[JAVA] (S)FTP applet

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik moet hier toch maar even een topic aan wagen want ik komt er niet geheel uit.

Ik ben opzoek naar een applet, Open Source uiteraard, dat ik op een webpagina kan runnen waarmee ik wat FTP-werk kan doen.

Nu ben ik gistereravond (lees de hele nacht) aan het zoeken geweest wat er allemaal voor is.

OpenSource naar mijn idee heel weinig. SFTP al helemaal niet, dit zou je natuurlijk op kunnen lossen door een normaal FTP-progje via SSL aan te roepen.

Ik heb letterlijk alles wat ik onder applet, java, sftp, scp, ftp, secure, enz op google kon vinden aangeklikt maar nergens een source en altijd vreselijk veel geld betalen, dan ook echt vreselijk veel !

Er zat wel eens wat freeware tussen maar dat bleek toch weer betalen te zijn voor een dergelijk pakketje onder een andere naam

Ik heb oa bekeken:

- Radlink, erg mooi, erg duur ! www.radinks.com/sftp/applet.php
- Jscape, ook erg mooi, ook ergs duur !! http://www.jscape.com/ftpapplet/screenshots.html

- en nog meer van deze programmatjes waar ik even niet meer op kom omdat ik google even de eerste uren niet meer kan zien :)

Ik ben ook tegen http://freshmeat.net/screenshots/13152/ aangelopen. Opzich best mooi maar niet geschikt voor mijn ouders of andere n00bs die niets van PC's snappen.

Ik zoek dus een manier om op een simpele manier een bestandje te uploaden wat redelijk secure is en waar men ook niet iets voor hoeft te installeren qua programma (ja Java mag ;))

Oplossing ? Ja ga snel Java leren ! Wil ik best maar daarom zoek ik dus ook iets me OS. Waarom ? Dit interresseert me en dan ben je gemotiveerd en kan ik eens bekijken hoe dit in elkaar steekt. Lijkt het me wat dan begin ik vanaf vooraf aan.

OK, zul je zeggen.... stomme redenatie...... ach.... jullie trappen vast ook eerst het gas bij de proefrit van je auto in en gaan daarna pas kijken waar alle knopjes voor dienen ;)

Maar is er volgens iemand zoiets te vinden ? Ik heb me het schompes gezocht en vraag het dus maar even hier. De manier om SFTP te gebruiken kan ik wel vinden op i-net, tevens de .classes maar ik wil iets totaals wat ik eens lekker kan slopen :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20

The-MeLLeR

3l33t

Misschien kan je een webserver instaleren met php ondersteuning?

Er zijn genoeg php-pagina's en voorbeelden te vinden die je toestaan om simpel bestanden te uploaden via een webpagina

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Programming & Webscripting is gericht op het zelf programmeren. Als je op zoek bent naar een stukje software (gesloten danwel open source) hoort dat niet hier. Dat had je ook kunnen lezen in de quickstart.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.