Toon posts:

Batterij leeg vanwege usb muis ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer als ik de stroom meer dan 2 weken van mijn pc afsluit, is de batterij van mijn moederbord leeg. Als ik de usb muis / toetsenbord los koppel, blijft de batterij wel gewoon vol.
Ik heb een abit at7 max bordje zonder ps2 aansluitingen.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is zonder altijd de usb kabels los te hoeven trekken ?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 23:48
Misschien zou je er een USB hubje met een externe voeding tussen kunnen zetten. Weet niet of dat bestaat. Tis maar een idee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Makkelijkste oplossing: gewoon stroom niet meer afsluiten. Komen we op de vraag waarom je überhaupt stroom van de PC wil afsluiten wanneer je de PC lang niet gebruikt? Kostenbesparing? Hooguit €1 per maand besparen? Batterijtjes lijken me duurder ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Modbreak:offtopic / onzin

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 31-01-2005 15:14 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:32:
Makkelijkste oplossing: gewoon stroom niet meer afsluiten. Komen we op de vraag waarom je überhaupt stroom van de PC wil afsluiten wanneer je de PC lang niet gebruikt? Kostenbesparing? Hooguit €1 per maand besparen? Batterijtjes lijken me duurder ;)
Ik ben het helemaal met je eens. Mijn vrouw echter niet omdat zij vind dat de pc gaat ruiken als er de stroom op blijft staan. Inderdaad ruik je dan heel licht een typisch luchtje. Dat is eigenlijk de reden dat ik er nu de stroom iedere keer af haal. Voorheen liet ik er ook altijd de stroom opstaan.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan heb je hooguit wat stof op je mainboard/voeding. FF een keer schoonblazen en klaar.

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Heb je al geprobeerd de voeding voor de usb van de standby 5V af te halen? Meestal een jumper op het moederbord.

energy powers future motion

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 16:22

azteke

King

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:04:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Mijn vrouw echter niet omdat zij vind dat de pc gaat ruiken als er de stroom op blijft staan. Inderdaad ruik je dan heel licht een typisch luchtje. Dat is eigenlijk de reden dat ik er nu de stroom iedere keer af haal. Voorheen liet ik er ook altijd de stroom opstaan.
Bedenk ook dat je geen onweer in de buurt wil hebben wanneer je computer op het lichtnet aangesloten is... het zou niet de eerste keer zijn dat een computer overlijdt door blikseminslag in de wijk.

[ Voor 52% gewijzigd door azteke op 31-01-2005 15:10 ]

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Verwijderd

elke keer 2 weken
dat is best lang hoor, ik heb dat alleen als ik op vakantie ga, of ga je zo vaak op vakantie?

het is idd raar, ik heb geen echte oplossing maar wel een tip: als je hem nou 2 weken niet gebruikt kan je toch ff die muis eruit pluggen en wanneer je hem weer gaat gebruiken erin (is 5 sec werk).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:13:
[...]

dat is best lang hoor, ik heb dat alleen als ik op vakantie ga, of ga je zo vaak op vakantie?

het is idd raar, ik heb geen echte oplossing maar wel een tip: als je hem nou 2 weken niet gebruikt kan je toch ff die muis eruit pluggen en wanneer je hem weer gaat gebruiken erin (is 5 sec werk).
Ik werk vaak in het buitenland, dus dat ik er 1 of meerdere weken niet ben komt vaak voor. Die 5 sec. doe ik nu ook, maar ik vind het gewoon vervelend.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:04:
Ik ben het helemaal met je eens. Mijn vrouw echter niet omdat zij vind dat de pc gaat ruiken als er de stroom op blijft staan. Inderdaad ruik je dan heel licht een typisch luchtje
Waar komt die geur vandaan? Behuizing (voeding?) of monitor? Ook zou ik even kijken of er niet een flinke laag stof in de PC zit :)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:06:
Dan heb je hooguit wat stof op je mainboard/voeding. FF een keer schoonblazen en klaar.
Dit lijkt me zowiezo een heel goede (alhoewel geen oplossing voor mijn probleem). Op weg naar huis even een busje perslucht halen en vanavond meteen uitproberen. Ik heb heel weinig last van stof omdat ik wasemkap filters aan de voorkant voor de ventilatoren heb zitten. Maar een voeding waar wel nog stroom op staat is natuurlijk statisch en als de ventilatoren niet draaien kan het stof natuurlijk ook via de achterkant binnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:29:
Misschien zou je er een USB hubje met een externe voeding tussen kunnen zetten. Weet niet of dat bestaat. Tis maar een idee.
Ik heb een monitor met ingebouwde usb hub. Onder XP werkt dat goed. Onder suse jammer genoeg niet. Dan komt de stroom consumptie inderdaad ten laste van de monitor (die natuurlijk ook uit gaat), en dus blijft de batterij dan buiten schot.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
pienk schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:08:
Heb je al geprobeerd de voeding voor de usb van de standby 5V af te halen? Meestal een jumper op het moederbord.
Nee, er zit maar een jumper op het moederbord en dat is de cmos reset.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ook niet in het bios een optie als 'resume on keyboard/mouse/usb/lan' etc... ?

Ik vind het sowieso vreemd dat het batterijtje op je moederbord leeg gaat hierdoor. Je zou zeggen dat die alleen gebruikt wordt om de biosdata en klok vast te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, deze post-reply is alleen maar om dit topic netjes af te sluiten.

Ik heb de muis en toetsenbord nu aan mijn monitor gehangen en het probleem is weg.
Heb ook nog even die bios optie aangaande resume geprobeerd, maar toen stopte het systeem met reageren op de muis en het toetsenbord.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b
Pagina: 1