[Asus A8V Deluxe rev 2.0] Beeld blijft zwart, DOA?

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Ik heb dit mobo sinds zaterdag ook. Icm met WC.

Nu heb ik gister alles aangesloten, maar bij het aanzetten blijft beeld op de monitor uit.
Ik heb 2 videokaarten geprobeerd. (1x Geforce 6800LE @ stock en een Geforce2MX)
Echter bij allebei blijft het beeld gewoon zwart.

Moederbord geeft geen biepjes, nada noppes niks.
Ik kan dus ook niet zeggen wat nu wel doet en wat niet. Het enige wat ik kan zeggen is dat de ventilatoren draaien en me wc het doet.

Specs:

AMD 64 3000+
Asus A8V rev 2.0
2x 512 MB pc 3200 GEiL Value Select
Geforce 6800LE (XFX)
Thermaltake wc
Maxtor 160GB HDD (8mb cache)
Aeropower 450watt PSU

Monitoren: 2x 19" Samsung (waarvan 1 nog aan te sluiten)

Door het uitblijven van beep-errors kan ik dus niks verder zeggen, dan dat het beeld zwart blijft.

Wat ik nog meer heb opgemerkt: Ik had mijn voeding aangesloten etc, cpu, geheugen en vid kaart, en mijn wc-set. Nu starte het systeem op, alleen kreeg ik geen beeld.

Haal ik nu mijn wc-set van van de voeding af (van het mobo dus, via de 3-pins aansl) dan start mijn systeem ineens niet meer op. Het ledje op het mobo brand wel, maar zodra ik de power-switch in druk, dan draait de fan van de cpu ff kort en het systeem valt dan helemaal stil. Een druk op de power-switch helpt dan ook niet meer want er gebeurt dan helemaal niets meer.

Eerst moet ik de voeding los koppelen en weer aansluiten.

Sluit in nu de wc-set weer aan, dan doet ie het wel weer...

Na MSI NEO2, vind ik dit mobo ook nog geen succes.... help mijn mening te veranderen. (Altijd goede ervaringen gehad met Asus)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Weinig kans op succes, maar heb je al gepoogd de BIOS te resetten?
Haal ik nu mijn wc-set van van de voeding af (van het mobo dus, via de 3-pins aansl) dan start mijn systeem ineens niet meer op.
Probeer eens een fan met een toerentalsensor op die aansluiting te prikken.

• ManiacScum
BalusC schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:47:
Weinig kans op succes, maar heb je al gepoogd de BIOS te resetten?
[...]
Probeer eens een fan met een toerentalsensor op die aansluiting te prikken.
Bios reset gedaan, fan ingeplugd (overigens zonder toerentalsensor, want die heb ik niet :| )

Ik heb geprobeerd minimaal aantal apparaten aan te sluiten en zo het probleem op te sporen.
Niks helpt helemaal niks.

Verwijderd

Ik zag in het vorige topic dat je nog niet had geprobeerd om met 1 geheugenbankje op te starten. Dat zou ik toch ff doen!! Geheugen in bankje nmr 3 doen aub.

• ManiacScum
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:11:
Ik zag in het vorige topic dat je nog niet had geprobeerd om met 1 geheugenbankje op te starten. Dat zou ik toch ff doen!! Geheugen in bankje nmr 3 doen aub.
Zodra ik thuis ben zal ik dit proberen.
Maar waarom is het een DC-mobo dan? Dan zou het het toch ook gewoon moeten lukken met 2 bankjes.

Verwijderd

Mainboard uitbouwen, even op een plank leggen en terug naar het minimum:
MB, CPU, mem(1x), VGA

Hoe minder componenten, hoe makkelijker je andere oorzaken kan uitsluiten.

Verwijderd

@ rekkie

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn eerste mobo. Als je een bios update hebt gedaan kun je gewoon je twee latjes terugplaatsen. Probeer het nou maar

• ManiacScum
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:49:
@ rekkie

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn eerste mobo. Als je een bios update hebt gedaan kun je gewoon je twee latjes terugplaatsen. Probeer het nou maar
Ja ik zal gehoorzamen :+

Verwijderd

Volgens mij is het vrij simpel...
...reden waarom het simpel is
...ik had net hetzelfde voor

Dus, als je nu zeker was...dat je je voeding hebt aangesloten (je weet wel, die vette kabel pal je mobo)...en je kijkt nog ff verder dan je neus lang is, dan zul je zien dat je de 12v aansluiting vergeten bent. Dat is die vierkante kabel van je voeding (4 pins) en die moet ergens in de buurt van je cooler.

...nu als het dat niet was
...mja, dan weet ik het niet ;)

succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 16:00 ]

• ManiacScum
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:59:

Dus, als je nu zeker was...dat je je voeding hebt aangesloten (je weet wel, die vette kabel pal je mobo)...en je kijkt nog ff verder dan je neus lang is, dan zul je zien dat je de 12v aansluiting vergeten bent. Dat is die vierkante kabel van je voeding (4 pins) en die moet ergens in de buurt van je cooler.

succes!
Dude.... bedankt voor je initiatief, maar zo vergeetachtig was ik toch echt niet.

Ik heb de afgelopen maand geloof ik 7 moederborden onder handen gehad, allemaal met de 4-pins stekker waar jij het over hebt. En ik ben hem echt niet vergeten.

Overigens heb ik aantal maal geprobeerd zonder die stekker op te starten, maar dan doet mijn pc het ook wel hoor. Dat wil zeggen, de fans beginnen gewoon te draaien, booten doet hij dan idd niet.

• ManiacScum
Update:

Het volgende ondervond ik gisteravond. Ik heb op advies geprobeerd te booten met 1 geheugenreepje geplaatst in het 3e geheugenslot.
Voor de rest heb ik uiteraard de processor aangesloten, zoals gezegd 1 geheugenbankje en mijn videokaart (XFX 6800LE). Het systeem start op…….. maar geen beeld, geen piepjes.
Het draait, maar daar is ook alles mee gezegd.

Nu komt het gekke: Ik besloot mijn videokaart ff om te wisselen voor een Geforce 2 MX.
Ik startte het systeem weer op (verder niets veranderd) en nu draait de cpu-cooler ff kort en dan valt het systeem dood. Zelfde eigenschappen als ik mijn OT.

Nou ik heb nu geen idee meer wat te doen. Ik heb denk ik alles wel geprobeerd.

• freggel
  • Laatst online: 23-07 14:08
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om het bij iemand anders te testen, maar het klinkt allemaal als een DOA mobo.
Als het kan bij een ander mobo de proc en de videokaart testen, en als het daar werkt, lijkt het me een overleden mobo.

• ManiacScum
Dino78 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:04:
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om het bij iemand anders te testen, maar het klinkt allemaal als een DOA mobo.
Als het kan bij een ander mobo de proc en de videokaart testen, en als het daar werkt, lijkt het me een overleden mobo.
Ik had hiervoor een MSI K8N Neo2, daar werkte alles wel, muv mijn videokaart (lag ook aan mobo). Op mijn oude gigabyte met AMD Athlon 1400, werkte het geheugen feilloos en de vid-kaart ook prima.

Ik heb voor het huidige systeem speciaal een sterkere voeding gekocht, die overigens op de andere systemen ook uitstekend werkt.

Ik denk inderdaad dat het een DOA mobo is!

• freggel
Dan heb mobo maar RMA hè. Of als je het voorelkaar krijgt omwisselen. Dat laatste zou ik zeker gaan proberen.

Keep us posted.

• ManiacScum

Verwijderd

mmm, ja dan heb ik ook alle opties wel gehad ja. Goed dat je het wel hebt geprobeerd in ieder geval. Maar terug gaan naar de shop lijkt me wel een goed plan nu.
succes en we horen graag hoe het loopt

• ManiacScum
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:03:
mmm, ja dan heb ik ook alle opties wel gehad ja. Goed dat je het wel hebt geprobeerd in ieder geval. Maar terug gaan naar de shop lijkt me wel een goed plan nu.
succes en we horen graag hoe het loopt
Heb vannochtend direct een mail verstuurd (webshop, volgens shop-survey een van de beste ;) )
Maar tot nu toe nog niet gereageerd. Maar ik heb geduld.

Ondertussen heb ik mijn oude systeem weer in gebruik, en het geheugen, videokaart (processor uiteraard niet want het is een Athlond systeem) werkt perfect. Ook de voeding loopt als een zonnetje....
Ik had nog mijn twijfels of mijn voeding niet kapot was, maar ik geloof dat ik dat niet ook heb uitgesloten!

• ManiacScum
Ik heb reactie gehad op mijn mail.

Ik krijg als het goed is vandaag een nieuw exemplaar van de Asus toegestuurd.
En nu maar hopen dat de problemen opgelost zijn.

• freggel
NOu, idd hopen dat het bord idd DOA was. Wat je anders nog kunt proberen, is dat je een gelijkwaardig bord krijgt van de winkel. Bijv. een MSI ofzo. Hopelijk is dat niet nodig.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
het zijn dezelfde problemen als die iedereen heeft hier , check andere topic maar , tis gewwon een vaag board die asus |:(

• ManiacScum
Dino78 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:47:
NOu, idd hopen dat het bord idd DOA was. Wat je anders nog kunt proberen, is dat je een gelijkwaardig bord krijgt van de winkel. Bijv. een MSI ofzo. Hopelijk is dat niet nodig.
Die had ik hiervoor, ook van dezelfde shop, die deed het ook niet goed. Die ging niet Dual Channel met me GEiL geheugen en pakte mijn 6800LE niet.

In de plaats daarvoor kreeg ik deze Asus rev. 2.0

• ManiacScum
Gipsy King schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:59:
het zijn dezelfde problemen als die iedereen heeft hier , check andere topic maar , tis gewwon een vaag board die asus |:(
Elk bord heeft zijn rare problemen, kijk maar eens naar de MSI NEO2. Daar zijn ook tig problemen mee.

Zie ook mijn post hiervoor

• ManiacScum
Nieuw bord _/-\o_

Nieuw probleem |:(

Geen dual-channel (oplossing is dacht ik nieuwe bios), maar dan:

Geforce 6800LE geeft geen beeld, oude Geforce 2 MX wel.

Wat is daar aan te doen dan? (alle stekkers aangesloten, ook de extra powerstekker voor de geforce). Zodra ik dan de pc aan zet blijft het beeld zwart en begint het monitorlampje oranje te knipperen.

Verwijderd

Ben jij goeie vriendjes met murphy ofzo :/

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:01:
Ben jij goeie vriendjes met murphy ofzo :/
Nee!

• ManiacScum
Als ik de Geforce 6800 LE inplug, krijg ik geen beeld en de volgende melding:

Failed VGA test.

De kaart zelf lijkt me niet kapot, draait super op een AMD Athlon systeem.
Het mobo lijkt me ook wel in orde, draait ook zeer comfortabel icm een oude vid-kaart.

Wat kan dit specifieke probleem zijn.

Ik heb inmiddles 1009 bios geflashed, dit bracht geen uitkomst voor het videokaart probleem!

Verwijderd

Andere vidkaart drivers enzo natuurlijk al geprobeerd en andere mobo drivers ook al zeker. Misschien eerst eens als pci laten herkennen in bios ipv agp ? Kaart goed aangedrukt in het slot? Wat voor voeding had je ook alweer?

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:55:
Andere vidkaart drivers enzo natuurlijk al geprobeerd en andere mobo drivers ook al zeker. Misschien eerst eens als pci laten herkennen in bios ipv agp ? Kaart goed aangedrukt in het slot? Wat voor voeding had je ook alweer?
Hoe kan je andere drivers proberen als je geen reet kan zien :? (ff afgezien van het feit dat ik nog een oude video-kaart heb natuurlijk)

Pci moeten ik nog doen

Voeding: Aeropower Aerocool 450Watt

Kaart is goed aangedrukt ;)

Verwijderd

mja dat bedoelde ik ook.
ik snap ook wel dat je met die 6800 niks ziet maar wel met die mx. Vandaar.Welke driver versie is het?

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:37:
mja dat bedoelde ik ook.
ik snap ook wel dat je met die 6800 niks ziet maar wel met die mx. Vandaar.Welke driver versie is het?
71.20

Maar een System VGA fail, heeft dat uberhaupt wel wat te maken met de drivers voor windows?

[ Voor 16% gewijzigd door ManiacScum op 05-02-2005 22:47 ]

Verwijderd

Nee, das ook weer waar natuurlijk. Kun je misschien met een andere pc controleren of die 6800 niet defect is?

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ik heb vrijdag ook zoiets gehad, maar toen gaf ie drie biepjes. Wij dachten aan een memory error, want dat is namelijk 3 biepjes. Uiteindelijk bleek het mobo contact te maken met de kast via zo'n zilverkleurig ding waar je in kan schroeven, die zat op de verkeerde plaats en maakte dus contact ...

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:05:
Nee, das ook weer waar natuurlijk. Kun je misschien met een andere pc controleren of die 6800 niet defect is?
Heb ik net gedaan, hij doet het op 3 andere systemen.
Het gekke is dat hij het ook niet deed op een MSI K8N NEO 2.

Misschien toch een niet helemaal lekkere vid-kaart, waarbij de problemen pas tevoorschijn komen bij een nieuwer mobo? (ik weet het niet hoor, ik roep ook maar wat)

• ManiacScum
kikibu schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:10:
Ik heb vrijdag ook zoiets gehad, maar toen gaf ie drie biepjes. Wij dachten aan een memory error, want dat is namelijk 3 biepjes. Uiteindelijk bleek het mobo contact te maken met de kast via zo'n zilverkleurig ding waar je in kan schroeven, die zat op de verkeerde plaats en maakte dus contact ...
Heb ik ook al aan lopen denken, maar meerdere malen gechecked en geen schroeven etc op verkeerde plaatsen

Verwijderd

heb je de PMG FAQ ook al doorgelopen?

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:30:
heb je de PMG FAQ ook al doorgelopen?
yep, ook niks nuttigs gevonden!

Verwijderd

Dan houd het wel een beetje op bij mij denk ik. :'( . Als je nog garantie op de kaart hebt kun je hem misschien nog omruilen.

• ManiacScum
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:44:
Dan houd het wel een beetje op bij mij denk ik. :'( . Als je nog garantie op de kaart hebt kun je hem misschien nog omruilen.
Kaart is 3 maand oud, garantie zal wel goed zitten, maar ik vraag me af of de garantie vervalt als je stock-cooler hebt vervangen door de NV-silencer

• ManiacScum
Kan het ook een combinatie van de processor en de videokaart zijn?

Verwijderd

Net zoals geheugen em mobo bedoel je? Zou kunnen maar lijkt me erg stug. Ik heb een gewone 6800 en ik heb nergens geen problemen mee. Had je al een keer geprobeerd om de agp van 8x naar 4x te zetten?

Edit: Dit vond ik net in een ander forum. Klinkt misschien bekent in de oren?

http://forums.pcper.com/showthread.php?p=3355327#post3355327

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 00:49 ]

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08-2025

JeanJeremy

broer van Ron

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:59:

succes!
Oh kerel ... ENORM bedankt _/-\o_
Eindelijk werkt mijn moederbord na 1 week van prutsen ... ik was het blokje dus WEL vergeten |:(

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Pagina: 1