Toon posts:

Extra Garantie Siemens Laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een Fujitsu Siemens laptop kopen.
En wel deze http://www.fujitsu-siemen(...)ks/amilo_m_wide.html
Alleen zit er standaard 1 jaar garantie bij.
Voor 2 jaar extra kost het 180 euro.
Is het aan te raden om extra garantie te nemen?
Of is het zonde van me geld?

MVG Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In principe "zonde" van je geld omdast het product gewoon langer dan 1 jaar moet meegaan en ze dus ook na 1 jaar verplicht zijn garantie te geven. Alleen kun je dat niet afdwingen, dus als je het niet doet zit je na 1 jaar met de gebakken peren als hij kapot is. Ik zou in ieder geval nooit voor slechts 1 jaar garantie gaan, minimaal 2 jaar. Dus neem of die garantie of een andere notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
Is men in de EU sowieso niet verplicht om 2 jaar garantie te geven :?

Neem anders 'n Asus, die hebben i.i.g. standaard 2 jaar garantie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:48:
In principe "zonde" van je geld omdast het product gewoon langer dan 1 jaar moet meegaan en ze dus ook na 1 jaar verplicht zijn garantie te geven. Alleen kun je dat niet afdwingen, dus als je het niet doet zit je na 1 jaar met de gebakken peren als hij kapot is. Ik zou in ieder geval nooit voor slechts 1 jaar garantie gaan, minimaal 2 jaar. Dus neem of die garantie of een andere notebook.
De TS zal eens moeten zoeken naar wat artikelen. Ik heb laatst namelijk ergens (wee de bon niet meer) dat een winkelier de garantie moet verstrekken die een fabriek geeft en daarnaast de verwachte levensduur.

Leuk om aan te kaarten bij de verkoper, want dan kan je stellen dat zij een produkt verkopen dat maar een jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja allemaal leuk en aardig, maar dat zei ik allemaal al. Probleem is alleen dat je wettelijk gezien wel garantie kunt hebben, maar dus niet kunt afdwingen. Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat je meer dan 1 jaar garantie hebt, dat weet ik ook wel en dat zeg ik ook, maar je krijgt het in 99,9% van de gevallen toch niet. En naar de rechter gaan is voor velen ook een hoge drempel, verder is het gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm lastig
de een het dit en en de ander dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 13:25
Het komt er gewoon op neer dat je in de praktijk alleen garantie krijgt voor het aantal jaren waarvoor je betaald. Tenzij je er een hoop tijd in wilt steken om je laptop te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
Eigenlijk belachelijk natuurlijk dat je het buiten je garantietermijn moet aanvechten. Garantie is gewoon een beperking in je consumentenrecht. Als een apparaat niet voldoet aan wat je er redelijkerwijs van mag verwachten of wanneer een apparaat eerder stuk gaat dan dat je er redelijkerwijs van mag verwachten dan kun je aanspraak maken op je consumentenrecht. Dat betekent dat de gene die het goed of de dienst levert moet zorgen dat ofwel de problemen worden verholpen, anderszins vervangen of eventueel de waarde terug te betalen. Daar heb je sowieso recht op binnen je garantieperiode, daarbuiten moet je het aanvechten maar moet je in iedergeval een coulance-regeling kunnen treffen. Bij auto's is dat heel gebruikelijk zelfs en hebben dealers daar coulance-tabellen voor (levensduur van een onderdeel/coulance-percentage o.i.d.).

(maar ja ... 't is dus altijd een rekbaar begrip, want wat is "redelijkerwijs ervan te verwachten" :/)
Pagina: 1