[Mozilla Thunderbird] smtp verzenden lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 20:56
Afbeeldingslocatie: http://johan.z0r.nl/pics/tb_sendingerror.JPG

Ik krijg sinds vorige week deze melding in mn beeld en ik kan werkelijk niks meer versturen via thunderbird, dus ik dacht misschien ligt de chello mail server wel plat (ik heb dus chello ;)) dus ik ging het proberen via OE te doen en tot mijn verbazing werkte dat wel. Ik heb werkelijk geen idee waar het aan kan liggen, aangezien ik niks veranderd heb. Ik gebruik 2 andere pop3 email adressen en ik gebruik de smtp server van chello voor het verzenden.
Als het goed is de smtp server gewoon mail.chello.nl en de poort 25 (default), tenzij de poort ineens veranderd is? Verder moet je gebruiksnaam invullen en daar stond mij andere emailadres (dus 1 van mn pop3 emailadressen), maar dat werkte voorheen ook altijd tenminste, ik heb gewoon alles geimporteert vanuit OE en het heeft het weken lang goed gedaan. Ik heb het veranderd nu naar mn chello gebruikersnaam en nu nog steeds krijg ik datzelfde bericht. Ik heb werkelijk geen idee waar het aan kan liggen. Ik heb het al sinds enkele dagen en de pc ook al meerdere malen opnieuw opgestart.

Ik wil wel graag thunderbird blijven gebruiken namelijk, aangezien het echt 20x beter is dan OE.

[ Voor 6% gewijzigd door dajuan op 31-01-2005 15:07 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02

Ryceck

Constants and Variables

En wat gebeurt er als je dit doet?
code:
1
2
3
start/uitvoeren "cmd"
telnet mail.chello.nl 25
telnet smtp.planet.nl 25

Als dat beide ook niet werkt dan zit er een probleem aan jouw kant, waarschijnlijk iets met een virusscanner of firewall welke de mail blokkeert (ZoneAlarm, Norton Antivirus, McAffee)
Als alleen die van chello het niet doet dan is daar iets kapot :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• dajuan
Beide mislukken, ik heb al in mn firewall gekeken (zonealarm pro) en kheb thunderbird gewoon toegang gegeven (was al zo), verder heb ik als virusscanner mcafee enterprise, maar daar is niks aan veranderd, het werkte gewoon met beide aan. Ik heb net ff zonealarm pro uitgedaan en nog steeds werkte het niet.
Mijn telnet kennis is niet zo heel erg hoog, maar als de telnet naar mail.chello.nl 25 mislukt, dan zou ik toch ook niet met outlook express kunnen zenden?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Reptile209

- gers -

@ Ryceck: die laatste doet het hoe dan ook niet, je bedoelt mail.planet.nl 25
@Juan: ik zit achter een proxy, dus kan je screenie niet zien. Kan je 'm niet overtypen? ;)

Zo scherp als een voetbal!

• dajuan
Ik zag nu eens in mcafee enterprise rond te neuzen en zag bij acces protection properties: prevent mass mailing worms from sending mail (port 25). En nadat ik dat uitzette werkte het wel weer. Errug vaag, want dan zou het toch ook niet moeten werken in outlook express?
En voor die tijd werkte het wel gewoon.. erg vaag wrom het nu niet meer werkte.. maar iig bedankt.. thad dus met virusscanner te maken.

En is er geen manier om dat aan te laten staan en het werkend te houden?

[ Voor 9% gewijzigd door dajuan op 31-01-2005 15:50 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Juan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:44:
Mijn telnet kennis is niet zo heel erg hoog, maar als de telnet naar mail.chello.nl 25 mislukt, dan
zou ik toch ook niet met outlook express kunnen zenden?
Hoe mislukken ze?

Could not open an connection?

of

could not find host.?

of

het blijft helemaal stil?
(Firewall check & spyware/virus chacke kan uiteraard noiit kwaad)

enne:
http://www.mozilla.org/qu...ws/mail-troubleshoot.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dajuan
Ik ging es bij edit kijken van die port 25 mass mailing bla bla, en daar staan excluded programs.. waaronder dus outlook.exe.. dus ik dacht ik vul het aan met thunderbird.exe, maar nee hoor dat werkt weer niet :?

@ Reptile209
Sending of message failed.
The message couldnot be sent because of connecting to SMTP server mail.chello.nl failed. The server may be unavailable or is refusing SMTP connections. Please verify that your SMTP server sertting is correct and try again, or else contact your network administator.

• dajuan
leuk_he schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:56:
[...]

Hoe mislukken ze?

Could not open an connection?

of

could not find host.?

of

het blijft helemaal stil?
(Firewall check & spyware/virus chacke kan uiteraard noiit kwaad)

enne:
http://www.mozilla.org/qu...ws/mail-troubleshoot.html
Kan geen verbinding maken met de host, maar als ik dus dat vinkje uitzet bij enterprise werkt het wel gewoon, dus het zit 'm in enterprise.. Ik snap nu ook waarom outlook het wel deed en thunderbird niet. Door die excluded programs, maar waarom het nu niet werkt is mij echt een raadsel (vinkje aan en thunderbird.exe excluded)?
Misschien verstuurt ie het via een andere .exe? De snelkoppeling op mn bureaublad verwijst gewoon naar xx/xx/thunderbird.exe maar voor het verzenden gebruikt ie misschien een andere .exe, werkelijk geen idee :)

Verwijderd

Ik had ook problemen met thunderbird en via smtp een mail versturen.
Ik heb de oplossing gevonden. Als dit het geval is :

mcafee
Juan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:02:
Ik ging es bij edit kijken van die port 25 mass mailing bla bla, en daar staan excluded programs.. waaronder dus outlook.exe.. dus ik dacht ik vul het aan met thunderbird.exe, maar nee hoor dat werkt weer niet :?

@ Reptile209
Sending of message failed.
The message couldnot be sent because of connecting to SMTP server mail.chello.nl failed. The server may be unavailable or is refusing SMTP connections. Please verify that your SMTP server sertting is correct and try again, or else contact your network administator.
Je moet bij de processen excluden de procesnaam invullen en die is dus " THUNDE~1.EXE " zonder de quotjes uiteraard.

Dit heeft bij mij gewerkt. :*)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Je moet er maar opkomen :o Dank voor de aanvulling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Rejgun

Leven is Bier drinken

Sinds een week gebruik ik ook Thunderbird. Met e-mail van gmail en lycos (lycos free via freepops) is het geen probleem. Met m'n adres van chello echter wel.

Ik gebruik als pop en smtp server mail.chello.nl

Maar er wordt geen mail opgehaal en verzenden ook niet. Hierbij maak ik gebruik van Norton Internet Security 2005.

Wellicht moeten er andere poorten gebruikt worden dan de standaard 25 en 110?

Wellicht gebruikt iemand hiet thunderbird in combinatie met chello en Norton internet security. Zo ja welke instellingen gebruiken jullie?

Audi: Vorsprung durch Technik

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Rejgun

Leven is Bier drinken

Haalt er dan niemand e-mail van chello op met Thunderbird?

Audi: Vorsprung durch Technik

• dajuan
Ja ik heb ook chello met thunderbird, geen probleem.. gwoon mail.chello.nl op poort 25
Pagina: 1