Toon posts:

[SD card] Kaart werkt niet in PDA, wel in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SD Card van SanDisk (256 mb) welke ik zonder problemen kan benaderen met mijn kaartlezer in windows xp. Ik heb de kaart FAT en FAT32 geformateerd maar de kaart niet in een pda lezen. Ik heb drie verschillende PDA's geprobeerd. Andere kaartjes lijken wel te werken. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 14:50
Misschien moet je de kaart in de PDA zelf formatteren?

Verwijderd

Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem met een mp3 speler, en inderdaad, na een format met de speler zelf (zoals SuperKevin al aangaf) deed de SD card het ook perfect in de mp3 speler. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik dat kaartje in de pda formatteren. Ik zie daar nergens een mogelijkheid voor?

Verwijderd

Wat voor een PDA heb je?

Pocket PC of Palm?

Meestal zit er een soort van "Card info" functie op, en daar kun je ook je kaart formateren

Verwijderd

Topicstarter
Pocket PC. Ik kan naar File Explorer gaan en daar de kaart proberen te benaderen, dat werkt niet want de kaart wordt niet gezien. Ik kan naar Settings -> memory gaan en daar de kaart proberen te benaderen maar daar wordt de kaart ook niet gezien. Zijn er nog andere opties?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:14

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er is een tijd terug een productie probleem geweest met de Sandisk SD kaartjes. Ik meen dat de kaartjes die uit de fabriek in China kwamen soms niet goed wilden werken, en met name niet in HP PDA's. Het heeft op de site van Sandisk gestaan en je kon ook aan de hand van het serienummer nakijken of jouw kaartje ook een slechte was, maar ik heb ook mensen gezien waar het kaartje niet een verkeerd serienummer had die ook niet goed werkte. Stuur anders een mailtje naar sandisk, en als je een probleemkaartje hebt ruilen ze hem zo om voor je.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:41:
Er is een tijd terug een productie probleem geweest met de Sandisk SD kaartjes. Ik meen dat de kaartjes die uit de fabriek in China kwamen soms niet goed wilden werken, en met name niet in HP PDA's. Het heeft op de site van Sandisk gestaan en je kon ook aan de hand van het serienummer nakijken of jouw kaartje ook een slechte was, maar ik heb ook mensen gezien waar het kaartje niet een verkeerd serienummer had die ook niet goed werkte. Stuur anders een mailtje naar sandisk, en als je een probleemkaartje hebt ruilen ze hem zo om voor je.
Dank voor je reactie. Ik ga dit uitzoeken. Zouden deze 'slechte' kaartjes dan wel in windows moeten werken?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:14

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:23:
Dank voor je reactie. Ik ga dit uitzoeken. Zouden deze 'slechte' kaartjes dan wel in windows moeten werken?
Ja. Onder windows werkten ze weer wel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

simpel, Veel (oudere) PDA´s kennen geen FAT32, maar wel FAT16, dus als je kaartje FAT32 geformateerd is herkent XP hem wel en je PDA niet.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Duur schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:35:
simpel, Veel (oudere) PDA´s kennen geen FAT32, maar wel FAT16, dus als je kaartje FAT32 geformateerd is herkent XP hem wel en je PDA niet.
Dit klopt idd, ik had mijn geheugenkaartje ook geformatteerd als fat32 onder windows en die kon niet meer herkend worden. Opnieuw geformatteerd als fat en geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Duur schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:35:
Niet simpel. Als je de startpost gelezen hebt lees je dat zowel FAT als FAT32 formatteren geprobeerd is.
Pagina: 1