[Citrix] Default file association aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb een Windows 2000 Terminal server met daarop Metaframe XP.

Een client die verbinding maakt met de server krijgt een full desktop applicatie voor zijn kiezen en kan daar mee werken. Als de client nu een explorer opstart en naar een jpg, gif of bmp bestand bladert, dan kent zijn Citrix sessie de bestand extensie niet. Dat heet, hij weet niet met welk programma hij dat bestand moet openen. Klik je dan op het bestand, vraagt Windows waarmee het bestand geopend moet worden. Ik kan dan Microsoft Office Photo Manager aanklikken en deze start dan vrolijk op en laat het betreffende bestand zien. Ik kan bij het selecteren van MOPM niet aangeven dat dit de default moet zijn.

Log ik nu op de TS aan als administrator, zie ik dat de image bestanden gekoppeld zijn aan MOPM. Zodra ik een bestand aanklik, word hij netjes met die applicatie geopend.

Ga ik nu als administrator in de Windows Explorer naar de file assosiation tab, dan kan ik van geen enkele extensie het default programma veranderen.

UPDATE: Als ik in de user sessie kijk, lijkt het erop dat hij wel weet welk programma hij moet gebruiken om het bestand te openen. De juiste omschijving staat erbij. Ik heb even een entry in het start menu gemaakt naar MOPM en kan die dan ook opstarten.

Hoe krijg ik die file assosiation goed?

[ Voor 25% gewijzigd door GreenGolf3 op 31-01-2005 14:49 ]

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
De oplossing:

Op de Citrix server: HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer

Hier staat een "NoFileAssociate"=dword:00000001 Als je deze op 00000000 zet, kan de citrix gebruiker de gewenste applicatie gebruiken.

Nadat de users het juiste programma ingesteld heeft, wel weer even deze key aanpassen naar 00000001 zodat ze niets meer kunnen rommelen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120