[XP/Outlook/Exchange] Centrale Agenda

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 23:04
Huidige Situatie:

Een netwerk met meerdere PC's waar MS Exchange reeds op de server draait. Ieder persoon heeft een aparte werkplek met een Outlook account (met dus o.a. een agenda). Deze agenda's worden onderling geshared (dmv de in Outlook ingestelde permissies) zodat iedere werknemer deze van elkaar in kan zien.

Wat is nu de bedoeling?

Eén centrale agenda. Hierin zouden alle gebruikers alles moeten kunnen toevoegen, wijzigen, inzien etc. zodat voor iedereen in één oogopslag te zien is wie zich op welk moment waar bevindt. Dus als het ware alle individuele agenda's samengevoegd tot één.

Ik heb al veel gezocht, waaronder op dit forum, maar kwam allemaal op de oplossing uit zoals de situatie nu al is, namelijk enkel het sharen van elkaars agenda.

Is een centrale agenda zoals ik dat wil uberhaupt mogelijk en te realiseren m.b.v. MS Exchange en Outlook 2002, en hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen?

Bvd voor de hulp :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:18

lier

MikroTik nerd

Is het misschien toereikend om in je public store een algemene agenda te maken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• .GoO
lier schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:46:
Is het misschien toereikend om in je public store een algemene agenda te maken ?
Die tip ben ik al eerder tegengekomen inderdaad.. Ik snap alleen niet goed hoe ik dat moet doen, iemand met de juiste rechten zou het via Outlook moeten kunnen doen, maar hoe dan? Of moet ik het toch op de server zelf doen?

• .GoO
Overigens kwam ik op het forum ook dit programma tegen: Outlook Store.

Dit programma zou het ook moeten kunnen, iemand ervaringen mee? (natuurlijk liever zonder externe programma's omdat dit weer extra kost maar ik hou alle opties open...)

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Je kan op de server een centrale agenda aanmaken in de task manager. Hier de juiste personen aan toevoegen met de juiste rechten. Ook kun je hier bijvoorbeeld takenlijsten inzetten of centrale notities etc.

Het zou nog mooier wezen als je andere agenda's met de centrale agenda kan laten synchroniseren maar ik weet niet of dat ook kan.

[ Voor 25% gewijzigd door herminator op 31-01-2005 12:00 ]

I'll be back

• .GoO
herminator schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:59:
Je kan op de server een centrale agenda aanmaken in de task manager. Hier de juiste personen aan toevoegen met de juiste rechten. Ook kun je hier bijvoorbeeld takenlijsten inzetten of centrale notities etc.

Het zou nog mooier wezen als je andere agenda's met de centrale agenda kan laten synchroniseren maar ik weet niet of dat ook kan.
Outlook dan gewoon op de server zelf installeren en meerdere personen toegang geven? Krijg je dan geen problemen als meerdere personen tegelijk data willen wijzigen?

• herminator
  • Niet online
Outlook op de server is niet nodig.
Je moet dit instellen via task manager. Dit is een onderdeel van exchange. Hierin kun je alle mailboxen regelen.

Als meerdere mensen in een centrale agenda mogen schrijven wat je ook vraagt volgens mij, kun je het probleem krijgen dat meerdere mensen in dezelfde afspraak zitten te klooien. Tenzij er wordt aangeveven dat die afsrpaak in gebruik is maar dit weet ik niet. Moet je even uitproberen.

I'll be back

• .GoO
herminator schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:10:
Outlook op de server is niet nodig.
Je moet dit instellen via task manager. Dit is een onderdeel van exchange. Hierin kun je alle mailboxen regelen.

Als meerdere mensen in een centrale agenda mogen schrijven wat je ook vraagt volgens mij, kun je het probleem krijgen dat meerdere mensen in dezelfde afspraak zitten te klooien. Tenzij er wordt aangeveven dat die afsrpaak in gebruik is maar dit weet ik niet. Moet je even uitproberen.
Hm, ik heb even in Exchange gekeken maar kan die Task Manager zou gauw niet vinden (moet zeggen dat Exchange voor mij ook nieuw is, ik heb het zelf niet geinstalleerd en ben er pas net mee aan de gang), ik heb wel een Public Folder met de naam Outlook aangemaakt en kan daar rechten aan toekennen.

Maargoed, ik snap nog steeds niet helemaal hoe ik die mailboxen (die op alle werkstations apart staan geinstalleerd) samen kan voegen :(

• herminator
  • Niet online
Task manager moet system manager zijn... Mijn fout...
devv05 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:23:
[...]

Maargoed, ik snap nog steeds niet helemaal hoe ik die mailboxen (die op alle werkstations apart staan geinstalleerd) samen kan voegen :(
Ik heb ook niet gezegd dat het kan. Het zou mooi wezen als het kan. Voordat je gaat rommelen in exchange zou ik je toch aanraden om er even wat meer over te zoeken hoe het in zijn werk gaat.

Je moet in ieder geval zijn hier.
Administrative groups->domeinnaam->servers->storenaam->dan weer een bedrijfsnaam->public folder store->public folders

[ Voor 11% gewijzigd door herminator op 31-01-2005 12:33 ]

I'll be back

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
devv05 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:23:
[...]
Automatisch gaat dit niet. Je zou wel een nieuwe account kunnen aanmaken en de de huidige agenda's via Outlook exporteren naar .PST en dan weer importeren in de nieuwe account.
Een agenda plaatsen in de public folder, is een gescheiden agenda, zoals elke andere agenda en bevat dus niet de gegevens van andere agenda's. Iedereen zou dan gewoon de agenda in de public folder moeten bijhouden.

• .GoO
Op deze pagina: http://www.microsoft.com/...meer_agendas_outlook.aspx lees ik dat in MS Office 2003 het mogelijk is om meerdere agenda's tegelijk te tonen door deze gewoon aan te vinken. Aangezien het wel mogelijk is om de agenda's van andere personen in te zien, zou het dan geen oplossing zijn om gewoon te upgraden naar MS Office 2003?

Iemand die met deze functie bekend is en weet of dit gaat doen wat ik wil?

• herminator
  • Niet online
De agenda's staan dan naast elkaar. Het is niet zo dat je alles in een agenda hebt zitten maar op zich werkt het prima als je voor een aantal mensen tegelijk wil kijken welke afspraken ze hebben.

Je moet wel even de rechten goed zetten wie bij wie de agenda in mag kijken/wijzigen.

I'll be back

• .GoO
De centrale agenda werkt dmv de public folders, bedankt voor de hulp daarvoor :)

Ik zit nog wel met twee andere kleine vraagjes;

Ten eerste zou ik graag willen dat bij het opstarten van Outlook de Public Agenda meteen geopent wordt. Via Extra, Opties, Overige, Geavanceerde opties kun je dit instellen, echter hier kan alleen voor de standaard onderdelen (Agenda, Postvak In, etc.) gekozen worden, en niet voor mijn Public Agenda ;(

En als laatste krijg ik bij elke afspraak met herinnering de melding: En nog een laatste vraag; als ik een afspraak toevoeg krijg ik de melding:

"De herinnering voor <afspraak> wordt niet weergegeven, omdat het zich niet in de map Agenda of Taken bevindt. Is dat de bedoeling?"

Nu maakt hij de afspraak wel, inclusief een reminder belletje.. Alleen die melding wordt dus nooit gegeven. Wat ik graag wil, is dat op alle PCs waar Outlook open is, zo'n melding gegeven wordt. (de Public Folder renamen naar Agenda werkte helaas niet :P)

Iemand die hiermee nog kan helpen? :+

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
devv05 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:28:
De centrale agenda werkt dmv de public folders, bedankt voor de hulp daarvoor :)
zou je ook willen zeggen hoe je dit gedaan hebt?
ik kom er zelf niet uit en er staat ook niet veel op het internet.
Pagina: 1