Toon posts:

Easy CD Creator 5 vervormt mijn Mp3's (bitrate 320)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen Audio CD maken van Mp3tjes met een bitrate van 320. Ook als ik ze afspeel in Easy CD Creator 5 hoor je al allerlei hikjes en rare vervormingen. In Winamp (5) is er geen enkel probleem, ze klinken gewoon goed. De gebrande Audio CD klinkt ook voor geen meter (zowel in een gewone CD speler als in de CD drive van mijn computer) maar ik heb nu een mooie onderzetter. Alle andere (lagere) bitrates speelt/brandt hij probleemloos.
Eerst heb ik voor ik ging branden van de Mp3's een .wav gemaakt om het probleem te omzeilen, maar ik vind dit een beetje onzinnig; hij moet het gewoon doen.
Om te rippen gebruik ik Audiograbber met Lame (de nieuwste) als encoder. Heb Easy CD Creator geupdate.
Eigenlijk heb ik de oplossing al gevonden (ik brand nu met Nero 6.6, :*) ) en Nero werkt probleemloos maar wil toch nog weten:
Hoe zit dat met Easy CD Creator 5? Is er een maximale bitrate die dat programma aan kan? Heb me suf gegoogleld, in het forum gezocht, me laten registreren bij Roxio (niks op de site te vinden) en van hun databases wordt je ook niet echt wijzer.

Kan iemand mij dit uitleggen? Zoals ik al zei: ik brand nu met Nero maar ik wil dit gewoon weten en ik baal eigenlijk dat ik het niet zelf heb kunnen vinden...

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een tweede hulpkreet :/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie goede tips... Werkelijk bedolven onder de reacties... Tof, ik heb echt wat aan jullie!! _/-\o_

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15
Easy CD Creator 5, ik wist niet eens dat dat nog bestond of gebruikt werd :X

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen niet allemaal zo hypermodern zijn als jij , toch? Maar in ieder geval bedankt voor je "nuttige' bijdrage...

Verwijderd

Misschien heeft het te maken met de incompatibiliteit van easy cd creator en windows xp sp2???
Dat is een bekend probleem namelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had onder sp1 hetzelfde probleem, dus ik denk niet dat daar het probleem zit.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-08 18:58
Ik heb zelf geen goede ervaringen met de decoder van EcdC5... Zelfde ongein. :r

Zelf omzetten naar WAV met Winamp is de beste optie. Werkte bij mij altijd voor ik overstapte naar Nero.

Win98 en Win2000, BTW.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 08-02-2005 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, WAV maken (in mijn geval de MP3 openen in Soundforge en meteen weer opslaan als WAV, gaat retesnel maar toch omslachtig...) en dan branden maar.
Misschien moet ik me er ook maar bij neerleggen dat Easy CD Creator 5 eigenlijk een beetje prut is :) en eigenlijk ook niet zo easy!
In ieder geval bedankt voor de moeite, guys...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik vrees dat het inderdaad gewoon de "kwailiteit" van Easy CD Creator is... het is goed genoeg voor standaard werk maar..zodra je dingen gaat willen dan kom je de limitaties tegen...

Er zijn genoeg freeware programma's om mp3's om te zetten... en dat goed doen...

Of je gaat voor Nero... heb nooit veel klachten gehoord over nero..behalve dan dat het opstart als een mexicaan met overgewicht!

There is no place like ::1

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:53:
Misschien moet ik me er ook maar bij neerleggen dat Easy CD Creator 5 eigenlijk een beetje prut is :) en eigenlijk ook niet zo easy!
Exact mijn ervaring met het programma. ;)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-08 18:58
Easy cd Creator is geen prut, de bijgeleverde codecs en add-ons wel!

Gewoon audio cd's van WAV en data-cd's fikken gaat prima, maar prober voor de gein eens een video-cd te maken.... Hopeloos! Bij Nero is dit een eitje.

Ik heb ongeveer 1000 cd's gebrand met EcdC voor ik Nero ontdekte. Al deze cd's doen het al 3 jaar probleemloos.

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik weet niet of er meerdere mp3 codecs aanwezig zijn? Check ff.
Ik werk met 6 en kan uit verschillende kiezen. Maar heb 'em eigenlijk voor standaard ogg support. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zit nou op mijn werk maar zal dat in ieder geval nakijken, heb in eerste instantie niks kunnen ontdekken..
Haha, onbedoeld is dit een mooie Nero-promotie geworden. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 11:14 ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 19:22
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:12:
Zit nou op mijn werk maar zal dat in ieder geval nakijken, heb in eerste instantie niks kunnen ontdekken..
Haha, onbedoeld is dit een mooie Nero-promotie geworden. ;)
Nero is toch ook de BOM! ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Pagina: 1