[Photoshop] Geschilderd naar Cartoon

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 19:49

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Heb een opdrachtje om verschillende posters te maken aan de hand van geschilderde cartoons.
Deze worden op a3 gedrukt (geprint)
De afbeeldingen zijn geverfd en zodoende zijn (te) duidelijk zichtbaar de strepen van het penseeltje.

Afbeeldingslocatie: http://www.roessingh.nl/Poster_tweakers.jpg

Nu wil ik in photoshop deze mooi egaal maken. Nog mensen met goede suggesties om dit (redelijk snel) te bereiken ? Het worden 12 posters waarvan hier maar een deel van één poster te te zien is.

- Overtrekken in illustrator is geen optie, te veel tijd en bovendien zal ik dan af doen aan de maakster van de afbeeldingen.
- Met "het vingertje" lukt het redelijk
- Ook geprobeerd het geheel wazig te maken en dan met met onscherpmasker/scherpe randen en de niveaus aan te passen (CTRL-L)

resultaten tot nu toe niet echt bevredigend, met "het vingertje" gaat tot nu toe nu het beste

Iemand betere suggesties ?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Via Filter > Artistic > Cutout? Beetje met waardes klooien.... :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je wilt eigenlijk het contrast verlagen zodat alleen hoge contrasten (zwart-wit en zwart-kleur) blijven bestaan. Heb je dus al met het histogram gespeeld?

Overigens is overtrekken in Illu wel de way to go maar ja ;)

[ Voor 22% gewijzigd door HunterPro op 31-01-2005 10:22 ]

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Dank u mensen, met de cutout icm de curves/histo komt ik inderdaad al een heel eind.

Afbeeldingslocatie: http://www.roessingh.nl/Poster_tweakers2.jpg

Nu nog even spelen met de kleurbalans etc en het wordt wel wat.

Stom ze van die filters, mij is altijd geleerd zo veel mogelijk af te blijven maar te kunnen o zo handig zijn

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

overtrekken in Illustrator lijkt me toch echt het beste,
is dit het grootste formaat waar je hem in hebt, anders krijg je een hele slechte kwaliteit print, behalve als je hem overtrekt in illusrator :P

larixk

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

ZaWoot schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:45:
Stom ze van die filters, mij is altijd geleerd zo veel mogelijk af te blijven maar te kunnen o zo handig zijn
Dan is het je verkeerd geleerd. Bij elke beginner heb je vaak "kunstwerken" die bestaan uit het toepassen van 4 filters achter elkaar op een leeg vel (filter > noise > noise, filter > blur > radial blur *zoom blur*, filter > render > lensflare > filter > distort > twist. Aangezien er sommigen maar niet genoeg van kunnen krijgen wordt deze pixelkots keer op keer gedaan. Dat is wat er evil is aan filters.

Overigens, hoe bedoel je "afdoen aan het werk van de originele kunstenaar"? Die lijnen die weer dikker en dunner worden doe je niet met een Stroke, daar ga je met iets anders aan de slag ;). 't Zou wel stukken mooier zijn, zeker met uitvergroten.

teveel zooi, te weinig tijd

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Filters zijn soms handig, maar om uncle Ben te quoten: "with great power, comes great responsibility" en de meeste mensen die photoshop opstarten zijn nog niet klaar voor filters.

Om te voorkomen dat ze de wereld gaan extruden en lensflaren is het veiliger om te zeggen, filters zijn stom, later komt dat wel goed... of niet :)

|{ brrr }] |

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
fotosoep Mediaan filter een idee? die neemt volgens mij het gemiddelde van de kleurwaardes en maakt er zo een glad geheel van

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
of converteren naar indexed waarbij je zelf je eigen palet bepaalt :) (hoewel je dan wel je antialiasing kwijt gaat raken mogelijk)

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 31-01-2005 12:47 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14
Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/sb.jpg
Smart blur, altijd handig om oppervlaktes mooi egaal te maken :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• ZaWoot

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Smart blur, altijd handig om oppervlaktes mooi egaal te maken :)
Nice one, in tegnstelling tot het mediaan filter behoudt deze de lijnen goed _/-\o_

*zawoot probeerd het filter nog even verder it
Pagina: 1