scherm kunnen slepen naar je beamer. en dan moet ie het toch doen? Tenzij je al een nieuwe versie van WMP gebruikt, dan kan je me even mailen en heb ik de classic Mediaplayer voor je, kan je ook op google vinden dacht ik. Maar mailen is makkelijker :p
Btw dit programma ondersteunt niet echt dvd's... je kan ze wel afspelen maar bij menu's enzo kan je niet klikken.

[ Voor 16% gewijzigd door FireArrow op 31-01-2005 21:03 ]

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Eigenschappen van beeldscherm > Probleem oplossen > Hardwareversnelling lager zetten

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Hmmm heb het zelfde probleem, beamer doet het prima, maar als ik een filmpje wil afspelen, dan wil het niet.

Heb al geprobeerd om hardware versnelling lager en uit te zetten, maar dit mocht helaas niet baten.
Hefet iemand nog andere suggesties?

Ter aanvulling het gaat om een laptop met een ATI 9600 mobile Radeon kaart.
De DVD is een eigen produktie, en Macrovision is niet aanwezig. (ik heb overigens geprobeerd of eea wel werkt wanneer ik DVDIdle ionstalleer, maar dit mocht ook niet baten)

Hetw erkte dus altijd wel, tot dat ik de laptop op nieuw heb geinstalleerd!

[ Voor 42% gewijzigd door sjolmers op 10-04-2006 13:36 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 18:09

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

sjolmers schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:13:
Hmmm heb het zelfde probleem, beamer doet het prima, maar als ik een filmpje wil afspelen, dan wil het niet.

Heb al geprobeerd om hardware versnelling lager en uit te zetten, maar dit mocht helaas niet baten.
Hefet iemand nog andere suggesties?

Ter aanvulling het gaat om een laptop met een ATI 9600 mobile Radeon kaart.
De DVD is een eigen produktie, en Macrovision is niet aanwezig. (ik heb overigens geprobeerd of eea wel werkt wanneer ik DVDIdle ionstalleer, maar dit mocht ook niet baten)

Hetw erkte dus altijd wel, tot dat ik de laptop op nieuw heb geinstalleerd!
Welk programma gebruik je voor te kijken? Je moet namelijk een software decoder installeren wanneer je windows mediaplayer gebruikt. Bij WinDVD, PowerDVD etc heb je dat niet nodig.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik gebruik PowerDVD, maar ben dr al achter. Of beter gezegd, ik heb het opgelost door een Radeon Mobility Driver te installeren uit 2004! (en de 2006 versie te verwijderen)
Deze geeft geen enkel probleem!

Uit nieuwsgierigheid zou ik het nu wel interresant vinden om te weten wat nou het verschil is, ik denk zelf dat het te maken heeft met de overlay instellingen, maar dat is een gokje. Ieman anders een beter idee en een uitleg?

[ Voor 37% gewijzigd door sjolmers op 10-04-2006 14:23 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1