[XP] Herstart loop & NTFS Encrypted files

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Windows XP start niet meer op bij een kennis van me. Tijdens het starten, loopt het systeem vast, vlak na het initialiseren van de grafische weergave (na het Windows XP "loading" scherm).

Veilige Modus helpt niet en ook alle andere opties in het "F8" menu geven hetzelfde resultaat. Het enige wat helpt is aangeven dat ie niet automatisch moet herstarten, en vervolgens wordt de volgende foutmelding weergegeven:

STOP: C00021a {fatal system error}
The Windows Logon Process system process terminated unexpectedly with a status of 0xC0000135 (0x00000000 0x00000000).
The system has been shutdown.

Herinstallatie veroorzaakte spontaan een 2e installatie op de D schijf, ipv de C schijf, maar vraag me af of dat gewoon een moment van stom toeval is geweest, en ik per ongeluk gewoon de verkeerde schijf tijdens de installatie heb gekozen.

Probleem is nu: de installatie op C werkt nog steeds niet en ja ik kan bij al de bestanden, behalve die van 1 persoon, die "encrypted NTFS" heeft gekozen voor haar bestanden en - u raadt het al - daar zitten natuurlijk de belangrijke bestandjes in.

- Is er enige manier om toegang te krijgen tot die bestanden?
- Is er enige manier om de installatie op C te repareren?

Installatie van XP via de CD en dan naar de "herstel prompt" biedt ook geen optie, aangezien er weinig te doen is op die prompt, maar ook omdat ik geen idee heb waar ik zou moeten zoeken.

Iemand dit eerder gezien / oplossing gevonden?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je kan eens fast repair (of hoe heet dat precies ?) proberen vanaf de xp cd. dat wil heel af en toe nog wel eens helpen als de fout in basis besturings drivers zit

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan (ik vervang 'Secure' door encrypted - secure files staat namelijk letterlijk in de Windows Operating Systems FAQ - maar je bedoelt schijnbaar Encrypted).

Je zou verder eens naar http://www.crackpassword.com/products/prs/mswin/efs/ kunnen kijken - hun claimen dat ze encrypted files kunnen restoren :)