Toon posts:

Concert fotografie-->>U2

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ff een vraagje mbt het fotograferen tijdens een concert.
Welk type camera wordt er nog toegelaten, ligt dit aan de organisatie van
dat concert, aan de groep zelf die optreed of is het iets algemeens? Wie
bepaalt er hoe en wat mbt fotografie?
Zit er een kans in dat ik met een Nikon D70 of een Finepix s7000 bij een
concert bij U2 in de Arena in Juli binnen kom?
Ik heb wel concerten van U2 op dvd waarbij je duidelijk ziet dat er
gefotografeerd wordt, dus het mag wel.

Wat gebeurt er trouwens met je camera als die niet wordt toegelaten, wordt
die ergens veilig opgeborgen zodat je in ieder geval toch binnen komt?
Is het aan te raden je camera aan die mensen die hem opbergen toe te
vertrouwen of kun je hem beter in je auto laten liggen met kans dat na
afloop alles gestolen is?
Zijn er misschien bepaalde manieren om toch je camera mee naar binnen te
smokkelen?

Ik weet veel vragen, maar ik wil graag goed voorbereid zijn op onverwachte
dingen.

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Mail naar de maatschappij waar U2 een deel van uitmaakt en probeer je een 'fotopas' te regelen. dan heb je ZEKER toestemming om tijdens het concert foto's te maken.

one more thing...

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

dat zal best lastig zijn. bij simon en garfunkel in de arena mocht je gewoon fotograferen maar ik had dan ook gewoon mn compact mee. ik weet niet hoe ze reageren als je met statief en tele aankomt

Verwijderd

Topicstarter
MantaMania schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:03:
dat zal best lastig zijn. bij simon en garfunkel in de arena mocht je gewoon fotograferen maar ik had dan ook gewoon mn compact mee. ik weet niet hoe ze reageren als je met statief en tele aankomt
En wat als je met een Finepix S7000 aankomt? Zal die geaccepteerd worden?
Tegen de tijd dat het zover is heb ik trouwens de Nikon D70 al.

Ik zal iig eens rond gaan mailen of er ergens een fotopas te regelen is, dat lijkt me wel tof en uniek.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En wat als je met een Finepix S7000 aankomt? Zal die geaccepteerd worden?
Dat verschilt toch per keer, zoals je zelf zegt!

Neem zelf telefonisch contact op met de organisatoren van het concert en laat het ons weten wat het geworden is. Succes!

Alors.

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 12:59
mijn oom zijn camera is afgelopen week bij de vrienden van amstek geweigerd omdat zijn lens groter was als 140 mm (maat weet ik niet zeker.. ben er niet zo in thuis.. .)

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sjakskus schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:16:
mijn oom zijn camera is afgelopen week bij de vrienden van amstek geweigerd omdat zijn lens groter was als 140 mm (maat weet ik niet zeker.. ben er niet zo in thuis.. .)
@ Bamboe:

Er zijn nu twee conclusies: dit is ook het geval bij U2 of dit is niet het geval bij U2. :*)

(grappig om een lens te weigeren op fysieke grootte ;) )

Alors.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan moet je dus een spiegellens meenemen, die zijn vaak wel wat kleiner :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

het zal waarschijnlijk aan de sjaak bij het hek liggen. ik ben bang als je te proffesioneel lijkt het niet meer mag. dus plak wat stickers op je d70 en kras nikon weg ;)

Verwijderd

En vervang het logo door Medion 8)

• FaceDown
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Daarmee kom je zeker niet binnen bij een band als U2. Zelfde bij de 'grotere' Nederlandse bandjes en festivals mag je al geen (semi-)professionele camera mee naar binnen nemen.

Groetjes, FaceDown.

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2025

Dakoina

Newbie archer

of TRUST zal ook wel hetzelfde effect hebben (as we say: don't TRUST(c) )

Verwijderd

Ik was in juli 2004 bij het concert van Phil Collins in de Arena. De regel was daar dat er camera's mee naar binnen mochten met een lens van maximaal 70 mm (analoge maat). Dat werd ook gecontroleerd door de bewakingsmannetjes en -vrouwtjes. Mijn vriendin had een camera bij zich, gelukkig ging die precies tot 70 mm... ;-)

En nee, ik zag toen geen kluisjes... Wel grote vuilniszakken! :X

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 09:36
Tsjah... eerst maar eens kaartjes regelen lijkt me ;)

Heb zelf een FZ20 en zou die graag meenemen als ik kaarten kan bemachtigen. Lens is gelijk aan 432mm analoog, dus wordt lastig denk ik. Ik ga zeker niet riskeren dat ze em afpakken, want heeft me toch net wat teveel gekost. Met een lens < 70mm (analoog) doe je gewoon niks op een concert, dus dan kan je de cam beter thuislaten imho.

Verwijderd

Waarom doen ze dat nou allemaal, professionelere fotografen niet toelaten op een optreden? Bang dat er opeens compromitterende close-ups gaan verschijnen op het internet? Of is het eerder omdat er reeds een bedrijf is die exclusieve rechten heeft? Maar dan nog, in welke mate gaat dat hen benadelen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:36:
Waarom doen ze dat nou allemaal, professionelere fotografen niet toelaten op een optreden? Bang dat er opeens compromitterende close-ups gaan verschijnen op het internet? Of is het eerder omdat er reeds een bedrijf is die exclusieve rechten heeft? Maar dan nog, in welke mate gaat dat hen benadelen?
Lijkt me dat je niet mag fotograferen zodat er geen niet officiële handel van posters en t-shirts en andere meuk ontstaat. Met een compactcamera ga je natuurlijk geen foto's kunnen trekken die voor zulke doeleinden kunnen dienen dus die zijn wel toegelaten.

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Verwijderd

Dakoina schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:50:
[...]

of TRUST zal ook wel hetzelfde effect hebben (as we say: don't TRUST(c) )
Wij noemden dat altijd TRIEST :9

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:37:
Ik heb wel concerten van U2 op dvd waarbij je duidelijk ziet dat er
gefotografeerd wordt, dus het mag wel.
Je bedoelt die mannetjes met een oranje hesje waar 'PRESS' op staat? ;)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:16:
Ik was in juli 2004 bij het concert van Phil Collins in de Arena. De regel was daar dat er camera's mee naar binnen mochten met een lens van maximaal 70 mm (analoge maat). Dat werd ook gecontroleerd door de bewakingsmannetjes en -vrouwtjes. Mijn vriendin had een camera bij zich, gelukkig ging die precies tot 70 mm... ;-)

En nee, ik zag toen geen kluisjes... Wel grote vuilniszakken! :X
Zie je ineens allemaal gekke tweakers met bobbel in onder broek (tele lens ;))

Verwijderd

MicDis schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:12:
[...]

Zie je ineens allemaal gekke tweakers met bobbel in onder broek (tele lens ;))
... en maar schelden op die enorme hoeveelheid trappen in dat stadion! 't Schijnt toch wel moeilijk te lopen met je hele apparatuur in je kontzak :o

Verwijderd

Topicstarter
JER00N schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:01:
[...]

Je bedoelt die mannetjes met een oranje hesje waar 'PRESS' op staat? ;)
Nee, je ziet honderden flitsers afgaan in het publiek, zelfs als Bono rond rent op dat podium wat altijd door het publiek gebouwd wordt gaan er tig flitsers af vlak voor zijn neus.
Bij "U2 go home" zie het heel goed en ook bij the Elevation tour.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:21:
[...]

Nee, je ziet honderden flitsers afgaan in het publiek, zelfs als Bono rond rent op dat podium wat altijd door het publiek gebouwd wordt gaan er tig flitsers af vlak voor zijn neus.
Bij "U2 go home" zie het heel goed en ook bij the Elevation tour.
Heel veel mensen zijn voorzien van een compact camera, vaak voorzien van flits. Helaas weet het merendeel niet dat flitsen absoluut geen zin heeft als je ergens in het publiek zit. Merendeel heeft flitsers die hooguit een metertje of 3 doet effectief, maar vertel dat ze eens :P

Overigens kan ik mij best vinden in het beleid van cameragebruik, zo bescherm je wel de echte professionals die er hun brood mee verdienen. Lullig voor de avid fan die alleen maar foto's voor zichzelf maakt, en een dure camera en dito lensen heeft, maar er is genoeg misbruik van gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:28:
[...]

Heel veel mensen zijn voorzien van een compact camera, vaak voorzien van flits. Helaas weet het merendeel niet dat flitsen absoluut geen zin heeft als je ergens in het publiek zit. Merendeel heeft flitsers die hooguit een metertje of 3 doet effectief, maar vertel dat ze eens :P
Ja ik lag er ook altjd om, alsof die flitsers zo'n enorm bereik hebben.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

U2 zelf is niet echt tegen het opnemen van hun concerten of het fotograferen, zolang je ze de opnames niet voor commerciele doeleinden gebruikt. De plaatselijke organisatie kan er echter wel tegen zijn. Je zult dan ook met die organisatie contact op moeten nemen.

Op het internet zijn er trouwens heel wat bootlegs van zo goed als elk concert van U2 te vinden. Ook zijn er flink wat foto's te vinden die door amateurs zijn gemaakt. Van sommige concerten, zoals dat van Bercy in Parijs is er zelfs een complete video te vinden. Bij de ingang werd er daar trouwens niet echt gecontrolleerd op camera's of andere opname apperatuur.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:09

Pelle

🚴‍♂️

De plaatselijke organisatie kan er echter wel tegen zijn. Je zult dan ook met die organisatie contact op moeten nemen.
Precies. Neem contact op met de organisatie, dan weet je het zeker. We kunnen hier allemaal wel gaan zitten speculeren over welles-nietes, maar dat schiet niet op. Bel gewoon die lui op en je weet het.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.