tv kaart beelden delen op netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
is het mogelijk (softwarematig) een tv kaart
(Hauppauge) te delen in een netwerk?
Zodoende dat clients tv kunnen kijken vanaf
hun eigen pc...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

nee,

je kan wel je tvkaart het beeld laten capturen en dan een server voor realvideo opzetten zodat de clients via realplayer kunnen kijken. (ze zien dan wel allemaal de zelfde zender)
maar dit is niet zo simpel en kwaliteit zou ook wel niet zo goed zijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het probleem dat ik daarmee ondervond is dat het netwerk er niet snel genoeg voor is. Als het hier een normaal (100Mb<) netwerk betreft, zou ik zeggen: neen.

[Waar die smiley nou vandaan komt weet ik ook niet...]

NIW - je TV-kaart kan idd maar een zender tegelijk aan, dus al zou het je op de een of andere manier lukken, moet je nog met zn alleen naar de zelfde zender kijken.

Lukt het trouwens, wel ff posten he :) !

Bloed, zweet & koffie

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Het kan wel op Linux.(Misschien is dit voor windows ook wel beschikbaar) Ik heb het nooit gedaan maar ik zal het binnenkort eens uitproberen.
Het programma heet pvm en het zal zeker niet gemakkelijk zijn. Succes.

Verwijderd

We hebben op school een experimentje gedaan met IP/TV van Cisco Systems. Werkte intern nog wel redelijk maar was allemaal video on demand vanaf HDD. Nu kan je je TV-kaart wel real-time laten capturen maar dan zit na een paar uurtjes je HDD ook wel vol.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23
Volgens mij is het ad fundum!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik heb het hier wel eens gedaan met de Media Server van Windows 2000 Server. De mediaplayers van de clients kunnen dan gewoon gebruikt worden door naar de URL van de server te pointen. Gaat best goed, zolang je maar over snelle machines beschikt en de resolutie niet te hoog wordt.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Met pvm kun je hardware sharen tussen verschillende pc's. We hebben er ooit eens een project meegedaan met netwerkkaarten.
Maar om precies te vertellen hoe moet ik ff dat spul van toen weer bovenwater halen.

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
...tell me more...:)
Pagina: 1