Afspraken verdwijnen uit agenda *

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik ben al een paar maanden aan het worstelen met een nogal vaak probleem. Ik heb een Windows 2000 domein met Exchange 2000 (beide met alle SP's, hotfixes en andere meuk) en afspraken verdwijnen uit de agenda's.

Dit komt doordat de begin- en eindtijdstippen uit de appointments verdwijnen. Eerst draaide ik daar Outlook 98, nu Outlook 2000.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet effe iets duidelijker omschrijven wat er aan de hand is.
Hoe stel je vast dat die begin- en eind tijdstippen uit de appointments verdwijnen (wat zie je wel, wat zie je niet en vooral: waar)? En hoe stel je vast dat dit vervolgens veroorzaakt dat de hele appointment verdwijnt?

btw: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;811949 gezien?

[ Voor 13% gewijzigd door Brahiewahiewa op 31-01-2005 13:47 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
Brahiewahiewa schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:38:
Je moet effe iets duidelijker omschrijven wat er aan de hand is.
Hoe stel je vast dat die begin- en eind tijdstippen uit de appointments verdwijnen (wat zie je wel, wat zie je niet en vooral: waar)?
Wanneer je de calendar in een tabel-view opent zie je ook alle items zonder begin- en eindtijd, die in de reguliere calendar-view niet weergegeven worden.

Ook met cdo zie ik dat de tijdstippen echt weg zijn.
En hoe stel je vast dat dit vervolgens veroorzaakt dat de hele appointment verdwijnt?
In de normale calendar-view worden alleen items met een begin- en eindtijd weergegeven, wat ook wel redelijk logisch is.
Ja, dat gaat over het niet weergeven van afspraken, ondanks dat ze klaarblijkelijk wel intact zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

* Koffie snapt eerlijk gezegd ook weinig van je topicstart, ik zou toch echt meer info willen zien.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Zeker een maand of drie?
In je policy kan je die tijd verlengen of handmatig in je mailclient (zoals Outlook).
In Outlook, onder extra, opties, agenda opties, opties voor beschikbaarheidsinfo.
In Exchange staan die zaken gewoon, je client laat ze alleen niet zien.

Succes!

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:00:
Zeker een maand of drie?
In je policy kan je die tijd verlengen of handmatig in je mailclient (zoals Outlook).
In Outlook, onder extra, opties, agenda opties, opties voor beschikbaarheidsinfo.
In Exchange staan die zaken gewoon, je client laat ze alleen niet zien.

Succes!
Nee, jij hebt het over de free/busy informatie.

En voor de mensen die het niet snappen:
Een appointment item in Exchange heeft altijd een begin- en een eindtijd. Da's ook wel handig, want anders weet je niet waar het ding in de agenda hoort te staan, echter, als ik naar de agenda kijk, bijvoorbeeld in dag/week/maand view, dan zie ik de betreffende afspraken niet, omdat 'ie daar alleen items weergeeft die een begin- en eindtijd hebben.

Wanneer ik echter een tabel-view pak, bijvoorbeeld groepen op categorie, dan zie ik ze wel staan, zonder begin- en eindtijd.

Ook in OWA zie je ze dus niet in de agenda staan, en als ik via VB kijk, zie ik ze ook niet staan.

Het probleem doet zich zowel met recurring events als éénmalige voor, zowel met gewone afspraken, als met afspraken waar anderen voor uitgenodigd zijn.

het is een kleine omgeving, met op dit moment 7 mailboxen en een aantal public folders, waarvan één agenda.

Het kan niet door een gebruiker bewust gedaan zijn, want het is in Outlook niet eens mogelijk een afspraak in te voeren zonder begin- en eindtijd; ook het achteraf verwijderen van de tijdstippen is niet mogelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door StevenK op 31-01-2005 15:30 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat draait er allemaal qua GroupWare applicaties, Event Sinks en VIRUS SCANNERS ;) op/tegen je Exchange server?

En vergeet PDA's (Active Sync) niet

[ Voor 34% gewijzigd door Brahiewahiewa op 07-02-2005 15:11 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
Brahiewahiewa schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:42:
Wat draait er allemaal qua GroupWare applicaties, Event Sinks en virus scanners op/tegen je Exchange server?
Niets, niets en niets. Hooguit dat ik op één van de agenda's een event sink ga draaien.
En vergeet PDA's (Active Sync) niet
Er was één client met activesync, maar die heb ik er ook al uitgehaald.

• StevenK
En het lijkt erop dat ik de oplossing heb gevonden: Norton stond eens in de week de M: schijf van de server de scannen en dat leverde klaarblijkelijk gemodificeerde items op :(

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 07-02-2005 08:02 ]

Verwijderd

de M:\ drive moet je ook excluden in je antivirus:
http://support.microsoft.com/?id=245822 die weer verwijst naar
http://support.microsoft.com/?id=299046

Verwijderd

je kan die m: drive ook verwijderen... er staat een batch (of howto) op de ms site.
Pagina: 1