Toon posts:

Exchange 2003 met Outlook 2003 erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met Outlook 2003 en Exchange 2003 een gedeelde agenda te maken. Dat is gelukt.

Hiervoor heb ik wel een Exchange Account aan moeten maken met Outlook 2003. Het probleem is dat het binnen halen van de mail via dit account erg traag gaat.

Outlook 2003 blijft vaak lang hangen bij het opstarten en wanneer je voor het eerst de mail binnen haalt. èènmaal de mail binnengehaald dan gaat het wel snel totdat Outlook 2003 weer opnieuw word opgestart.

Het gekke is dat het niet bij iedereen zo is. Enkele mensen gaat het snel maar krijgen de melding "Bij taak Microsoft Exchange Server is een fout (0x8004010F) opgetreden: De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden."
Weer andere krijgen geen foutmeldingen maar duurd het bijna 2 minuten voordat de mail word binnengehaalt.

Iemand enig idee ?

De mail-server is een Windows 2003 Server met Exchange 2003. De verbinding gaat over een VPN verbinding. Hiervoor worden 2 Windows 2003 + ISA-Server 2000 systemen gebruikt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is er een proces dat hangt of 99%CPU pakt?
Check ook of je een bokkende virusscanner hebt.

Dit geeft [rml][ Exchange 2k3 + Outlook XP] Adresboek / langzame start[/rml] maar ik denk niet dat dat het is.

offtopic:
Topictitel ONTSCHREEEUWT en WOS --> SA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt er wel op ... Maar dat is met Outlook Expresse leek mij ...

Verder de virusscanner is Symantec Antivirus Corp Edition. Het proces doet verder niets... 0-1% cpu usage

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan. Een ander vraagje: op m'n eigen werk heb ik de algemene agenda in de Public Folders gegooid. Kan iedereen erbij en heb je ook geen aparte account. Is dat ook geen optie voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Public folders ? Kunnen ze dan nog wel zowel met Outlook webacces als met Outlook 2003 werken ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb een beetje wezen spelen en nu gaat het snel maar krijg ik weer een irritante fout melding.

Onbekende fout 0x80040119

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over het werken met OWA: Ja hoor, dat kan ;)
Voor je foutmelding, kijk eens hier. Je kunt op de site van microsoft gewoon je foutcode intoetsen bij het search-veld. Vaak vind je daar de oplossing wel.
Pagina: 1