Toon posts:

Progamma binnen IE voor het Intranet

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ben bezig om het intranet te updaten. Ik wil hierbij een optie maken om een check te maken wie er in het pand aanwezig is. Handig voor interne vragen ed.
Ik zie dit als meerwaarde voor het Intranet.

We hebben een tijdsregistratie progamma met bijbehorend een P.I.P. (Presence Indication Panel). Dit is een standalone progamma die communiceert met de tijdsregistratie server.
Ik wil het progamma niet bij alle gebruikers installereren dat vergt te veel power voor de server. En in principe zijn alle bijna alle schermafbeeldingen gelijk .
Daarom zit ik te kijken naar een html of java oplossing.
En ja sorry ik ben geen script (kiddie), met alle respect voor die het wel zijn.

Ik heb wel iets gevonden maar http://www.whirlywiryweb.com/q/%2Flaunchinie.asp maar dit is niet wat ik zoek het progamma moet in dit geval lokaal op schijf staan bij de gebruiker.
Terwijl ik alleen een request wil doen via de server, dus 1 sessie tegelijk.

Dit is dus de bedoeling:
1. Intranet openen.
2. Keyusers kunnen kijken wie er aanwezig is live aanwezig is. Via een bestaand progamma.

Ik weet niet of iemand hiermee ervaring heeft.
Alvast bedankt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je een intranet hebt, heb je dus ook een 'intranet-server'. Waarom wil je dan het programma lokaal op schrijf zetten bij de gebruiker?

Draai het/een programma op de webserver en zet daar een script op om de tijd-server op verzoek uit te lezen en in een mooie pagina weer te geven.

Het systeem dat jij hebt ken ik niet, maar in princiepe is alles wel te maken toch!

[ Voor 16% gewijzigd door Boss op 31-01-2005 10:01 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Ik weet niet of het precies is wat je bedoelt, maar ik geloof dat PHP kan zien welke gebruiker er ingelogd is, als je daarvan een script maakt die elke minuut een signaal naar de server stuurt die dan bijhoud wie er wel en niet ingelogd zijn? Of je schrijft de resultaten in een database weg, dat vergt niet zoveel processorkracht...

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
weet niet hoe aanmelden werkt, maar je kan van de laatste inlog de tijd opslaan en eventueel de tijd wanneer er afgemeld is op die dag. Als er nog geen tijd is waarin is afgemeld oid dan zijn ze nog online...

Of dit handig is is een tweede. Mogelijk dat er betere alternatieven zijn ?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

De oplossing die de meeste mensen hier aanraden zijn oplossingen om te bespeuren wie er aanwezig is. Als ik de TS goed begrijp is er een heel mooi tooltje dat een idee heeft van de aanwezigheid binnen het bedrijf, de gegevens moeten alleen ook bij clients te zien zijn, liefst zonder zware tools te installeren.

Mijn eerste ingevingen:
  • Proberen via een API (indien aanwezig) de tool uit te lezen en de bevindingen publiceren op het intranet.
  • Een tooltje voor de server schrijven die elke minuut (bijvoorbeeld) een screenshot van de PIP maakt en dit op een vastgestelde locatie zet. Die image kun je dan via het intranet oproepen.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:01:
Als je een intranet hebt, heb je dus ook een 'intranet-server'. Waarom wil je dan het programma lokaal op schrijf zetten bij de gebruiker?
Sorry ik was niet duidelijk genoeg.
We hebben een intranet server draaien maar hierop draaien al diverse progamma's en applicaties. Ik wil het dus een apparte server draaien.

quote]Megamind schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:01:
Ik weet niet of het precies is wat je bedoelt, maar ik geloof dat PHP kan zien welke gebruiker er ingelogd is, als je daarvan een script maakt die elke minuut een signaal naar de server stuurt die dan bijhoud wie er wel en niet ingelogd zijn? Of je schrijft de resultaten in een database weg, dat vergt niet zoveel processorkracht...[/quote]

De bedoeling is dat alle gebruikers die zijn ingelogd via een tijdsregistratie systeem te laten zien op het intranet. Dus ook gebruikers die niet met computers werken.
En dat sommige users kunnen nakijken wie er aanwezig is via een registratiesysteem.
Het lijkt mij voor ons en ik denk voor andere bedrijven heel handig als men weet wie er in het pand is. Alleen al voor calamiteiten. Voorwaarde is wel dat de gebruikers geregistreerd staan in het tijdregistratiesysteem.

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:16:
De oplossing die de meeste mensen hier aanraden zijn oplossingen om te bespeuren wie er aanwezig is. Als ik de TS goed begrijp is er een heel mooi tooltje dat een idee heeft van de aanwezigheid binnen het bedrijf, de gegevens moeten alleen ook bij clients te zien zijn, liefst zonder zware tools te installeren.

Mijn eerste ingevingen:
  • Proberen via een API (indien aanwezig) de tool uit te lezen en de bevindingen publiceren op het intranet.
  • Een tooltje voor de server schrijven die elke minuut (bijvoorbeeld) een screenshot van de PIP maakt en dit op een vastgestelde locatie zet. Die image kun je dan via het intranet oproepen.
Juist dit is wat ik zoek :).
Ik weet alleen niet wat voor API ik moet gebruiken om deze om te zetten naar java of html.
Helaas mis ik nog de knowledge om dit te doen. Maar ja wat niet is kan nog komen. Ben hoopvol gestemd. Als iemand mij in de juiste richting kan sturen, graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 10:35 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29
Als je op een Windows Server 2003 domeincontroller 'net session' uitvoert in de commandline zie je precies wie waar is ingelogd :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
We maken hier geen scripts op request, daar zijn andere plaatsen beter geschikt voor. De meeste mensen die hier rondlopen helpen wel graag met specifieke programmeer problemen. Zoals jij het nu stelt is het "Ik heb een vage omschrijving van wat ik wil, maken jullie het even voor mij" en die vlieger gaat niet op :)

Probeer zelf eens te kijken of het programma een interface heeft die je kunt aanspreken, en wat je daar mee kan. Als het programma bijvoorbeeld een lijstje met alle medewerkers die op dit moment aanwezig zijn kan uitspugen kun je dat relatief eenvoudig op een intranet site tonen. Je hebt dan helaas wel wat kennis van een script/programmeertaal nodig. Als je die kennis niet hebt heb je 2 opties, leren of inhuren.

Succes en als je specifieke problemen hebt kun je natuurlijk altijd een vraag stellen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

We hebben een intranet server draaien maar hierop draaien al diverse progamma's en applicaties. Ik wil het dus een apparte server draaien
Waarom een aparte server als ik vragen mag? Ik kan me zo voorstellen dat dit scriptje wat je zoekt echt ongveer 0.00001% extra belasting voor je server geeft:
- verbinding openen met tijdregistratie server
- lijst aanwezige users opvragen via api van tijdregistratieserver
- weergeven in een lijstje
- verbinding sluiten

Ik ben geen ASP held, maar ik denk dat 't redelijk goed te doen is. Van welke software maakt je tijd-server gebruik, misschien is het niet eens mogelijk om die extern uit te lezen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:30:
[...]

We maken hier geen scripts op request, daar zijn andere plaatsen beter geschikt voor. De meeste mensen die hier rondlopen helpen wel graag met specifieke programmeer problemen. Zoals jij het nu stelt is het "Ik heb een vage omschrijving van wat ik wil, maken jullie het even voor mij" en die vlieger gaat niet op :)

Probeer zelf eens te kijken of het programma een interface heeft die je kunt aanspreken, en wat je daar mee kan. Als het programma bijvoorbeeld een lijstje met alle medewerkers die op dit moment aanwezig zijn kan uitspugen kun je dat relatief eenvoudig op een intranet site tonen. Je hebt dan helaas wel wat kennis van een script/programmeertaal nodig. Als je die kennis niet hebt heb je 2 opties, leren of inhuren.

Succes en als je specifieke problemen hebt kun je natuurlijk altijd een vraag stellen.
Nee absoluut niet, dit is niet mijn bedoeling. Maar ik wil hiet wiel niet opnieuw uitvinden. Mischien dat iemand ervaring heeft of had met integratie van een ander progamma in een html browser. En door middel van een prog of script gedaan kon worden.

Persoonlijk vind ik het leuk om als mensen interesse hebben wat in mijn hobby of werksfeer te geven m.a.w. tot computers ze even een duwtje in de rug te geven om ze een stimulans te geven. Helaas mis ik nog de kennis voor scripts te schrijven. Ik had gehoopt hier dat duwtje te krijgen.......

Bovendien ik denk niet dat mijn werkgever erom staat te springen om iemand in te huren om dit voor elkaar te krijgen. En het is toch een uitdaging voor jezelf om dit zelf of met hulp van voor elkaar te krijgen. We zitten toch bij GOT!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 11:10 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Boss schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:30:
[...]

Ik ben geen ASP held, maar ik denk dat 't redelijk goed te doen is. Van welke software maakt je tijd-server gebruik, misschien is het niet eens mogelijk om die extern uit te lezen?
Of misschien een mogelijkheid met je tijdsoftware een export te maken om de zoveel tijd en die uitlezen met een scriptje? Hoe heet het programma precies?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

MisterData schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:27:
Als je op een Windows Server 2003 domeincontroller 'net session' uitvoert in de commandline zie je precies wie waar is ingelogd :)
Kun je niet via een LDAP lookup naar de domeincontroller (indien Active Directory natuurlijk) achterhalen of een user is ingelogd?
Een intranet dat ik ooit gebouwd heb haalde al veel informatie uit de AD dus dit is denk ik ook wel mogelijk (met de juiste rechten dan)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:58:
[...]

Nee absoluut niet, dit is niet mijn bedoeling. Maar ik wil hiet wiel niet opnieuw uitvinden. Mischien dat iemand ervaring heeft of had met integratie van een ander progamma in een html browser. En door middel van een prog of script gedaan kon worden.

Persoonlijk vind ik het leuk om als mensen interesse hebben wat in mijn hobby of werksfeer te geven m.a.w. tot computers ze even een duwtje in de rug te geven om ze een stimulans te geven. Helaas mis ik nog de kennis voor scripts te schrijven. Ik had gehoopt hier dat duwtje te krijgen.....
Sorry, maar ik zie wat jij vraagt niet als een duwtje, maar maar als je hand gedurende de hele rit vasthouden.

Ik wil je best een duwtje geven:

1) Kijk of het programma iets kan exporteren naar bijvoorbeeld een XML of text bestand

2) Lees dit bestand in met je favoriete scriptprogramma

3) Verwerk de gegevens en laat ze in een webpagina zien.

Met de informatie die je hebt gegeven is het echt onmogelijk je verder van hulp te voorzien. Probeer nu eerst eens puntje 1) op te lossen, dan kunnen we dan eventueel zien wat er mogelijk is.
jammer.
Dit mag je wel achterwege laten, je wordt toch geholpen :? Voor de rest is wat jij vraagt nauwlijks in overeenstemming met de policy hier. maar men is blijkbaar bereid je het voordeel van de twijfel te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:00:
[...]

Of misschien een mogelijkheid met je tijdsoftware een export te maken om de zoveel tijd en die uitlezen met een scriptje? Hoe heet het programma precies?
Ik heb hier een link http://www.amano.be/ned/index.html.

Verwijderd

Topicstarter
MTWZZ schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:01:
[...]

Kun je niet via een LDAP lookup naar de domeincontroller (indien Active Directory natuurlijk) achterhalen of een user is ingelogd?
Een intranet dat ik ooit gebouwd heb haalde al veel informatie uit de AD dus dit is denk ik ook wel mogelijk (met de juiste rechten dan)
Sorry het gaat om niet om een domeincontroller, maar om een extern progamma.

• P_de_B
  • Niet online
Je zult zelf ook een beetje meer inzet moeten tonen. Kijk nu zelf eerst even wat de mogelijkheden van het programma zijn. Hoe moeten wij nu weten welk programma jullie hebben?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit leid nergens toe. Programming & Webscripting is gericht op het zelf programmeren en daar zie ik hier weinig van. Wanneer je een uitbreiding op ene bestaand produkt van je zoekt, kun je dit beter vragen bij de makres van het programma.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.