Ik heb meerdere tabellen. Een met gebruikers en een met absenties en dan nog een paar maar dat doet er nu effe niet toe. In de tabel gebruikers staan leerlingen met een icarusnummer en een status. In absenties staat ook weer leerlingen met een icarusnummer.
Nou wil ik in absenties de leerlingen weergeven waarvan hun status ( dus in de tabel gebruikers ) actief is.
Ik heb al aantal boeken afgezocht en het staat er wel in maar het werkt nog steeds niet. ik heb het eerst in access geprobeerd en daar werkt het wel, maar dat is anders dan SQL en VB.
Deze SQL Query heb ik geprobeerd:
Adodc1.RecordSource = "select * from beta_absenties inner join beta_leerlingen where status
like 'actief'"
Ik heb ook deze geprobeerd dan geeft ie geen fout maar toch werkt ie niet.
Adodc1.RecordSource = "select * from beta_absenties GO select icarusnr from beta_leerlingen where status like 'actief'"
Van die 2e tabel gebruikers wil ik in principe niks SELECTEN. daar heb ik alleen een WHERE query nodig, maar in het form absenties is het zo geprogrammeerd dat ie toch alleen maar de gegevens uit de tabel absenties weergeeft dus dat is niet zo heel erg.
Weet iemand hoe het wel moet ?