XP: Automatische stop internet verkeer Pc-A als Pc-B aan is

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• tomhuuuuu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb deze topic ook al onder networking troubleshooting geplaatst maar de reacties blijven uit, misschien is deze forum categorie beter van toepassing. BVD.

Ik heb een klein thuisnetwerkje met 3 pc's (allen XP pro SP2):
Pc-A : Download pc (altijd aan)
Pc-B : Studeerkamer pc
Pc-C : HTPC

Nou is het volgende het geval: Als Pc-B wordt gebruikt voor internet of email is de verbinding tergend langzaam, dit veroorzaakt door Pc-A. Kan ik ff met remote Pc-A pauzeren, maar dit kan ik mijn vriendin niet uitleggen en is elke keer wat omslachtig.

Kan ik natuurlijk de router (WRT54G) zo zetten dat het internet verkeer voor pc-A alleen 's nachts plaatsvind, dit vind ik alleen zonde van de ongebruikte bandbreedte als Pc-B overdag niet gebruikt wordt.

Wat ik eigenlijk wil is dat als Pc-B aanstaat/gaat het internetverkeer Pc-A stopt en als Pc-B weer uitgaat het internetverkeer Pc-A weer hervat.

Toen dacht ik gewoon met een shortcutje vanaf Pc-B naar Pc-A automatisch uit te laten loggen bij het opstarten, maar dat lukt niet helemaal. Ik kan wel naar Pc-A browse maar het enige wat ik vervolgens uitlog is Pc-B (\\Pc-A\%windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation). Shares aan of uit maakt niet uit.

Hoe krijg ik dit vervolgens toch voor elkaar? Kan het met een shortcutje naar de andere Pc? Of zal het met een additioneel programmaatje moeten? Heb al ff gegoogled maar kan niets vinden hierover.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Traverse schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:04:
Ik heb deze topic ook al onder networking troubleshooting geplaatst maar de reacties blijven uit, misschien is deze forum categorie beter van toepassing. BVD.
Het dubbelposten van topics is niet toegestaan op GoT - je kan via een topic report even aanvragen om je topic te laten verplaatsen - als daar geen reactie op komt kan je eventueel een topic plaatsen in het forum Schop een Modje om je topic te laten verplaatsen :)

Dit topic is gesloten.