ftp-server op fedora core 3

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mensen ,

ik heb sinds kort de overstap gemaakt van windows naar linux, het viel me op dat het best ingewikkeld is enz. De enige reden waarom ik ben overgestapt is een ftp server op te zetten op deze pc ( p3 ). Alleen ik snap er egt geen hol van, bij instalatie heb ik alles aangezet om te instaleren, desktop dingen, workstation,server. Ik heb gewoon alles aangezet. Ik snap geen reet van linux en ik ga het dan ook niet gebruiken om als desktop te gebruiken, de enige dingen die ik hoef te weten is dat wat nodig is om mijn p3 als ftp server te laten fungeren. Iedereen zegt altijd dat linux er uitermate geschikt voor is maar ik kan echt nix vinden om het te laten draaien als server. nix nuttigs via google, nix via msn search en ook nix nuttigs hier op got. wel allemaal andere dingen maar niet egt iets wat ik kan gebruiken, bijvoorbeel welk programma te gebruiken of zit het standaart al in linux, wat moet ik qua instellingen veranderen enz .
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ltrs

alvast bedankt _/-\o_
greetzz LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

AirX

Tweak Guru

Het is niet echt handig om met een volwassen distro te beginnen. Beter kun je imo beginnen met een echte linux server distro die netjes met een webinterface werkt. Zo kun je alles stap voor stap leren en wordt je niet in het diepe gegooid. Een aanrader van mijn kant is www.clarkconnect.org en dan community en dan de 3.0 hoime edition. Daar zit alles in wat je nodig hebt en het is heel makkelijk te installeren, maar de fedora core wordt als basis gebruikt, dus als je later echt met de console wilt werken kan dat ook.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 16:59

jurma

simply connecting...

Ga naar de terminal en log in als root.
Doe dan "yum install vsftpd"
Hierbij gaat hij vsftp installeren.
Installatie klaar type : service vsftpd start. De ftp server is nu gestart.
Log in met een ftp programma op je pc in. Je kan niet als root in loggen dus moet je een gebruiker aanmaken.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik weet niet welke Google jij gebruikt, maar die van mij geeft toch wel zeer concrete informatie:
http://www.google.be/sear....mozilla:en-US:unofficial

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
LyP0 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:23:
Ik snap geen reet van linux en ik ga het dan ook niet gebruiken om als desktop te gebruiken, de enige dingen die ik hoef te weten is dat wat nodig is om mijn p3 als ftp server te laten fungeren.
Dan moet je uitzoeken hoe je dat doet. Dat je 'geen reet' van Linux weet is geen excuus om het ons dan maar te laten uitzoeken.
Iedereen zegt altijd dat linux er uitermate geschikt voor is maar ik kan echt nix vinden om het te laten draaien als server.
Dat klopt, hoewel het je vast niet zal zijn ontgaan dat je ook onder Windows vast wel een FTP server kunt installeren.
nix nuttigs via google, nix via msn search en ook nix nuttigs hier op got.
Waar heb je gezocht? Wat heb je geprobeerd? Al eens een boek over Linux ingekeken of uit de bibliotheek gehaald? Misschien in de NOS FAQ gekeken naar handige resources waar je zou kunnen beginnen? Of in de NOS Policy?

Kortom, dit is gewoon luiheid, en dat is een van de weinige dingen die we in NOS niet accepteren. Dat je het niet weet is prima, maar je doet ook geen enkele moeite om er zelf achter te komen, en dat is wel wat we hier verwachten.

Ik noem eens wat namen van FTP daemons: pureftpd, proftpd, vsftpd.

Er zit er eentje standaard bij FC3, ik weet niet uit mijn hoofd welke maar je kunt me domweg niet wijsmaken dat dat nergens op de site van Red Hat of via de search uit te vinden is. Daarom ga ik dit topic dan ook sluiten.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
By the way, je hoeft niet elke post af te sluiten met een groet, aangezien je naam ook al naast je posts staat. Lees kortom de huisregels ook eens door voor je weer een post schrijft.

En check zo even je mail wat dat betreft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.