CD-rom speler snelheid regelbaar ?

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik word dus al een tijdje helemaal krankjorum van die enorm snelle cd-spelers. Vooral die snelle rond de 40-50 speed die bij -minder kwaliteit cd's- (en daar zijn er heeeel veel van) constant tevergeefs proberen in een hogere versnelling te gaan en dan stilvallen (leuk tijdens een introfilmpje..grrr :( ).

Ik weet toevalling dat bij Plextor een proggie meegegeven werd waarmee je de snelheid van de CDrom speler kunt instellen. Bestaat er ook zoiets voor een AOpen 36x speler ? Of in het algemeen ?

Grtz & Thx

Spam

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

JA mischien bij winfiles.com
ik heb ze vroeger gehad
kon je vanaf dos invoeren cdspeed 2,4,6,8,10,12, etc
gezien alle spelers nu stepping hebben kan het zeker.
Maar koop een plextor scsi ik heb er geen last van gelukkig

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
tot 40x speed z'n ze allemaal redelijk stabiel :)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat jij zoekt is CD Bremse - http://www.cd-bremse.de/

"CD Bremse is a small tool that allows the user to set the reading spead of CD-ROM drives. This is very useful when some CDs have diffuculties being read. Just switch the reading speed to a lower value and chances are that the CD is read correct now."

• Spam
Ach komop evil fox. Ik ben nog geen cd-rom speler boven de 12x tegengekomen die bij de minste of geringste CD begon te zoemen en geregeld in lagere en hogere versnellingen probeerde te gaan. Stabiel my ass :? Daarom snap ik die drang van bedrijven om hoger en hoger te gaan ook niet. En dat ik daarmee geeneens meer een 12x op de kop kan tikken.

Ik bedoel ; als je een spel speelt is de multimedia standaard (voor filmpjes dus) nog steeds 8x (of is het inmiddels 12x?), dus in feite heb je niet meer nodig. Okee, je moet de boel installeren, maar daar is het dan ook mee gedaan (effe een kop koffie gaan drinken *D).

Lijkt me duidelijk weer iets gepushed door de brander industrie (natuurlijk dezelfde als de cdrom fabricanten), zodat je sneller kunt copieren. Alhoewel.....maakt dat eigenlijk wel uit ? Als je een 4x burner hebt, is een 50x cdrom wel nodig dan ?

Grtz Spam

p.s. weet iemand nog een engelse variant van dat CD Bremse ?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CD Bremse wordt Engels als je het op een niet-Duitse Windows zet. Het noemt dan CD Throttle waaruit blijkt dat de auteur niet goed Engels kan. Maar voor de rest is de vertaling wel niet slecht.

Zeker een aanrader

• Spam
Tof proggie :)

Alleen ben ik beperkt tot het terugdraaien naar 8 of 4 speed EN ik moet het elke keer als ik windows opstart instellen (evaluation copy). Is er nog een ander proggie (freeware?) waar ik andere snelheden automatisch kan selecteren ? Liefst 24/18x ; Dat is namelijk voor voor veel cd's het kantelpunt van rammelen en zoemen of niet.

Anyone ? Pleaze :?

Grtz Spam

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
CD Bremse wordt Engels als je het op een niet-Duitse Windows zet. Het noemt dan CD Throttle waaruit blijkt dat de auteur niet goed Engels kan.
Denk dat dit meer over jouw kunde van het Engels zegt dan over het zijne...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Mijn cd-speler gaat niet harder als 16 speed, en dat is nog steeds overal genoeg voor geweest. En ik dacht dat Bremse rem betekent, en throttle gas.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
To throttle betekent zoveel als afknijpen. Met een gaspedaal (throttle, inderdaad) knijp je ook de brandstofstroom meer of minder af.

www.dictionary.com/cgi-bin/dict.pl?term=throttle

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Spam
Err....okee ? ehm...bedankt voor deze ehh nuttige ...info ?

:?

Zijn er dus nog andere proggies met meerdere cd snelheden ? ;)

Grtz Spam

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
Een jaar later (sinds de start van dit topic) heb ik dit probleem dus ook, mijn creative 52x maakt een absolute teringherrie, draait heel snel, om er dan achter te komen dat ie 't cd'tje helemaal niet kan lezen. maar het ergste is wel dat je zo lang zit te wachten tot ie op snelheid is. ik heb ook wat met Google gezocht en vondt dit. De download link op deze pagina werkt helaas niet. zijn er afgelopen jaar nog andere programmatjes opgedoken?

Verwijderd

wat dacht je van Nero Drive-Speed

linkje

Hiermee kan ik me Aopen 36x verlagen naar 4 en 8. Niet dat het een f*ck uitmaakt hij leest op dit moment toch alleen maar muziekcd's! :+
Pagina: 1