[webwinkel] Afhandeling betaling webshop

Pagina: 1
Acties:

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2023
Voor een low-budget webwinkel (max. enkele transacties per dag) wil ik kopers de mogelijkheid geven om per automatische bank-incasso (en misschien zelfs credit card?) te kunnen betalen.

Via de search vind ik mogelijkheden als Bibit, TripleDeal enz. (te duur), of Paypal (niet geschikt vanwege lage penetratiegraad bij de doelgroep van de site)... Zijn er nog andere mogelijkheden die geschikt zijn voor een kleine webshop (tegen lagere investeringen/commissie's per transactie)?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij heb je voor automatische incasso geen ingewikkelde technische oplossingen nodig, immers er hoeft niet on-line gecontroleerd te worden. De controle vindt achteraf plaats. Wat je nodig hebt is een incassocontract, je lokale bank kan je hier meer over vertellen. Als je zo'n contract hebt kun je in principe van iedere rekening in Nederland geld halen. Je kunt een formuliertje maken waarin mensen hun gegevens invoeren, en waarin ze verplicht een vinkje zetten dat ze accoord gaan met de afschrijving. Als je de gegevens bewaart in een formaat die je periodiek naar de bank kunt sturen (CLIEOP3?) ben je helemaal klaar.

Ook zijn er nog alternatieven als Rabo direct betalen en de Wallie Card. Volgens mij heb je voor direct betalen van de Rabo ook geen ingewikkelde technische infrastructuur nodig, je zou eens kunnen informeren naar de voorwaarden. Tenslotte was er dat bedrijf dat werkt samenwerkt met o.a. MSN Music, ze waren vorige week nog in het nieuws, ik ben even de naam vergeten maar opd e Frontpage moet je wel een artikel kunnen vinden

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Een tijd geleden hoorde ik vaak reclames over de Wallie kaart. Maar ik vraag me af of dat veel gebruikt wordt.. Ik weet niet wat voor soort winkel het is, maar als het maar om zo weinig transacties gaat, is het dan niet makkelijker en goedkoper om alles via rambours te laten verlopen?

// grr P_deB was me voor met de Wallie :)

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 31-01-2005 10:23 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij wordt wallie niet vaak gebruikt. Echter denk ik ook niet dat je dit graag gebruikt, aangezien zij ( vorig jaar in ieder geval ) een bedrag van 17% per transactie afhouden (transactie kosten). Op deze manier blijft er niets meer over van je omzet :)
Je hebt ook Way2Pay. Hiermee kunnen bezoekers ook via credit-card betalen (mits deze aan hun profiel gekoppeld zit). Deze dienst houdt er echter medio 2005 mee op, aangezien er dan een alternatief komt van de grotere banken in Nederland (Postbank, ABN, Rabo, ING).
Precieze details over dit alternatief zijn (volgens mij) nog niet bekend.

Way2pay heeft totdat de dienst ophoudt geen transactie kosten. (was 2,95%)

[ Voor 9% gewijzigd door DukeMan op 31-01-2005 12:45 ]

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 21:22

PanMan

Spun!

Tripledeal heeft juist als voordeel dat je alleen eenmalige kosten hebt, en geen vaste kosten. Wel een klein beetje per transactie, maar dat valt erg mee (vindt ik zelf).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949