[Novell] I-manager is een alternatief voor ConsoleOne

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Beste mensen,
IK ben bezig met me te verdiepen in I-Manager.
Tot nu toe vindt ik het zuigen ten opzichte van ConsoleOne.
Hoewel ik het liefs NWadmin weer volledig zou kunnen gebruiken.
Nu heb ik begrepen dat dit HET administrator tool wordt van Novell Netware.

Ik ben er dus mee bezig geweest en vind het erg omslachtig allemaal.
Ik heb het hier in een testsysteem geinstalleerd en het draait maar ik wordt er nog niet echt blij van.

Ik heb me rot egzocht (google, Knowledgebase Novell naar goede documentatie, boeken en forums (meervoud was toch Fora?)
Anyway, wat zijn jullie ervaringen met I-manager.?

En hebben julle goede documentatie gevonden. ?

Please let me know.

Bluesbrother 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

m0nk

16-09-2003 15.15

ben ik ook wel benieuwd naar, gebruik nu zelf ook al een tijdje ConsoleOne..
I-Manager heb ik alleen de iprint module van gezien, vind die webinterfaces meestal niet erg fijn..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Ik heb een testomgeving opgezet met OES (beta) en heb dus via de webinterface ook met iManager zitten spelen.
Nu heb ik zelf alleen maar ervaring met NWadmin (5.1 op het werk hier..) en probeerde dus even ConsoleOne.
Nou moet ik ook toegeven dat bijv. ConsoleOne alleen al een heel stuk overzichtelijker is dan dat iManager. Het zal misschien wel een kwestie van wennen zijn, maar ik gebruikte dus voor het eerst ConsoleOne en iManager en ConsoleOne kreeg de voorkeur.

Ik hoop dat ze het nog wat vriendelijker gaan maken.
OES (default install) is iig impressive verder ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik beheer al enkele jaren Novell producten. Begonnen met NWAdmn, daarna ConsoleOne en nu met iManager er heeel soms bij. Wat ik wel heb gezien is de Remote Manager. Die heeft een browse view zoals in ConsoleOne. Als ze deze functionaliteit nu gaan integreren in iManager dan ben ik weer blij \o/

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Men is van syscon (dos), naar nwadmin (windows), naar ConsoleOne (java; platform-onafhankelijker) gegaan. Allemaal om bepaalde redenen. En IManager is gekozen vanwege de webbased aanpak.... nog meer platform-onafhankelijk. Alleen zijn de oplossingen vaak niet volledig vervangend tov de voorlopers.

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik vraag me wel eens waar novell mee bezig is aangezien ik nog niemand positief over Imanager of ConsoleOne heb gehoord. Zijn ze zo vervreemd van de uiteindelijke gebruikers (= beheerders) ervan?

8)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

bluesbrother schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:17:
Ik vraag me wel eens waar novell mee bezig is aangezien ik nog niemand positief over Imanager of ConsoleOne heb gehoord. Zijn ze zo vervreemd van de uiteindelijke gebruikers (= beheerders) ervan?

8)
Nou ConsoleOne werkt op zich wel (vanaf 1.3.5/6 is het aardig snel)
Het probleem is alleen dat ze niet consequent zijn en alle snapins overzetten. Zoals MrLeeJohn al zei blijf je nu klooien met alle drie omdat er specifieke plugins zijn voor specifieke applicaties.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Novell wil hun beheer-tools zo platform-onafhankelijk mogelijk maken. En bij iedere stap lukt dat beter. Wel jammer dat je nog steeds met imanager nog moet terug grijpen naar consoleone en nwadmin voor specifieke dingen. Maar tzt met de nieuwste versies van alles zal imanager volstaan.

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik begonnen ben, ooit in een ver verleden in een ander melkwegstelsel, met NWAdmin, maar ik denk daar met nostalgie aan terug.
Maar terug naar de vraag: ConsoleOne Docu? Anyone?
Ook Vraag ik me af hoe jullie het geregeld hebben met de Helpdesk.
ConsoleOne met beperkte rechten, of een ander alternatief. We doen hier met 8mensen de 2de lijn en we zouden graag wat taken afstoten naar de 1ste lijn (14 mensen).
Ze kunnen wel passwords gesetten en intruder locks en dat soort basale dingen.
Maar ik ben bezig om uit te vinden of dit ook met Imanager gaat, maar ik zie er (nog) niet zoveel heil in. Dus .... Tell me.
8)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Door de role-based opzet van iManager is het delegeren van specifieke handelingen juist iets wat in principe simpeler kan dan in C1/NWAdmin. Er zitten standaard ook wel helpdesk snapins bij dacht ik, voor dat soort simpele dingetjes.

Verwijderd

Ik krijg van de beheertools van Novell een soort van de regen in de drup gevoel. Nwadmin vind ik heel prettig werken. Console One begint al de verkeerde kant op te gaan qua performance en gebruiksgemak, en van de webtools (vooral die van 6.0 - geen ervaring met 6.5 en de recente beta) word ik al helemaal niet vrolijk. Wat helemaal erg is, is dat ze nu alles half af maken. Voor het een moet je nwadmin hebben, voor iets anders kun je alleen Console One gebruiken, en voor nog iets anders moet je weer een webtool hebben. De online help stelt ook steeds minder voor. Die van nwadmin was heel uitgebreid, console one had al stukken minder en bij de webtools lijkt helemaal niks meer te zitten.

Platformonafhankelijkheid is meer bedoeld als marketinginstrument, ik denk dat 95% van alle Netware-beheerders toch al het werk doen op een Windows-bak en dan hadden ze net zo goed nwadmin kunnen uitbouwen tot iets heel moois.

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik heb wel eens gezocht naar een project waarin programmeurs in een opensource project Nwadmin verder uitbouwen. Niks gevonden. Zou het zin hebben zoiets te beginnen?
Lijkt me wel wat. Al was het maar om een signaal af te geven aan Novell. Het zou jammer zijn als iedereen vanwege dit geklooi met ConsoleOne en Imanager over zou gaan naar Microsoft.
8)

Verwijderd

Hoi, ik ben bezig met mijn afstuderen.

Mijn opdracht heeft te maken met iManager, er moet uiteindelijk een audit voorschrift komen hoe alle instellingen (users,servers,restricties enz) gecontroleerd kunnen worden aan de hand van iManager. Dit moet dan nog eens geautomatiseerd worden.

Nu ben ik op zoek naar documenten over iManager, kan iemand mij hier aan helpen??

Alvast bedankt!

Greetz!

Verwijderd

http://www.novell.com/documentation/

Kijk bij de i. Knock youself out ;)

Verwijderd

haha daar had ik al gekeken :)

ben meer op zoek naar een pdf van een boek

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die zijn ook wel via google te vinden, of je gaat naar een boekenwinkel alwaar je de papiertjes van een boek koopt.
Dit is niet helemaal hoe het werkt hier :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.