A-open AK77 8XN met oververhitte southbridge

Pagina: 1
Acties:

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hey,

ik had dit moederbord, maar vorige week, viel mijn pc uit.. ik wist niet wat er aan de hand was, dus even gaan kijken.. telkens als ik m aanzette, ging ie na een paar seconde uit... Ik bekeken, bleek de South-bridge chip, die niet gekoeld hoeft te worden, in een paar seconde overhit te raken steeds.. hoe kan dit?? Heb mn vingers er ook aan verbrand :(

Was er kortsluiting? valt dit onder fabrieksgarantie?? heb intussen een vervanger gekocht, de Gigabyte rz2004/kt600

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als de chip binnen enkele seconden oververhit raakt dan zit er inderdaad iets niet goed
valt dit onder fabrieksgarantie??
Dat ligt er aan. Hoe oud is dat moederbord?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
kortsluiting lijkt me niet als je SB over hitraakt... dan zou je wel ipv een verbrande vinger een stijve vinger hebben :)
Ik zou hem idd RMA sturen (als er nog garantie op zit)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Ik heb ook nog een oud Gigabyte mobo er liggen...met een i440BX chipset, en die had precies hetzelfde. Je kon er gewoon water op koken.

Nu heb je daar niet veel aan als ik dat zeg...maar het blijkt dus vaker voor te komen.

Bord terug sturen is de beste optie lijkt me. Of als je dat niet wil, eens proberen door er een koelblokje ofzo op te zetten.

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer er eerst zelf ff een chipset cooler erop te zetten of reset ff je bios misschien een instelling fout ofzow :/