Toon posts:

[Linux] Server time-out instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een (gehoste) server waarop Redhat Linux 3.0AS draait. Deze server wordt vooral gebruikt voor Apache, MySQL, sFTP en shell-toegang via SSH, waarvan de laatste drie beheerd worden via Windows machines.
Deze applicaties functioneren in principe prima, maar de connectie wordt te snel verbroken. Zo raakt WS_FTP Pro de connectie kwijt na een paar minuten van inactiviteit (dan geeft ie "Error 83ed0000 receiving sftp packet"), gooit MySQL de verbinding eruit en moet je via Putty eens in de paar minuten wat typen om niet de connectie te verliezen... ("Network error: Software caused connection abort" :/) Ik dacht in het begin dat dit per applicatie ingesteld moest worden, maar nu heb ik het idee dat het een algemene serverinstelling is.
Ik heb ondertussen al tig Linux-sites doorgenomen, heb ik het Leerboek Linux doorgelezen en me uiteraard sufgezocht op GoT...maar niets kunnen vinden... Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 12:53 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Meestal is de oorzaak een NAT router met een TCP timeout. Indien je problemen blijft houden is d'r een optie ClientAliveInterval, die ervoor zorgt dat er eens in de X tijd gegevens worden uitgewisseld tussen client en server. Zie de manual voor sshd_config