Toon posts:

draadloos laptop op een router

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internet komt binnen via de modem, daar heb ik een draytec router aan vast en daar zitten 4 computers in.
Is het nu mogelijk om via een switch draadloos een laptop op internet aan te sluiten.
De laptop heeft een wireless lan card.

Verwijderd

Nee, een switch is een soort... hoe valt dit te verwoorden... HUB. Een switch sluit je aan op een ander netwerkapparaat via een kabeltje, en d'r kunnen weer meer kabels aan. Het is een nieuw of extra middelpunt van een sternetwerk.

Wat jij nodig hebt is een draadloos accesspoint, of een router met accesspoint functionaliteit.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:01

lier

MikroTik nerd

Hiervoor heb je een AP nodig, welke je op de switch aan sluit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet dan een draadloos toegangspunt (een WAP) op de Draytek hangen zodat je laptop daarmee contact kan maken. Je hebt daar wel 1 van de 4 netwerk poorten op de Draytek voor nodig.

<grin> Ik merk dat ik niet zo snel kan tiepen </grin>

[ Voor 15% gewijzigd door Roko op 31-01-2005 11:00 ]

• Berretje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 16:21
lier schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:59:
Hiervoor heb je een AP nodig, welke je op de switch aan sluit.
AP -> Access Point ;)

Wis niet of de TS dat wist...

edit: Te laat :|

[ Voor 6% gewijzigd door Berretje op 31-01-2005 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook een draadloos router aan schaffen daar met kabels 4 computers aan vast maken en dan ook nog de laptop draadloos via de router gebruiken.
Dit vraag ik omdat een poort van mijn router niet meer werkt.

Verwijderd

kan ook gewoon, maakt qua prijs geeneens zoveel uit

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:07
Buiten de draadgebonden pc's kan je ook nog een grote hoeveelheid draadloze pc's aansluiten. Je zit dus niet vast aan de 4 poorten van de router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een draytec router maar die is wel duur.
Heeft iemand ervaring met een andere die dan wel draadloos is.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:01

lier

MikroTik nerd

Beste Mc_Kroket,

Naar mijn (bescheiden) mening is je vraag beantwoord.

Misschien is het nu verstandig om op basis van de antwoorden op Internet (binnen en buiten GoT) te kijken en je daar te verdiepen in de wereld van AP's en draadloze routers. Er zijn voldioende reviews en ergelijke te vinden.

Succes

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Euh, dude, zoek anders zelf eens wat uit. Mijn netwerksettup thuis (6PC's), bestaat uit een Linksys WRT-54G rev2, dat is een router met WiFi ondersteuning, maar je kan er ook 4 apparaten met kabeltjes aan koppelen, op de 4 100mbit ethernetpoorten. D'r hangt één PC aan een van die 4 poorten, dat is de PC van mijn ouders in de studeerkamer, aan de andere kant van de meterkast, en aan een andere poort hangt een CAT6 kabel die naar boven gaat, naar een 16 poorts switch. Aan die switch hangt de rest van het netwerk (4PC's). Overal waar ik wíl in huis kunnen m'n Laptop en m'n vaders Nokia 9500 internetten/printen/filesharen via het draadloze netwerk wat de router in de ether brengt.

Happy?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al wel gekeken op internet naar types en prijzen maar ik dacht misschien heeft iemand een voorkeur.
Maar de oorspronkelijke vraag is beantwoord bedankt

Verwijderd

Mja, beetje meer inlezen over wireless dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.