Op dit moment zit ik bij Cable Wanadoo, maar omdat ze daar hardnekkig poort 25 in/out blokkeren wil ik daar weg. Ik heb eerst geprobeerd om poort 25 via de klantenservice alsnog open te krijgen, maar dat had geen succes. Dus gelijk maar naar de opzegtermijn gevraagd en kreeg toen iemand van casema zelf aan de lijn. Deze vroeg naar de reden van opzegging, en dus kwam ik met het verhaal dat ik graag een eigen mailserver op m'n computer wil hebben, en dat dat nu niet kon. Maar toen kwam deze medewerker opeens met het verhaal dat Casema zelf (dus niet cable wanadoo!) poort 25 wel doorlaat, en een eigen mailserver helemaal geen probleem is... 
Op de medelingensite van casema staat dat poort 25 nu wel dicht is, maar de medewerker had het erover dat die informatie niet juist is...
Op de medelingensite van casema staat dat poort 25 nu wel dicht is, maar de medewerker had het erover dat die informatie niet juist is...
Echt duidelijker wordt het er zo niet op natuurlijk, en het zou niet de eerste keer zijn dat de klantenservice er naast zit... Omdat ik dit wel graag zeker zou willen weten voordat ik weer een contract van 12 maanden afsluit, zou ik graag van huidige casema gebruikers willen weten of poort 25 inkomend open of dicht is. Het gaat dus niet om wanadoo cable klanten, daar is hij zeker geblokkeerd.http://mededelingen.casema.tv
21/12/2004 17:50 Beveiligingsmaatregel Motorola modems (update 19 december)
Op dit moment is een nieuwe beveiliging actief op de Internet verbinding van de gebruikers van een Motorola modem. Het betreft een maatregel die is genomen om gebruikers te beschermen die gebruik maken van een onvoldoende afgeschermde installatie van Windows NT, XP en 2000.
Door een aantal data poorten te blokkeren is het niet langer mogelijk dat computers zonder Firewall geïnfecteerd door virussen gebaseerd op dit beveiligingsprobleem. Bekende varianten van deze virussen zijn onder andere het Blaster, Sasser en Beagle virus. Als bijkomend voordeel is het nu ook niet langer mogelijk dat bestanden en printers per ongeluk gedeeld worden via het Internet.
De volgende poorten zijn op dit moment preventief afgesloten:
Poort 25(inkomend),135, 137, 138, 139 en 445
De beveiliging is reeds actief op alle modems geïnstalleerd na 10 november, door uw modem 10 seconden los te koppelen van de spanning en weer aan te sluiten kunt u ervoor zorgen dat uw modem ook voorzien is van deze nieuwe bescherming.