Connectie met WAN ip nummer

Pagina: 1
Acties:

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo :)

Aangezien ik een game server draai zit ik met 1 probleempje. Iedereen van buitenaf kan prima connecten. Maar ikzelf kan dat niet. Zodra ik moet connecten met mijn WAN ip dan werkt dit niet. Zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld als ik een website draai en die opvraag via WAN ip. Dit werkt echter wel als ik via een proxy werk. Maar in de gameserver kan ik niet met LAN ip's werken. Want dan kunnen de mensen van buitenaf niet connecten.

Ok, na wat zoeken hier kwam ik er achter dus dat dit niet mogelijk is met een Alcatel SpeedTouch modem. XS4ALL die ik gebeld had wist mij verder niets te vertellen.

Het schijnt dus dat ik een andere router nodig heb zodat ik een soort van "loopback" kan maken? Mijn vraag is daarom, welke router heeft deze mogelijkheid?

Alvast bedankt :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[search=nat router loopback]

deze workarround?

Osiris in "Connecten naar Outside ip"
# Typ in: ipconfig /all
# Noteer ergens het getal achter "Fysiek adres . . . . . . . . . . . . :" (in de vorm xx-xx-xx-xx-xx) van je LAN-netwerkkaart
# Verzin vervolgens een ip, zoals "82.23.223.86" (maakt niet uit wat, WAN-IP werkte ook, zolang je game-server maar denkt dat het een internet-IP is)
# Typ in diezelfde prompt in: arp -s verzonnen_ip fysiek_adres (Bijvoorbeeld: arp -s 82.23.223.86 00-12-34-56-78-9a)
# Ga vervolgens naar "Netwerk- en inbelverbindingen" in je Configuratie-scherm
# Ga naar de eigenschappen van je LAN-netwerkkaart
# Ga naar de eigenschappen van het IP-Protocol (TCP/IP) en druk op Geavanceerd
# Voeg daar je verzonnen IP toe (subnet boeit niet, zolang ie geldig is)
# Druk aantal malen op OK etc en sluit je prompt-schermpje af.

Gefeliciteerd, je hebt nu een loopback-veroorzaakt \o/
Verder gewoon specs opvragen/lezen van routers. als je search had gebruikt had je gezine dat het allemaal dicht ging.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.