live video systeem

Pagina: 1
Acties:

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:09
Ik werk in een cafe/restaurant waar vaak Biljartwedstrijden worden gehouden.
Aangezien het tijdens deze wedstrijden bizar druk is in het cafe, vroeg mijn baas zich onlangs af of het niet mogelijk zou zijn om enkele camera's boven de tafel te installeren en dit uigangssignaal naar 2 of meer LCD-tv's te laten gaan die in het cafe zouden moeten komen te hangen.
Hij vroeg mij of ik dit kon realiseren.

Om qua kosten binnen de perken te blijven heb ik besloten om niet te kiezen voor een standaard compleet systeem van welk merk dan ook, maar om de camera's en de overige producten los aan te schaffen en zelf te installeren. Ik zit echter met wat kleine probleempjes:

-De camera's:

Welke camera's dien ik te nemen? Ik kan natuurlijk normale beveiligingscamera's nemen (in kleur dan) maar is er geen goedkopere optie?

-Aangezien we beeld willen uit meerdere hoeken (1 camera van linksschuin, 1 van rechtsschuin en eentje met een topview) zit ik te denken of het nodig is dat de camera's zoomfunctie moeten hebben!? De camera voor de topview zal bijvoorbeeld in het plafond moeten worden geintegreerd maar moet natuurlijk wel een totaalbeeld geven van de hele biljarttafel en niets anders. Is dit op te lossen met de camera, met lenzen of met een externe zoomfunctie(in een videomixer ofzo)?

-Het uitvoersignaal van de camera's gaat naar de LCD tv's (die overigens waarschijnlijk gewoon bij de mediamarkt o.i.d zullen worden aangeschaft) maar hier zit ook nog een probleem.
Als ik drie LCD's heb is het niet moeilijk om de signalen van de cams elk een eigen tv te geven. Maar het liefst wil ik de signalen versterken en uit laten gaan naar ELKE tv.
Zodat elke tv elke camera kan laten zien.

Het mooiste zou zijn om op de tv zelf het beeld te hebben van de rechtercamera die het schuinebeeld levert, en dat er op de tv dan bijvoorbeeld in de rechterbovenhoek een klein beeld komt met de topview. Is dit mogelijk door middel van een videomixer?

Of moet ik zorgen dat alle camera'signalen via de tulpkabel naar een coaxkabel gaan zodat je via de tv's bij wijze van spreken de camera's lang kan zappen.
Moderne tv's hebben ook een splitfunctie, dus misschien kan je dan zorgen dat er op het onderste deel van het scherm kanaal1 staat (cam1) en het bovenste gedeelte kanaal2(cam2)
Tocht blijft de eerste oplossing natuurlijk mooier,

Heeft iemand ervaring met iets dergelijks, of goeie tips?

Revolution!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48

T-Junkie

user brain not connected...

Een videomixer is een oplossing, zodat je bijv. vanaf 'achter de bar' de schermen kan bedienen.
En dat picture in picture principe is zeker te doen met een videomixer.

Afbeeldingslocatie: http://www.edirol.com/products/info/v4/images/v4_diagram2.gif
http://www.edirol.com/products/vmixing.html

Ik heb er eentje gepakt die voor o.a. VJ-en wordt gebruikt. Kijk maar verder bij Edirol.
Volgens mij kan je met deze zelf ook twee verschillende signalen uitgeven. Dus bijv. Topview op de eene en op de 2 andere een close-up o.i.d.

[commerciele modus]
btw.
Een videorecorder/dvdspeler/recorder eraan, en je baas heeft een leuke reclame mogelijkheid (+inkomste) en jij weer weer wat meer werk om het te maken of je verkoopt de bil-games.
Of een VJ tijdens feesten... Ofwel eindeloos... Zo verdient de set-up zich weer een beetje terug.
[end]

[ Voor 15% gewijzigd door T-Junkie op 31-01-2005 10:19 ]

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:09
T-Junkie schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:14:
Een videomixer is een oplossing, zodat je bijv. vanaf 'achter de bar' de schermen kan bedienen.
En dat picture in picture principe is zeker te doen met een videomixer.

[afbeelding]
http://www.edirol.com/products/vmixing.html

Ik heb er eentje gepakt die voor o.a. VJ-en wordt gebruikt. Kijk maar verder bij Edirol.
Volgens mij kan je met deze zelf ook twee verschillende signalen uitgeven. Dus bijv. Topview op de eene en op de 2 andere een close-up o.i.d.

[commerciele modus]
btw.
Een videorecorder/dvdspeler/recorder eraan, en je baas heeft een leuke reclame mogelijkheid (+inkomste) en jij weer weer wat meer werk om het te maken of je verkoopt de bil-games.
Of een VJ tijdens feesten... Ofwel eindeloos... Zo verdient de set-up zich weer een beetje terug.
[end]
Bedankt voor je reactie. De oplossing zoals het plaatje laat zien is inderdaad precies zoals het moet worden. Maar is er niet een effectievere videomixer voor dit gebied?
Als ik het zo zie is deze videomixer echt voor VJ-en, en die functies zullen zo goed als nooit gebruikt worden. Alleen het picture-in-picture systeem constant.
Is er hardware met alleen deze mogelijkheid? Of bestaat de mogelijkheid hier een pc voor te gebruiken?

Over de camera's: Welke camera's gebruik jij bij het vj-en?
CCD's zoals edirol levert? Of zijn camera's zoals te zien in de cams inkoopactie op inkoopacties.net al voldoende voor het doel van het plan? (de ccd camera's van rond de 80 euro)

Revolution!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

pyrox schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:43:

Over de camera's: Welke camera's gebruik jij bij het vj-en?
CCD's zoals edirol levert? Of zijn camera's zoals te zien in de cams inkoopactie op inkoopacties.net al voldoende voor het doel van het plan? (de ccd camera's van rond de 80 euro)
Als je het beeld op grote LCD's wilt laten zien zou ik toch wat betere nemen. Voor de topview zou het misschien nog kunnen.

Gregor van Egdom Krekr