Toon posts:

[XP] Steeds terugvallen in het scherm van windows setup*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt een raar probleem namelijk....

ik was bezig met het op schonen van een pc en het opnieuw installeren van windows XP Professional...

De probleem is namelijk ik kom telkens terug in de Windows Hardware configuration scherm.
keer op keer ....

ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

heb ook geprobeerd met 3 partities 1 partitie FAT en de andere 2 NTFS.
dat ging namelijk ook niet daarna heb ik alle partities verwijdert en dan opnieuw geprobeerd met FAT op een volledige schijfruimte ging ook niet en daarna weer met NTFS luktte ook niet...

wat moet ik doen om de installatie toch volledig en doorlopend te kunnen installeren....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even alle PCI kaarten verwijderen uit je systeem en pas na de installatie weer één voor één terugplaatsen.

Want ik neem aan dat je installatie vast loopt bij het punt waar er PnP hardware wordt gezocht? Je omschrijving is namelijk niet echt duidelijk :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het plaatsen van de windows cd

kom je in een scherm terecht waar je ziet staan boven aan

Windows Hardware Configuration....

daar worden alle hardware doorzocht etc...

vanaf daar tot aan het scherm waar het zich opnieuw opstart dan valt het weer terug in het hardware configuration scherm van windows en begint het weer helemaal op nieuw.....

• Han
  • Niet online

Han

Het lijkt er dus op dat een hardware-onderdeel niet echt samen gaat met XP. Volg even het advies uit mijn eerste reply en kijk of de setup dan wel door loopt.

Test ook even je geheugen: www.memtest86.com
Je harddisk kun je ook even testen, tools daarvoor staat op de site van de fabrikant van je harddisk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
het is een 256 mb geheugen die in de pc zit

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:09:
het is een 256 mb geheugen die in de pc zit
Han bedoeld dat je even dat proggie gaat gebruiken, hoeveel is op dit moment even irrelevant.
Misschien zitter er fouten in je geheugen.

Ik hoop dat je die andere stappen die Han zei, al hebt ondernomen ;)
Dus al je pci-kaarten eruit halen: Waarschijnlijk in dit geval: Netwerkkaart , videokaart , geluidskaart etc.
Han schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:14:
[...]

En nou niet je videokaart er uit halen hé! Dan gaat de setup zo moeilijk :P
:P
Woeps... Misschien heeft ie wel een onboard videokaart :P

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 31-01-2005 12:16 ]

Wauw, een sig!

• Han
  • Niet online

Han

outerspace schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:11:
Waarschijnlijk in dit geval: Netwerkkaart , videokaart , geluidskaart etc.
En nou niet je videokaart er uit halen hé! Dan gaat de setup zo moeilijk :P
Maar mocht de setup nog steeds niet werken na het verwijderen van je PCI kaarten (zoals al aangegeven: netwerkkaart, geluidskaart, modem, etc) en je wilt zeker weten dat je videokaart niet het probleem is, dan moet je even ergens anders een videokaart lenen en kijken of de setup het wel doet met die andere videokaart.

Wat voor een OS stond er op die PC? Heeft er al eens XP opgestaan?

Verwijderd

Topicstarter
er had eerst een ME opgestaan en dan Windows XP

maar het opnieuw herinstalleren van Windows XP lukt niet ....

• Han
  • Niet online

Han

En heb je toen een upgrade van ME naar XP gedaan of een verse installatie van XP? En heb je nu al een keer wat geprobeert? Je kan wel uren blijven posten en vragen, maar zolang je niet de oplossingen uit probeert die wij aandragen kom je geen ene moer verder... Dus, hop, minder lullen en meer proberen :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 17:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij bedoeltie dat er telkens weer van de Windows CD wordt opgestart, als je dat doet gaat Windows namelijk opzoek naar alle standaardhardware in je computer om bijvoorbeeld je harde schijven aan te spreken! :D

TS: Als je opstart geeft die CD als het goed is de melding 'Druk op een toets om van de CD op te starten...' of iets in die richting. Dat hoef je maar 1 keer te doen natuurlijk. :P Als de installatiebestanden zijn gekopieerd wordt opnieuw opgestart en moet je die melding gewoon negeren. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• Han
  • Niet online

Han

--MeAngry-- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:30:
Volgens mij bedoeltie dat er telkens weer van de Windows CD wordt opgestart
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:56:
vanaf daar tot aan het scherm waar het zich opnieuw opstart dan valt het weer terug in het hardware configuration scherm van windows en begint het weer helemaal op nieuw.....
Volgens mij bedoeld ie echt dat hij a) wil installeren en b) de installatie niet doorloopt, de installatie komt telkens na de reguliere reboot van de install terug bij het begin van de installatie, dat terwijl de installatie zou moeten beginnen met het kopiëren van de setupbestanden..

Verwijderd

Topicstarter
dus datte

maar ik kom zo niet verder.....

en het is niet mijn pc maar die van me schoonbroertje

• Han
  • Niet online

Han

Wij ook niet ;)
Dus dat gaat zo niet werken... het topic heeft pas zin als je daadwerkelijk ook resultaten kunt boeken door af en toe wat uit te proberen. Anders blijft het giswerk.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:38:
dus datte

maar ik kom zo niet verder.....

Oke start de installatie van XP je druk hierbij op een toets. Je ziet nu de hardware mededeling. Doorloop dit alles tot dat je bij het punt komt dat de computer zich gaat resetten. Na de reset moet je de computer gewoon laten gaan vooral even geen toetsenbord aanraken. Nu gaat de installatie verder waar hij na de reset is opehouden.

Als je toch op e.e.a. manier terug komt bij die hardware mededeling dan even alle PCI kaarten eruit halen, alleen je videokaart heb je even nodig. In een zeldzaam geval kan het ook je bios zijn die niet goed ingesteld staat.

Lukt het bovenstaande niet ga dan naar iemand toe die verstand heeft van dit soort zaken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1