simpel SMTP servertje dat aan authentication doet

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Wil op m'n werk een smtp servertje draaien waarmee mensen van buiten (met laptops enzo) kunnen mailen. Dit om te voorkomen dat mensen telkens andere smtp servers moeten instellen, en allemaal een eigen smtp server draaien leek me ook niet zo handig.

Alleen zoek ik wel iets dat aan authentication / login doet, want een open relay is geen goed idee. Voor de veiligheid laat ik het wel via een SSH tunnel lopen, maar iedereen die ziet dat er over die port wordt getraffict en zelf een keer connect (geen password nodig) ziet snel genoeg dat het een smtp server is. Alleen bepaalde IP's toelaten is ook geen optie want het is juist voor mensen die van verschillende lokaties mailen.

Ik heb al lopen zoeken en een aantal geprobeerd (Argos, Softstack, Kerio, ...) maar of die authentication werkt niet lekker, of het is gelijk zo'n onwijze bult crap wat ik allemaal niet wil (met groups en mailboxen en mensen moeten mail accounts hebben en ook poppen om te mogen smtp'en, enzovoort...)
Gewoon een simpel smtp servertje waar je een password voor nodig hebt, that's it :)

Kent iemand een geschikt progje hiervoor?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zoek je specifiek naar een Windows oplossing?

• Jace / TBL
Oh ja, vergeten te melden |:(
Het moet op windows 2000 draaien ja :)

Of nou ja trouwens, we hebben wel een linux bak staan hier, maar niet veel verstand ervan. Een héél makkelijke linux oplossing zou evt ook kunnen, maar zodra ik er aan moet prutsen bij eventuele problemen ben ik gefokt :)

[ Voor 62% gewijzigd door Jace / TBL op 31-01-2005 10:36 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

en de SMTP service van IIS dan?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nog specifieke eisen als integratie met je AD oid?

• Jace / TBL
Werkt dat goed (ben niet bekend met IIS, weet waar het voor is maar daar houdt het wel op) en is dat een beetje veilig? Wist niet dat daar ook een SMTP server in zat.
Moet ik dat trouwens apart installen op win2k of alleen enablen?
HunterPro schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:35:
nog specifieke eisen als integratie met je AD oid?
Wat is AD?

[ Voor 13% gewijzigd door Jace / TBL op 31-01-2005 10:38 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:21
ik vermoed Active Directory ;)

https://wren.co/join/Devian

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
In de hostingmarkt is MailEnable een zeer goede mailserver, simpel in te stellen en goede beveiliging, en nog gratis ook als je de normale versie download!

Check http://www.mailenable.com

Edit:
Dacht dat er ook nog een optie bij is dat je kan kijken middels AD password zodat je dan pas mag relayen, maar dit weet ik niet zeker of dit in de gratis versie zit!

[ Voor 32% gewijzigd door Polderdijk op 31-01-2005 10:46 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Ik ga met Polderdijk mee, ik gebruik zelf Exchange (is overkill ik weet het) voor mijn eigen domein. Maar voor de mail die ik voor anderen host gebruik ik mailenable. Eenvoudig doch krachtig. Echt een superoplossing. De gratis variant heeft wel geen webmail, maar met simpele PHP scriptjes kan je dat zelf er aan bouwen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Polderdijk
Cobra_Lup schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:48:
[..]
ik gebruik zelf Exchange (is overkill ik weet het) voor mijn eigen domein.
Haha, ik gebruik ook thuis voor prive mail mijn Exchange server op me Chello lijntje, werkt perfect :P
En die Outlook Web Access is gewoon grandioos!
Maar voor de mail die ik voor anderen host gebruik ik mailenable. Eenvoudig doch krachtig. Echt een superoplossing. De gratis variant heeft wel geen webmail, maar met simpele PHP scriptjes kan je dat zelf er aan bouwen.
Je kan idd voor simpele webmail programma's gebruiken die oa onder IIS draait, google ff en je krijgt er zat!

• Jace / TBL
Oh, nou nee, ik heb niets met Active Directory, user accounts, of wat dan ook van doen :)

Ik wil gewoon dat mensen in hun email client "smtp.hunprovider.com" kunnen vervangen door het IP van de server hier, en een password o.i.d. erbij waarmee wordt ingelogd (in die smtp server dus, niet op user-account niveau van windows of linux zelf ofzoiets)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

lier

MikroTik nerd

Welke mail server programma gebruiken jullie ?
Welke server OS ?
VPN mogelijkheden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jace / TBL
Ah thanks, dat MaiEnable ziet er veelbelovend uit. Webmail enzo is allemaal niet van toepassing, ik wil het sowieso niet voor mail (pop) accounts gebruiken. Puur en alleen zenden (smtp).

ff proberen!

• Polderdijk
JaceTBL schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:55:
Oh, nou nee, ik heb niets met Active Directory, user accounts, of wat dan ook van doen :)

Ik wil gewoon dat mensen in hun email client "smtp.hunprovider.com" kunnen vervangen door het IP van de server hier, en een password o.i.d. erbij waarmee wordt ingelogd (in die smtp server dus, niet op user-account niveau van windows of linux zelf ofzoiets)
Dan zou ik idd kiezen voor MailEnable!
Je kan daar gewoon usertjes aanmaken met bijbehorende password. Je kan ook een default uitgaande mailserver kiezen zodat alle door hem ontvangen mail wordt doorgestuurd naar een door jou opgegeven mailserver!

Pagina: 1