Toon posts:

USB-Stick Bootdisk Image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals waarschijnlijk enkelen scherpe lezers onder jullie al meteen zullen opvallen ben ik nieuw hier.. Ik lees het forum eigenlijk al heel lang maar heb eigenlijk nooit geregistreert, nu naar lange tijd er gebruik van gemaakt te hebben, leek het me toch handig om toch een keer te registeren :)

Eigenlijk heb ik ook geregistreert omdat ik met een vraag zit waar ik echt niet meer uitkwam, en verder ook niet echt meer iets over kon vinden.

Mijn vraag is namelijk.. Hoe kan ik een image maken van een al werkende USB Bootdisk?
Ik ben bezig met het maken van een Bootable USB-Stick. Dat is allemaal hartstikke goed gegaan. Ik heb daarvoor deze how-to gebruikt http://ucsu.colorado.edu/~shaher/Bootable_USB.html en het booten vanaf de USB-Stick werkt nu dus ook. :)

Het probleem is echter dat ik regelmatig de USB-Stick verwissel met andere data en om deze handelingen telkens uit te voeren is het toch wat minder praktisch aan het worden. Ik heb geprobeert om er gewoon simpel een Image van te maken en die vervolgens terug te zetten, maar dan krijg ik tijdens het opstarten een melding van "This is an invalid disk". Volgens mij heeft het met MBR te maken, maar dit weet ik niet zeker. :/

Iemand die mischien mij de waarschijnlijk hele logische oplossing kan geven? :?

Verwijderd

WinImage (voor Windows dus) kan dit, mits je FAT gebruikt op je USB stick, en niet bv ext2 (Linux).

Verwijderd

Topicstarter
Ik was inderdaad ook al op dit programma uitgekomen, maar volgens mij doe ik wat verkeerd met de instellingen dan ofzo, want ook hiermee lukte het niet.

Ik kan eigenlijk nergens in het programma echt een optie vinden die aangeeft om een image te maken van de USB-Stick. Ik kan alleen bestanden erin slepen en vervolgens zeggen van maak hier een image van.

Zie ik nou dingen over het hoofd?? :?

Verwijderd

Ja, Disk --> juiste schijfletter kiezen (die van je USB) en daarna READ (zelfde menu), tot slot opslaan. WinImage 7.00

Verwijderd

Topicstarter
:o ... Hmm, apart dat ik daar over heen had gekeken. Nu heb ik inderdaad een image van me hele USB-Stick. |:(

Het probleem lijkt alleen niet verholpen te zijn. Ik doe nu net de image terugzette op een andere USB-Stick (wel hetzelfde type en merk) maar krijg weer de error:

Invalid System Disk.
Replace the dsik, and then press any key.

Ik heb wat rondgekeken in WinImage en je kan ook een aantal dingen doen met het MBR. Ik heb ook al een aantal verschillende dingen geprobeert maar niets lijkt nog te helpen.

Zit het probleem dan uberhaupt wel in het wegschrijven van het MBR? of kan het ook iets anders zijn mischien? :/

Verwijderd

Heeft het al een keer eerder gewerkt dan, dat opstarten van USB?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 09:18
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:58:

. Ik heb daarvoor deze how-to gebruikt http://ucsu.colorado.edu/~shaher/Bootable_USB.html en het booten vanaf de USB-Stick werkt nu dus ook. :)
Dat dus al wel .. heb alleen zelfgeen flauw idee hoe het verder moet

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:26:
Heeft het al een keer eerder gewerkt dan, dat opstarten van USB?
Zoals knights16 inderdaad ook al zegt, de "originele" Usb-Stick zeg maar, die ik dus met behulp van die how-to hebt gemaakt, die werkt wel gewoon.

Vind 't echt heel maf, de fout zal hem wel in 't MBR ofzo zitten dan denk ik toch? Zodra de image is teruggezet namelijk, dan zie ik wel echt alle bestanden staan. :?
Pagina: 1