Toon posts:

Windows en Server en nederlandse clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie middag

Ik heb met mijn slimme kop de sp mapjes weg gegooit bij remote install aangezien het nl's sp's waren! Maar ik moet ff de namen weten van de mappen zodat ik de engelse er over kan zetten want anders heb ik zo'n fijne fout melding!
weet iemand toevallig de namen van de mapjes het was iets van winxpsp en win2ksp maar dat werkt nie helemaal zoals het hoort ;)

groetjes
pim

Verwijderd

Herinstalleer gewoon de client installation via add/remove software -> Small Business Server

Verwijderd

Topicstarter
ja is een optie maar wel me laatste ;)
toch bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen idee waar je het over hebt. SP-mapjes? Bedoel je dan RIS ? Sorry, maar we verwachten iets meer dan een vraag zonder enige achtergrondinfo in een topicstart.

Op GoT verwachten we dat je eerst zelf uitgebreid onderzoek doet, dus zoekt op GoT (misschien is de vraag al eens eerder gesteld) en Google en bijvoorbeeld microsoft.com.

In je startpost zien we dan ook graag wat je allemaal al hebt geprobeerd en gevonden, inclusief de fouten die er bij horen. Noem daarin zoveel mogelijk relevante details als foutcodes, parameters etcetera.

Hierover hebben we een aantal faq's opgesteld, de meest nuttige om te beginnen zijn Algemene gedragsregels (Netiquette), Windows Operating Systems - Policy en Windows Operating Systems - FAQ. Lees deze eens goed door, en vul daarna even je startpost aan met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsbovenaan je post :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Daar is niks spannends aan. In het dropdown menuutje voor "Client Installation..." zet je gewoon reinstall. De SBS setup herinstalleerd dan ALLEEN de client setup.
En dat gaat zo snel en zo makkelijk dat je nu al klaar was geweest!

Verwijderd

Topicstarter
hmm okay ja ik ben indeed nieuw maar het probleem is niet zo geadvenceerd en weet hoe ik het moet oplossen als ik gewoon de namen weet van de mapjes die ik heb gedelete.
En nee het staat nie op microsoft.com of kb

Hoe dan ook het gaat om de clientapps map. De man waar software instaat voor de clients zoals outlook office en services packs oa.
Er stonden 2 mappen voor windows xp en windows 2000 maar die zijn dus nederlands aangezien de server jammer genoeg in nederlands is!
Ik heb die gedelete omdat ik de engelse er op wou hebben. Maar ik moet natuurlijk de engelse over de nederlandse zetten om het te laten werken maar nu weet ik de exacte benamingen van de mapjes niet meer.

en over dat onderzoek enzo ik heb heel got afgezocht en volgens mij wordt er over het al gemeen weinig tot geen onderzoek gedaan als ik zo de vragen bekeek. ik vraag een relatief makkelijke vraag voor iemand die sbs 2003 heeft. Het enige wat hij hoeft te doen is verkenner starten naar zijn server browsen en kijken in het mapje clientapps hoe de sp mapjes heten. ik vraag niet of jullie mijn server instaleren dus ik vind het beetje offensive postje van je maar ok zal wel aan mij liggen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:11:
Daar is niks spannends aan. In het dropdown menuutje voor "Client Installation..." zet je gewoon reinstall. De SBS setup herinstalleerd dan ALLEEN de client setup.
En dat gaat zo snel en zo makkelijk dat je nu al klaar was geweest!
true maar het spannende gedeelte komt pas als ik de cd's moet ophalen uit hoofddorp ;)
ik zit nu in zeist :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het al gevonden !
voor de mensen met zelfde probleem de namen van de mapjes zijn
(os)(versie)(sp)(nummer)dus
wxpsp1 of bv w2ksp4
Pagina: 1